nova funkcija

Ivica Katavić iz križevačkog KTC-a novi je predsjednik Udruženja trgovine HGK

  • Autor: I. Ba.
  • Zadnja izmjena 15.10.2018 14:28
  • Objavljeno 15.10.2018 u 14:28
Ivica Katavić novi je predsjednik Udruženja trgovine HGK

Ivica Katavić novi je predsjednik Udruženja trgovine HGK

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Damir Spehar/PIXSELL

Ivica Katavić iz KTC-a, novi je predsjednik Udruženja trgovine Hrvatske gospodarske komore. Za njegova zamjenika izabrana je Mirjana Palada Kmetović, članica uprave Plodina

'Udruženje trgovine i u novom sazivu nastavlja proaktivno raditi s ciljem identificiranja i rješavanja problema u trgovačkoj djelatnosti i sve to u suradnji s resornim ministarstvima, granskim udrugama i sindikatima', istaknuo je Katavić.

Dopredsjednici Udruženja su Martin Evačić, direktor NTL-a, Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma, Danijel Vidiš, član Uprave Spar Hrvatska, Hrvoje Šimić, direktor društva Tekstilpromet i Dario Mamić, direktor korporativnih komunikacija Tommya. Vijeće Udruženja trgovine čini 41 ugledna trgovačka tvrtka iz cijele Hrvatske, prioćili su iz HGK-a.

Na sjednici je u suradnji s Ekonomskim institutom iz Zagreba i profesorom Ivanom Damirom Anićem prezentirana analiza trgovine na malo u razdoblju od 2007. do 2018. godine. Trgovina je istaknuta kao važna djelatnost u gospodarstvu, što pokazuju i makroekonomski pokazatelji. Udio trgovaca u ukupnom broju poduzetnika iznosi 18,7 posto, a 15,8 posto svih zaposlenih u Hrvatskoj radi u trgovini.

Pozitivna kretanja u gospodarstvu dobro su se odrazila na promet u trgovini na malo. U razdoblju od 2007.-2018. čimbenici koji su snažno utjecali na promet u tom sektoru na malo su BDP, potrošnja kućanstva, bruto investicije, vanjska trgovina (uvoz i izvoz) i turistička aktivnost. Očekivanja potrošača su poboljšana u posljednjim godinama, što ukazuje na porast optimizma i rast povjerenja u hrvatsko gospodarstvo, a to se pozitivno odrazilo na promet. Postoji trend smanjenja udjela izdataka za hranu i bezalkoholna pića, no te kategorije još uvijek imaju najveći udio u strukturi izdataka za osobnu potrošnju (29,5 posto).

Projekcija rasta prometa u trgovini na malo u Hrvatskoj je 3 posto u 2018. i 3,5 posto u 2019.

'Za uspješnu konkurentsku utakmicu trgovaca, važnu ulogu imaju inovacije, suradnja, konsolidacija tržišta, automatizacija i primjena nove tehnologije u poslovanju i digitalna trgovina', izjavio je Anić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!