PROJEKT VRIJEDAN DESETAK MILIJUNA EURA
Brodosplit krenuo u izgradnju suhih dokova, prvih takvih na Jadranu

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: tportal
Suhi dok olakšava poslove u brodogradilištu jer u njemu nije potrebno izvoditi pripreme za porinuće, niti obavljati dokovanje, pa se izbjegava opasnost oštećenja brodova. U Europi takve sadržaje imaju škverovi u Danskoj, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Rumunjskoj, Španjolskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu.
-
47
pet godina kasnije
Bili smo u Brodosplitu: Dokovi poluprazni, gazda kaže da se neće ni napuniti bez državne pomoći
-
9
osam pitanja za debeljaka
Otkazi? Zašto bih držao ljude i plaćao ih ako za njih nema posla
-
28
Kreće zadnja isporuka
Brodosplit dovršava posao spašavanja Venecije vrijedan 75 milijuna eura
Brodosplit u planu ima dva: jedan pokraj postojećeg navoza na 'Malom mulu' duljine 200, širine 45 i dubine osam metara, te drugi upola manji u zatvorenoj hali Brodogradilišta specijalnih objekata (BSO). Dokovi su ukopani u more i od vanjskog dijela odvojeni posebnim nepropusnim vratima, pa se u njih se postepeno propušta morska voda. U trenutku kada brod zapliva, ustave se otvaraju i on isplovljava.
Nakon izrade idejne dokumentacije i provođenja istražnih radova, što je obavila riječka tvrtka Geotech, slijede izrada elaborata i traženje lokacijske i građevinske dozvole.
U splitskom škveru procjenjuju da bi sama gradnja trajala između dvije i tri godine, no njen početak još uvijek ne žele službeno najaviti je, kažu, ovisi o mnogo faktora - od strategije ili nacionalnog plana financiranja velike hrvatske brodogradnje, preko mogućnosti gradnje na pomorskom dobru, do vlastitih kapaciteta i konkurentnosti.
Ali, eto, barem imaju planove.