Za dvije poddionice autoceste A1 najjeftinija je ponuda iznosila 240 milijuna eura bez PDV-a. Procjenjuje se kako bi 28 kilometara autoceste od Rudina do Osojnika, podijeljenih u tri poddionice, trebalo koštati čak milijardu eura
Najskuplja dionica autoceste u Hrvatskoj, ona na A1, između Rudina i Osojnika, korak je bliže izgradnji. Naime, otvorene su ponude za gradnju dviju od tri poddionice. Za prvu se javilo sedam, a za drugu poddionicu pet tvrtki, odnosno konzorcija.
Riječ je o jednoj od dionica autoceste A1 do Dubrovnika koja nije izgrađena. Duga je 28 kilometara, a procijenjena cijena radova bi mogla prijeći milijardu eura, piše Poslovni dnevnik. Uz to, sve ponude uvelike nadmašuju procijenjene vrijednosti izgradnje.
Tako je poznato da je za izgradnju poddionica od Rudina do Slanog i od Slanog do PUO-a Mravinjac najnižu ponudu dala tvrtka Afcons Infrastructure Limited iz Indije (240 milijuna eura). Potom slijede graditelji Pelješkog mosta, China Road and Bridge Corporation (285,9 milijuna eura), zatim Strabag (320,9 milijuna eura), pa konzorcij na čelu s indijskim Ashoka Buildcon Limitedom (342 milijuna eura), a zatim slijedi turski Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (345,54 milijuna eura), pa zajednica domaćeg Texo Moliora i kineskog China Civil Engineering Construction Corporationa (348,9 milijuna eura) te kao najskuplji Dogus Insaat ve Ticaret A.S. (370,2 milijuna eura) - sve bez PDV-a.
Inače, postupak javne nabave za prvu poddionicu objavljen je još početkom prošle godine s procijenjenom vrijednošću od 201 milijun eura. Rokovi za otvaranje ponuda kasne, jer je bilo izmjena dokumentacije, pa i žalbi.
Za preostale dionice, od PUO-a Mravinjac do Osojnika te od Metkovića do čvora Pelješac, što uključuje i brzu cestu Pelješac-Duboka, u tijeku su istražni radovi nužni za izradu studije utjecaja na okoliš. Nakon dovršetka studije, kreće izrada projektne dokumentacije.