Monetizacija sadržaja na internetu

Kraj rata medija i ad blockera: Ako ih ne možeš pobijediti, prihvati ih

20.12.2017 u 08:01

Bionic
Reading

Monetizacija sadržaja na internetu problem je s kojim se i dalje bori većina medija. Izravna naplata sadržaja ne daje očekivane rezultate, osim toga sve je veći broj korisnika koji uključuju tzv. ad blockere (programe koji blokiraju oglase), a mediji koji korisnicima ad blockera onemogućuju pristup sadržaju suočavaju se s odljevom takvih korisnika

U takvoj se situaciji traže sasvim drugačiji, inovativni pristupi, a u tom smjeru idu i vodeći hrvatski online mediji.

Tportal.hr uz RTL.hr, Telegram.hr, Net.hr i Dnevnik.hr posljednjih mjeseci provodi svojevrsno istraživanje najboljeg načina interakcije medija, oglašivača i korisnika. Kao jedno od rješenja na koje su korisnici odlično reagirali iskristaliziralo se neometano korištenje sadržaja bez isključivanja ad blockera, dok korisnik zauzvrat jednostavnom akcijom treba prihvatiti sponzoriranje takvog pristupa od sponzora - oglašivača. Nakon toga dobiva potpun i neometan pristup sadržaju medija bez dodatnog oglašavanja.

Prvi rezultati istraživanja i testiranja ovog modela itekako su ohrabrujući, kako s tehnološke tako i s poslovne strane, i korisnici na njega reagiraju iznimno pozitivno. U nastavku istraživanja model će biti dodatno razrađen kako bi se otkrilo što je još korisnicima bitno i koje bi još varijante mogle biti potencijalno rješenje za sve tri uključene strane.

S obzirom na to da se broj korisnika ad blockera u Hrvatskoj približava pragu od 30 posto, a u nekim je ciljnim skupinama već i premašio taj udjel, model u kojem nema uskraćivanja sadržaja korisniku, dok se istovremeno oglašivaču omogućuje pristup korisnicima koji su mu inače nedohvatljivi na portalima, mogao bi biti najproduktivniji za sve sudionike tržišta online medija. Korisnici tako zadržavaju svoje pravo blokiranja oglasnog sadržaja, mediji mogu nastaviti kreirati kvalitetan online sadržaj kroz monetizaciju publike i oglašavanje, a oglašivači dolaze do svoje ciljane publike.

Iza ovog pristupa stoji tvrtka Vingd, koja ima sličnih iskustava s takvim rješenjima u SAD-u te ekspertizu u tehnologijama za prepoznavanje potreba i upravljanjem ponašanjem ljudi, poput umjetne inteligencije, strojnog učenja, bihevioralnih algoritama i gamifikacije.