KOMUNIKACIJSKA INDUSTRIJA

Dobar, loš, zao – native oglašavanje u 2022. powered by IAB Croatia

03.05.2022 u 15:54

Bionic
Reading

Interes za native oglašavanje je u porastu – ali zašto sada? Kako je native evoluirao za suvremenog oglašivača? IAB Croatia organizirao je panel u kojem su se stručnjaci lokalne industrije bavili pitanjima što native oglašavanje znači danas i kako ga oglašivači i njihove agencije koriste u 2022.

Native oglašavanje jedan je od najčešće korištenih oblika oglašavanja. Od svog začetka, nastavio je dobivati na važnosti, a u povijesti digitalnog oglašavanja ni jedan format nije imao veći utjecaj ili engagement i učinkovitu statistiku temeljenu na metrici.

Upravo je zato IAB Croatia, domaća podružnica globalnog Interactive Advertising Buroa koja okuplja svjetske lidere iz područja digitalnog oglašavanja i interaktivnog marketinga, oformila radnu skupinu za native oglašavanje koja će kroz smjernice dobre prakse pružiti ažurne informacije o formatima, položajima i najboljim modelima. Cilj je smjernica osigurati kupcima učinkovitu realizaciju kampanja te istražiti ulogu nativea kao ključa za rast u drugim digitalnim kanalima kao što su eCommerce, CTV i DOOH.

Uz nadolazeću objavu IAB-ovih smjernica i porast interesa za native oglašavanje koje konstantno evoluira, održana je panel diskusija o nativu na koju je moderirao član Uprave HURA-e i IAB-a Croatia Vanja Bertalan (Human), i na kojoj su sudjelovali IAB članovi Alina Radusin (Wiener osiguranje), član Suda časti HURA-e i radne skupine pri IAB Croatia za native oglašavanje Nevena Jacmenović (Nivas) i Ines Rukljač (tportal).

Vanja Bertalan

Vanja je Human CEO. Human je agencija za interakcije između ljudi korištenjem kompjutera. Preko 25 godina bavi se stvaranjem digitalnih iskustava koji čine živote korisnika ugodnijima i donose vrijednost klijentima. Bio je član žirija MIXX, Effie, New York Festivals, SoMo, Kaktus, i mnogih drugih. Član uprave HURA. Tata, voli ljuto, ponekad zabavan.

Alina Radusin

Direktorica marketinga i korporativnih komunikacija u Wiener osiguranju VIG, iskustvo je stjecala u različitim industrijama, na raznim pozicijama - od FMCG sektora do industrije osiguranja. Svoje je vještine usavršila kroz kreiranje i implementaciju uspješnih brend i komunikacijskih strategija te realizaciju učinkovitih društveno odgovornih projekata. Otkako se 2017. pridružila Wiener osiguranju, sa svojim je timom ostvarila vrhunske rezultate koji su pridonijeli tržišnom uspjehu i prepoznatljivosti tvrtke. Sjajni rezultati prepoznati su i od strane struke te su nagrađeni višestrukim marketinškim i komunikacijskim nagradama.

Ines Rukljač

Stručnjakinja u digitalnom i medijskom biznisu koja više od 20 godina na hrvatsko tržište uvodi inovacije i pomiče granice, uz potporu svog kreativnog tima Tportala, koji su pioniri native oglašavanja u Hrvatskoj. Ističe kako su za uspjeh ključni ustrajnost te kvalitetan i kreativan tim, a brojni odrađeni native projekti i pohvale dokazuju kako je i u specifičnom okruženju kakvo Tportal kao medij ima u velikoj kompaniji, moguće brzo i kreativno odgovoriti na zahtjeve tržišta. Na panelu će o važnosti native oglašavanja govoriti iz perspektive medija, ali i iz perspektive jednog od najvećih domaćih oglašivača.

Neven Jacmenović

Jedan od pionira hrvatske internet industrije, još od 90-ih godina sudjeluje u stvaranju hrvatske Internet scene te iza sebe ima brojne nagrađivane, inovativne i uspješne online projekte. Od 2000. vodi full-service digitalnu agenciji NIVAS, specijaliziranu za online inovacije koja pomaže tvrtkama i agencijama u razvoju profesionalnih online rješenja. Od 2015. godine Neven je aktivan u HURA-i, vodećoj strukovnoj udruzi u sektoru tržišnih komunikacija u Hrvatskoj, gdje obnaša dužnost prvo kao stalnog člana, a onda i predsjednika Suda časti gdje radi na razvoju i provedbi najviših standarda profesionalne i etičke prakse tržišnih komunikacija.