hrvoje veselko

Bluesun s novim vlasnicima zakoračio u novu sezonu, najbrže se oporavljaju hoteli visoke kategorije, a zna se kad očekuju povratak na staro

  • Autor: Ivana Barišić
  • Zadnja izmjena 10.06.2021 12:14
  • Objavljeno 10.06.2021 u 10:26
Hrvoje Veselko

Hrvoje Veselko

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Marko Todorov / CROPIX

U novu sezonu kročili su s novim vlasnicima. Bluesun Hotels&Resorts, u sklopu kojih posluje više velikih hotelskih kompleksa mahom koncentriranih u srednjoj Dalmaciji, kupila je tvrtka Eagle Hills Reale Estate preuzevši 4,1 milijun dionica, što predstavlja 69,7 posto temeljnog kapitala Sunce hotela donedavno u rukama obitelji Jake Andabaka. Hrvoje Veselko, predsjednik Uprave Bluesun Hotels&rResortsa, za tportal je prognozirao kakva je turistička sezona pred njima i kada očekuju povratak na staro

Hrvoje Veselko na čelo Uprave hotelijerske kompanije Bluesun - u sklopu koje je 11 hotela na Jadranu, najviše na Makarskoj rivijeri i otoku Braču, te jedan kamp - stigao je prošloga kolovoza. Ovaj magistar s diplomom zagrebačkog Fakulteta elektrotehnike i računarstva karijeru je započeo u medijima, a poslovni put nastavio u ICT industriji. Stekao je MBA na IEDC Bled School of Management u Sloveniji, a usavršavao se u vodećim svjetskim poslovnim školama INSEAD Francuska, IMD Švicarska i MIT u SAD-u s fokusom na područja strategije, pregovaranja, inovacija i vođenja.

Veselko je za tportal odgovorio na pitanja što se promijenilo u poslovanju dolaskom novih vlasnika, kakva je turistička sezona nakon pandemijske godine pred njima, ali i kada očekuju povratak na staro.

Što se promijenilo u poslovanju Bluesuna dolaskom novih vlasnika?

Sunce hoteli ovom su transakcijom dobili potvrdu svojih razvojnih potencijala, što se direktno vidi i kroz trenutne investicije u osvježavanje svih lokacija u sklopu pripreme sezone.

O kakvim je investicijama riječ?

Radi se o intervencijama na procesu aktivacije gosta, što podrazumijeva dolazak pred hotel, ulazak u prostor prijave, prolaz do sobe te većinu javnih prostora i površina, što će pozitivno utjecati na njihove impresije već ove sezone.

Dodatno smo ubrzali sve ostale procese u kompaniji, osobito u segmentu optimizacije procesa i digitalizacije. Najvidljiviji efekt za naše goste u domeni digitalnog bit će lansiranje novog weba unaprijeđene funkcionalnosti i korisničkog iskustva, osvježenog foto i videomaterijalima te pristupom mobile first.

  • +25
  • +22

Bluesun Hotels&Resorts

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Tomislav Huha

Što će biti s aerodromom u Bolu na Braču?

Aerodrom Brač s optimizmom gleda u nadolazeću sezonu nakon izazovnog perioda od početka pandemije. Sunce hoteli su kao većinski vlasnik konzistentno podupirali aerodrom, uzimajući u obzir da je to strateški dionik otočnog razvoja.

Sam aerodrom ima izrazito kompetentno vodstvo i već dulje vrijeme projekte spremne za daljnji razvoj, i to u vidu produljenja sletne staze i obnove postojeće aerodromske zgrade.

Nažalost, ti projekti do sada nisu prolazili u sklopu nominacija za bespovratna sredstva EU-a.

Kakve su najave što se tiče popunjenosti hotela za ovu godinu?

Naša su očekivanja prije nekoliko mjeseci bila optimističnija, ali je evidentno to da se Unija nije na vrijeme oporavila i pripremila za cijepljenje, što u konačnici rezultira kasnijim startom sezone. To je umanjilo naša očekivanja i sada očekujemo značajno bolji rezultat nego 2020. godine. Dnevni rezultati pokazuju uzlazne trendove i s optimizmom gledamo na nadolazeće mjesece.

Koji je hotel najtraženiji u vašem lancu?

U ovom trenutku najbolju dinamiku rezervacija imamo u hotelima Neptun i Alga u Tučepima, hotelima Berulija i Marina u Brelima te kompleksu Velaris u Supetru. Odličnu dinamiku pokazuje i kamp u Starigradu Paklenici.

  • +12
  • +9

Hotel Berulia, Brela

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: BSH Grupa

Uočavate li promjene trendova među gostima - što više traže, hotele visoke kategorije ili kampove?

Evidentno je to da se najbrže oporavljaju hoteli visoke kategorije i specifični hoteli koji imaju lojalnu bazu gostiju ili aktivne partnere na specifičnim emitivnim tržištima. To bi ujedno trebala biti smjernica kreatorima nove strategije održivog turizma.

Nužno je osigurati preduvjete za direktne investicije u kvalitetu smještajnih kapaciteta. Što se gostiju tiče, i tu se vidi akcelerirana tranzicija u više tržišne segmente. Ponuda je demokratizirana, a gosti su zahtjevni i traže usluge s visokom dodanom vrijednošću, što predstavlja potencijal za sve dionike i partnere na destinacijama.

Kada očekujete povratak na staro?

Naše projekcije za potpun oporavak tržišta referiraju se na 2023. godinu.

Hoćete li zadržati postojeće radnike?

I prošle godine, uz rezultat koji je bio na nivou 32 posto onog iz 2019. godine, Sunce hoteli imali su potrebu za sezonskim radnicima i nije bilo jednostavno u kratkom vremenu ekipirati potrebne timove. Ove sezone, uz ambicije koje imamo, taj će izazov biti veći.

Naše investicije u smještajne kapacitete za sezonske radnike te suradnju sa strukovnim školama uz naglašenu sezonalnost destinacija jasno demonstriraju potrebu za dodatnim djelatnicima te ćemo u godinama oporavka opet biti suočeni s manjkom kvalitetnih i educiranih kolegica i kolega.

Prirodno je da prvo nastojite privući one radnike koji su već bili angažirani u prošlim sezonama s obzirom na to da imate jasne pokazatelje njihove uspješnosti i da su prošli interne treninge i edukacije. Oni nam se već godinama u značajnom postotku i vraćaju. Ipak, lokalni se kapacitet u tom smislu vrlo brzo iscrpljuje i neminovno je posezanje za stranim radnicima, što je u određenoj mjeri bio slučaj i u prošlim sezonama.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!