četverogodišnji plan

HTZ izdvojio fine novce za novi strateško-marketinški plan turizma

07.01.2021 u 10:29

Bionic
Reading

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) do 15. veljače prikuplja ponude za izradu Strateško-marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma-SMOPHT za razdoblje 2021.-2025., za što je procijenjena vrijednost nabave 3,6 milijuna kuna bez PDV-a, navodi se u javnom pozivu

HTZ je javni poziv objavio početkom godine, sukladno ranijim najavama ministrice turizma Nikoline Brnjac i direktora HTZ-a Kristjana Staničića da će se u 2021. izrađivati nova nacionalna razvojna strategija turizma i SMOPHT budući da su dosadašnji dokumenti bili za razdoblje do 2020.

U pozivu i pratećoj dokumentaciji za novi SMOPHT, objavljenima na HTZ-ovim web stranicama, navodi se da je cilj te nabave "sklapanje ugovora o nabavi s odgovarajućim konzultantskim tvrtkama, radi usluge izrade SMOPHT-a", da se ponude skuplje od procijenjene vrijednosti nabave od 3,6 milijuna kuna, neće razmatrati te da ponude mogu zajednički dostaviti više gospodarskih subjekata, fizičkih ili pravnih osoba, koje na tržištu pružaju te usluge.

Posljednji plan, za razdoblje 2014.-2020., usvojen je u mandatu ministra turizma Darka Lorencina i direktorice HTZ-a Meri Matešić, a izradili su ga za 4,5 milijuna kuna s PDV-om zajednica ponuditelja konzultantskih tvrtki za hotelijerstvo, turizam i marketing THR iz Barcelone i Horwath Consulting iz Zagreba.

Tim je planom od 2014., uz ostalo, bilo provođeno jačanje nacionalnog turističkog brenda te druge aktivnosti za bolje rezultate sektora, tržišno pozicioniranje i veću prepoznatljivost Hrvatske kao turističke destinacije, čemu je od 2015. pridružen i tada novi, krovni komunikacijski koncept pod sloganom "Hrvatska, puna života/Croatia, full of life" za poticanje svjesnosti o raznovrsnosti sadržaja ponude.

Od zainteresiranih za izradu novog plana HTZ očekuje četiri obvezne sastavnice tog plana - analitičku osnovu, strateški okvir, operativne marketinške aktivnosti i implementacijske planove te (re)definiranje brenda hrvatskog turizma i krovnog komunikacijskog koncepta.

Uz analitiku ostvarenih rezultata prijašnjeg plana te postignuća hrvatskog turističkog sektora u cjelini, ali i aktualnih tržišnih okolnosti s naglaskom na utjecaj krize izazvane pandemijom bolesti covid-19, od ponuditelja se traži i osvrt i prepoznavanje trendova turističke ponude i potražnje.

  • +12
Turisti na pulskoj plaži Izvor: Pixsell / Autor: Srećko Niketić

Među izazovima za izradu tog plana iz HTZ-a označavaju i primjenu marketinškog modela kojim će se brend Hrvatske, ključni turistički proizvodi i regije/klasteri te ponuda vrijednosti na komunikacijskoj razini pozicionirati i pozitivno diferencirati u odnosu na konkurenciju.

"Budućnost hrvatskog turističkog sektora u idućih četiri do pet godina definirat će okolnosti zatečene tijekom posljednje 'standardne', ujedno i rekordne turističke godine 2019., kao i sve promjene u vremenu aktualne pandemije, a potom i post-pandemijske okolnosti, tj. uspostava turističkih kretanja u novim okvirima", poručio je direktor HTZ-a Staničić.