DALMATINA PUNA NEDOSTATAKA

Autocesta Zagreb - Split je 'sfušana'

Dalmatina - Maslenički most

Dalmatina - Maslenički most

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Branislav Grgurović/CROPIX

Elaborat funkcionalnosti kolničke odvodnje autoceste A1, koji je izradila tvrtka Anafora krajem 2008. godine, a posjeduje ga Business.hr, dokazuje da je autocesta Zagreb-Split 'sfušana'

U elaboratu su detaljno opisani brojni nedostaci na Dalmatini koje su za sobom ostavili izvođači radova, u prvom redu američki Bechtel.

Zabetonirane, razbijene i urušene odvodne cijevi, oštećenje cjevovoda zbog zabijanja stupova zaštitne ograde, cjevovod krivog nagiba zbog čega se u njemu nakuplja talog, puknuti odvodi... Sve to samo je dio golemog elaborata u kojem se, primjerice, navodi da je 'oborinska odvodnja sagrađena od betonskih cijevi koje su u izuzetno lošem stanju'. Te su cijevi, dakle, u lošem stanju bile već tri godine nakon dovršetka Dalmatine i njezina puštanja u promet.

Koliko je nekvalitetno rađeno na A1, pokazuje i primjer loše spojenih cjevovoda kod odmorišta Mrduša zbog čega u vrijeme kiša voda izbacuje poklopac okna.

Sve to, naravno, ugrožava sigurnost prometa na autocesti, jer se voda zbog začepljenih, puknutih i krivo spojenih cijevi zadržava na autocesti. Tako se u elaboratu navodi da, primjerice, kod Ogulina na jednom mjestu oštećenje dna cjevovoda uzrokuje izlijevanje vode na cestu.

Nadalje, u elaboratu stoji da kod Perušića zbog primitivno saniranog puknuća cijevi prijeti odron. Na A1 nekvalitetno su napravljeni i usjeci, beton je na objektima nekvalitetan pa nije otporan na hladnoću, asfaltna podloga na brojnim mjestima ima ulegnuća pa se skuplja voda nakon kiše...

Zbog svih tih nedostataka, Hrvatske su autoceste od 2005, kada je otvorena Dalmatina od Bosiljeva do Splita, do danas na njezino izvanredno održavanje potrošile 114 milijuna kuna, a na izvanredno održavanje svih 868 kilometara autoceste pod upravljanjem te državne tvrtke gotovo 1,3 milijarde kuna!

Izvanredno održavanje odnosi se na hitne popravke nedostataka na autocestama i odvojeno je od redovnog održavanja, koje ima posebnu stavku u proračunu HAC-a.

Gradnja Dalmatine od Bosiljeva do Splita stajala je oko 17 milijardi kuna, no na izvanredno održavanje te autoceste HAC će zbog nekvalitetno obavljenih radova ubuduće morati izdvajati pozamašne svote. Tako ove godine HAC na izvanredno održavanje svih autocesta namjerava potrošiti 217 milijuna kuna, od toga 80,4 milijuna kuna na A1. Usporedbe radi, na izvanredno održavanje puno starije autoceste Zagreb - Lipovac HAC ove godine namjerava potrošiti 67,9 milijuna kuna.

Svemu tome treba dodati troškove za redovno održavanje autoceste, za koje je HAC ove godine predvidio 137,2 milijuna kuna.

Sugovornici Business.hr-a smatraju da je krivac za loše izvedene radova na autocestama politika, jer se izvođače forsiralo da završe što prije da političari mogu skupiti bodove na otvaranjima dionica.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi