Samozatajan, medijski rijetko eksponiran zagrebački poduzetnik Marko Gross ovog je tjedna od Atlantic Grupe preuzeo tvrtku Montana Plus s njenom imovinom, zaposlenicima i poznatim hrvatskim brendom trokut sendviča Montana
Prethodno je, po neslužbenim informacijama tijekom ovog proljeća, Gross izašao iz suvlasništva u tvrtkama Magdis i Neva - prvoj koju je još prije tridesetak godina osnovao njegov otac te drugoj koju je s partnerima kupio od Atlantic Grupe prije sedam godina.
Kupnju Montane Gross je, kako je potvrđeno tportalu, obavio kao fizička osoba, dakle svojim privatnim sredstvima. Iznos ove transakcije predstavljen je kao poslovna tajna, no s odmakom će ga vjerojatno biti moguće rekonstruirati iz poslovnih izvještaja Atlantic Grupe.
Rijetko istupa u javnosti
Ovaj poduzetnik u javnosti se pojavljuje iznimno rijetko, za razliku od brendova s kojima je povezan. Tvrtka Magdis, koju je 1993. godine osnovao njegov otac Srećko, čovjek s velikim iskustvom u farmaceutskoj industriji, razvila je svoje brendove Biobaza, Clinica i druge te se profilirala kao renomirani proizvođač dodataka prehrani i kozmetike.
Godine 2018. Gross je s partnerima preuzeo tvrtku Neva, odnosno cijeli kozmetički biznis, a on uključuje brendove poput Plidente, Melema, Rosala i drugih. U poslovanje je uveo popriličnu razinu inovacija te prihodi stabilno rastu, jednako kao i dobit.
'Marko Gross ima dugogodišnje poduzetničko i menadžersko iskustvo u području kozmetičke proizvodnje, kao i proizvodnje dodataka prehrani, a s Atlantic Grupom veže ga partnerstvo koje je započelo preuzimanjem kozmetičkog poslovanja 2018. godine. Njegovo iskustvo iz segmenta marketinga, prodaje i proizvodnje izvrsna je podloga za daljnji strateški razvoj i snažnije širenje portfelja brenda Montana, unapređenje pozicije u on-the-go kategoriji, a samim time i razvoj cjelokupne kategorije', objavili su jučer iz Atlantic Grupe.
Prodaju Montane objašnjavaju kao logičan nastavak poslovne politike dezinvestiranja u non-core segment poslovanja i koncentriranja na distribuciju te nekoliko ključnih linija proizvoda.
Suvlasnik više tvrtki
Gross je za tportal pristao odgovoriti na nekoliko, ali ne i sva pitanja, poput onoga o njegovu dosadašnjem vlasničkom udjelu u obiteljskoj tvrtki Magdis te u Nevi. U poslovnim registrima vidljivo je da je u prvoj donedavno bio predsjednik uprave, a u drugoj direktor, dok je vlasništvo (u nepoznatim omjerima) dijelio s više osoba: Mirom Palcem, Zlatkom Kosom, Vandom Bačić, Lenom Bašić i drugima.
Radi se između ostalog o dijelu suosnivača Pharma Neta te oni s Vjenceslavom Žnidaršićem danas imaju tvrtku H2 Special Purpose Vehicle d.o.o., preko koje su zapravo preuzeli Magdis i Nevu.
Među njima se ističe Miro Palac jer je 2020. godine izazvao pažnju javnosti time što je bivšem ministru zdravstva Milanu Kujundžiću velikodušno, bez roka povrata, posudio novac za kupnju kuće.
Gross: Izlazak iz Neve i kupovina Montane nisu povezani
'S obzirom na to da je društvo Magdis, vlasnik društva Neva, nakon šest godina poslovanja realiziralo svoj inicijalno dogovoreni poslovni ciklus, otvorila se prilika za provedbom procesa prodaje društva. U sklopu toga procesa došlo je do promjene vlasništva te sam izašao iz vlasničke strukture sa svim svojim udjelima', kaže Gross za tportal u poprilično diplomatskom tonu.
'Moj izlazak iz društva Magdis nije povezan s kupnjom društva Montana Plus. Ova poslovna prilika ukazala se nedugo nakon završetka transakcije s Magdisom te sam je prepoznao kao odličnu poslovnu priliku. Naime s Atlantic Grupom već dug niz godina njegujemo partnerski odnos i povjerenje. Montana Plus je nebrušeni dijamant u Atlanticovu portfelju te zaslužuje ostvariti svoj puni tržišni potencijal, za što moj tim i ja imamo razvijenu apsolutnu viziju i strategiju poslovanja. Kako je Atlantic Grupa nastavila s dezinvestiranjem svojih malih biznisa, moja ponuda, a uzevši u obzir uspješnost Magdisa, tj. razvoja Nevinih brendova u zadnjih šest godina, činila se kao logičan nastavak naše suradnje. Ovog puta sam transakciju završio osobno, iz vlastitih sredstava generiranih prodajom društva Magdis. To je samo znak zaposlenicima Montane, ali i svim partnerima, da je moja odluka vjerodostojna i snažno poslovno uvjetovana', tvrdi Gross.
Jučer je održao sastanak sa zaposlenicima ove tvrtke, a njih je po službenim podacima 24. Montana Plus ostvaruje prihod od oko tri milijuna eura, a lani je nakon dugo vremena završila poslovnu godinu s gubitkom.
Radi se o tvrtki osnovanoj još 1998. godine, kada je Atlantic Grupa od Gro Grupe preuzela šest zaposlenika i sendvič pod brendom Zagrebčanec, a danas je ona jedini hrvatski proizvođač i distributer svježih sendviča produljene svježine, najpoznatiji upravo po 'trokut sendvičima'.
Ukupno godišnje proizvede oko 1,4 milijuna komada i distribuira ih uglavnom po benzinskim crpkama.
'Vratit ćemo Montanu na poziciju koju zaslužuje'
'Imam puno povjerenje u trenutni Montanin tim, slušam njihove ideje i vizije. Drago mi je da su prepoznali potencijal suradnje, da su otvoreni za nove inicijative te da se vesele budućem razdoblju. O upravljačkoj strukturi još je rano govoriti, ali imam jasnu viziju i ideju koga od svojih partnera bih volio vidjeti u Montaninu timu. Vjerujem da zajedno možemo brzo i kvalitetno ostvariti Montanin pun tržišni potencijal, tj. vratiti je na poziciju koju ona zaslužuje', kaže Gross za tportal.
Na pitanje planira li pokušati s iskorakom na druga tržišta, odgovara da s proizvodima kratkog roka trajanja 'izvoz predstavlja rizik'.
'Ali uz ulaganje u proizvodne procese i sirovine, izvoz u regiju Adria vidimo kao mogući veliki potencijal. Osim toga, s Montanom ćemo sigurno presložiti cjelokupan on-the-go segment, što me posebno veseli. Strategija je moćna jer je utemeljena na bogatom iskustvu u FMCG sektoru i novoj energiji koju donosimo u tim', kaže Gross.
S Atlantic Grupom, objavljeno je jučer, dogovoreno je da će nastaviti zastupati Montanu u distribuciji i prodaji proizvoda.