test automobila

Vozili smo Cupru Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW: Obiteljski sportski SUV s izvrsnim plug-in hibridnim pogonom

30.07.2025 u 15:42

Bionic
Reading

Mi smo imali ovu slabiju PHEV verziju ukupne snage sustava 204 KS (150 kW). Odvozili smo s punim spremnikom goriva od 45 l i punom baterijom gotovo 900 km i to uglavnom autocestom

Uvijek je zanimljivo pratiti neki model automobila od njegovih samih začetaka, a Cupra Terramar je za nas u Autozoni automobil za koji bismo mogli reći da ima svoju povijest sljedivosti. Najprije smo pisali o njegovoj službenoj najavi u lipnju 2022., potom smo bili na njegovoj svjetskoj premijeri u Barceloni u rujnu 2024. godine, da bi u ožujku ove godine imali na testu model Terramar 1.5 eTSI DSG. Radilo se blagom hibridu s 48V tehnologijom s 1,5-litrenim benzinskim motorom od 150 KS (110 kW) sa 7-brzinskim automatiziranim DSG mjenjačem.

Rekli smo već prilikom pisanja izvješća s njegove svjetske premijere kako će potpuno novi Terramar imati pet različitih pogonskih sklopova, koji kroz tri različite tehnologije daju Cupri Terramaru snažnu dinamiku vožnje. To su sljedeći motori: benzinski 1,5-litreni TSI sa 150 KS (110 kW), 2,0-litreni blagi hibrid eTSI sa 204 KS (150 kW) ili 265 KS (195 kW) i nova generacija plug-in hibridnih (eHybrid) motora snage 204 KS (150 kW) ili 272 KS (200 kW).

CUPRA Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sam model Terramar pripada C-SUV segmentu, a proizvodi se u Audijevoj tvornici Györ u Mađarskoj.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Terramar je sportski SUV, koji možda nema tu agresivnost izgleda modela Formentor, ali mu se emocije nikako nemogu poreći. Već na prvi pogled se izdvaja iz gomile prepoznatljivim stilom.

S prednje strane, lice Terramara predstavlja moćno vozilo koje karakterizira nos morskog psa. Terramar koristi novi svjetlosni potpis marke s tri trokuta – s Cupra Matrix LED Ultra, s tehnologijom visoke razlučivosti ('PURE PERFORMANCE' paket) – koji ovo vozilo definiraju kao vozilo visoke klase. Mi smo imali standardna LED prednja svjetla s potpisom 'CUPRA LED'. Dnevna LED svjetla su s automatskom kontrolom (High-beam control - automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala) i automatskom 'Coming and Leaving Home' funkcijom, a prednje maglenke s funkcijom zakretanja.

Logotip CUPRA uokviren je dvjema uzdužnim linijama koje također dodaju skulpturu i dinamiku površinama dugog poklopca motora i naglašavaju proporcije vozila.

Vanjski dizajn prednjeg dijela je smanjen jer rešetka ustupa mjesto funkcionalnom donjem dijelu orijentiranom na performanse, što podsjeća na sportske automobile. Sportske proporcije prenose se s prednjeg dijela na bočne strane, s oštrim linijama koje se pomiču s prednje strane preko bočne strane kako bi pojačale osjećaj performansi SUV-a. Proporcije Terramara pojačane su kotačima dostupnim u opcijama od 18, 19 i 20 cola. Stražnja stakla i staklo prtljažnika su dodatno zatamnjeni, a krovni nosači su crne boje.

Gledajući prema straga, široke proporcije daju Terramaru snažnu prisutnost, s integriranim i osvijetljenim logotipom CUPRA smještenim u središtu između stražnjih svjetala zajedno s osvijetljenim nazivom Terramar. Stražnji difuzor je u kontrastu s ostalim elementima dizajna, olakšavajući njegove proporcije, dajući mu prkosan karakter. Stražnja 3D LED svjetla su s dinamičkim pokazivačima smjera i s ceremonijalnim osvjetljenjem. Kontinuirana svjetlosna traka proteže se od jedne do druge strane. Straga nema natpisa naziva modela.

Kad je riječ o strukturi, usklađivanje performansi pogonskog sklopa s dinamikom ključni je element karaktera Terramara. Temeljen na MQB Evo arhitekturi, Terramar nudi jedinstveno iskustvo vožnje. Prednji MacPherson podupirači i stražnji multilink ovjes zajedno sa sportskim ovjesom (10 mm nižim od platforme) – standard za sve verzije – omogućili su inženjerskom timu precizno podešavanje opruga i amortizera, usavršavajući raspodjelu težine.

Što se vanjskih dimenzija ovog sportskog SUV-a tiče, one su sljedeće: duljina 4519 mm, širina 1869 mm (2087 s retrovizorima), visina 1584 mm, međuosovinski razmak 2680 mm. Krug okretanja je 11,49 m.

Težina našeg testnog modela je u voznom stanju bez vozača 1898 kg, a maksimalna težina pri vuči s kočnicom (12 posto uspona) je 1800 kg ili bez kočnice 750 kg. Kad je riječ o volumenu prtljažnika, njegov volumen je 400 litara. Tu je i virtualna pedala za električno otvaranje vrata prtljažnika putem senzora.

Po pitanju kotača, naš model je imao dodatne 20-colne (8,5J×20 ET38) lakometalne Gravity naplatke, s ljetnim gumama Hankook Ventus evo SUV dimenzija 255/40 R20 101V XL. Umjesto rezervnog kotača u prtljažniku se nalazi set s kompresorom za popravak gume.

Naš model je imao doplatnu Glacial bijelu boju karoserije.

Dizajn unutrašnjosti

Vanjski dizajn Terramara se prenosi u unutrašnjost, a ona je orijentirana na vozača. Kao prvi kontaktni elementi, standardni Cupra upravljač s ručicama i satelitskim tipkama povećava kontrolu, dok standardna školjkasta sjedala pružaju vrhunsku dinamiku.

Odatle, svi elementi oko vozača poprimaju oblik pod emotivnim dizajnerskim jezikom Cupre, s njegovom međuigrom dinamičnih linija i progresivnih površina. To je osobito relevantno u središnjoj konzoli, sa skulpturalnom kralježnicom koja teče oko funkcionalnih elemenata. Kralježnica uključuje 3D parametarski dizajn uzorka koji se također može pronaći na strukturnim dijelovima armaturne ploče, donoseći onu neočekivanu i progresivnu pažnju na detalje.

Prije ulaska u Terramar, vozača i putnike dočekuje zanimljiva dobrodošlica, uz dinamičnu ceremoniju svjetla u prednjem i stražnjem osvjetljenju automobila, dok se također projicira logotip CUPRA na tlo, natpis CUPRA ispred automobila (tj. na zidu ili garažnim vratima) i osvijetljeni prag.

Digitalizacija je u središtu pozornosti vozača. Novi i poboljšani HMI također je implementiran u digitalni kokpit iza upravljača, kao i u 12,9” infotainment sustavu s retro osvijetljenim klizačem.

Infotainment sustav dolazi s poboljšanom trakom aplikacija, widgetima i klima trakom za korisničko sučelje jednostavno za korištenje. Sve je u jednostavnosti, personalizaciji i vrhunskom dizajnu. Kontrola klime sada je neprimjetno integrirana na gumb na zaslonu glavne jedinice, spajajući digitalnu i fizičku interakciju.

U unutrašnjosti, performanse se pridružuju dizajnu uz savršenu ergonomiju. Visoki položaj središnjeg zaslona, omotani oblici sjedala ili podstavljene bočne površine središnje konzole za najbolju potporu nogama, neki su primjeri toga. Također, svrha susreće tehnologiju uz korištenje inovativnih održivih materijala, s izborom izbora koji kombiniraju stil, sportski duh, reciklirane i obnovljive materijale. Vjetrobransko staklo je s toplinskom i zvučnom izolacijom. Tu je i trozonski klima uređaj Climatronic s upravljačkom pločom straga.

Kao i kod svih Cupra modela, kolo volana je sjajno definirano. Naš je model imao multifunkcionalni grijani upravljač sa 'satelitskim' tipkama (za paljenje motora i izborom načina vožnje) i polugicama za Tiptronic ručno mijenjanje stupnjeva prijenosa. Sama ručica DSG mjenjača je smještena gore na volanu, pa je tako središnja konzola dobila još više funkcionalnog prostora.

Terramar inače ima tri interijera: Deep Ocean, Moon Light i High Canyon. Mi smo imali doplatni sivo/crni Moon Light Paket, koji objedinjuje sportska školjkasta sjedala koja u svom središnjem dijelu sadrže materijal Dinamica (nalik Alcantari), dok je sa strane materijal od kože sa svijetlim prošivima.

Sjedala su izrazito sportska i jako dobro drže tijelo u vožnji. Naš model je imao električno podešavanje i po visini vozačkog i suvozačkog mjesta. Treba reći i kako naš model ima i električno lumbalno podešavanje oba prednja sjedala. Vozačko sjedalo je s memorijom radi lakšeg namještanja ukoliko posotoji više vozača.

Sve opcije sjedala uključuju reljefni logotip CUPRA u naslonu za glavu i bakrene šavove, usklađene s bakrenim okvirima u ventilacijskim otvorima, letvicama vrata i ukrasnim umetcima, suptilnim detaljima koji pojačavaju Cupra izgled i dojam unutarnjeg prostora. Tu su i sportske metalne papučice kočnice i gasa.

Mjesta straga ima za troje odraslih, no srednje sjedalo je ipak priručno, ali se može prekolopiti za praktičan prijevoz dužih predmeta ili kao naslon za ruku krajnja dva putnika straga.

Unutarnja rasvjeta stvara posebnu razinu karaktera unutrašnjosti. Pametna svjetla na armaturnoj ploči, prednje i stražnje ploče s pozadinskim osvjetljenjem spajaju se kako bi stvorili jedinstveni ambijent.

Infotainment i povezivost

Terramar koristi zaslone visoke razlučivosti za isporuku svih informacija potrebnih vozaču i ostalim putnicima, audiosustav nove generacije visoke vjernosti i pristup Cupra ekosustavu s novom aplikacijom My CUPRA.

Iza upravljača se nalazi digitalni kokpit od 10,25 inča (u našem slučaju 'Basic'), koji digitalnu isporuku ključnih informacija čini jasnijom i jednostavnijom.

U središtu, standardni središnji infotainment od 12,9 inča dizajniran je da vam sve stavi na dohvat ruke. S obnovljenim hardverom i snažnijim softverom, prilagodljivi zaslon kombinira prednosti unosa na dodirnom zaslonu s retro osvijetljenom kliznom trakom za prilagodbu unutarnje klime i glasnoće. Uz mogućnost uključivanja widgeta koji se mogu konfigurirati, infotainment sustav se može prilagoditi individualnim potrebama.

Sustav Wireless Full Link omogućuje korisnicima da svoje šire digitalne živote unesu u kabinu, bilo da se radi o kartiranju, glazbi ili drugim funkcijama kompatibilnim s automobilima putem Apple CarPlay i Android Auto. I što je još važnije, svima se može pristupiti na kontroliran, intuitivan, siguran način putem novog sučelja za čovjeka i stroj (HMI) novog Terramara.

Za punjenje mobilnih telefona, tu je mogućnost bežičnog brzog punjenja do 15 W, s tehnologijom hlađenja. Tu su i 2 USB Type C utičnice sprijeda i 2 USB Type C utičnice straga.

S aplikacijom My CUPRA korisnici imaju potpunu kontrolu nad svojim vozilom (s dodatnom funkcionalnošću dostupnom za eHybrid verzije Terramara), mogu daljinski kontrolirati klimatizaciju, upravljati punjenjem baterije i daljinskim zaključavanjem i otključavanjem, kao i mnoštvom drugih funkcija.

Ugrađeni SIM također dodaje poboljšanu sigurnost jer korisnici imaju koristi od usluge eCall. Ako se dogodi nesreća, vozilo može izravno kontaktirati hitne službe ručno ili automatski. A ako se dogodi najgore, vozilo može prenijeti važne podatke, uključujući položaj automobila, vrstu motora i broj putnika, što im olakšava pružanje pomoći.

Napredni sustavi pomoći vozaču i sigurnost

Terramar nudi širok raspon sigurnosnih i praktičnih značajki za pružanje sigurnosti bez obzira što se dogodi. Paket tehnologija integriranih za pomoć, ali ne i za ometanje, čini ovaj sportski SUV jednim od najsigurnijih i najprikladnijih vozila u segmentu. Naš model nije standadno imao sve sustave, no bez obzira vrijedi ih spomenuti.

Među sustavima sigurnosti i udobnosti Terramara su Prediktivni prilagodljivi tempomat (ACC), Travel Assist, Side and Exit Assist, Emergency Assist i Attention and Drowsiness Assist.

Sustav Predictive ACC može pozicionirati vozilo na temelju podataka o ruti i GPS-a dostavljenih iz navigacijskog sustava, omogućujući mu da ispravi brzinu ovisno o rasporedu ceste ispred – zavojima, kružnim tokovima, raskrižjima, ograničenjima brzine i naseljenim područjima. A pomoću ulaza s prednje postavljene kamere i prepoznavanja prometnih znakova, može prilagoditi brzinu vozila kada se ograničenja promijene.

Travel Assist kombinira navođenje po sredini trake s ACC-om kako bi aktivno zadržao vozilo u sredini trake i prilagodio brzinu protoku prometa – u cijelom rasponu brzine.

Attention and Drowsiness Assist upozorava vozača zvučnim i vizualnim upozorenjima kada je rastresen ili iscrpljen, osiguravajući da vozač ostane usredotočen na vožnju.

Ponuda naprednih sustava pomoći u vožnji pojačana je integracijom sedam zračnih jastuka, uključujući standardni prednji središnji zračni jastuk. Mješavina tehnologija stvara izvrsnu razinu sigurnosti bez ometanja vozačevog iskustva.

Konačno, Terramar uključuje napredni sustav zaštite putnika 'Pre-Crash' kao opciju (mi ga nismo imali), koji može reagirati pripremajući automobil za potencijalni sudar na temelju dinamike vozila, kao i informacija s prednjeg i stražnjeg radara.

Uz sve gore navedene sustave naš testni model je imao doplatni 'INTELLIGENT DRIVE' Paket koji uključuje sljedeće: High-beam control (automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala); IPA (Intelligent park assist) (pomoć pri parkiranju (na uskim, bočnim parking mjestima)); TPA (Trained Park Assist) (pomoć pri parkiranju - vozilo automatski preuzima kontrolu nad upravljanjem i kočenjem kako bi po prethodno pohranjenoj metodi parkirao vozilo na pohranjenu parking lokaciju); Pre-Crash Assist (sustav predviđa potencijalne sudare i na njih reagira zatezanjem sigurnosnih pojaseva i zatvaranjem prozora; dodatno i panoramski krov koji mi nismo imali).

Nadalje, tu su uključeni i: Lane Assist plus (sustav registrira oznake na cesti te zadržava vozilo u središtu voznog traka); Medical emergency (u hitnim situacijama aktivira se poluautomatska kontrola vozila - kada ruke više nisu na upravljaču vozilo usporava te se na kraju zaustavlja); Traffic jam assist (pomoć pri prometnim gužvama - prilagodba brzine kretanja); Rear Traffic Assist (upozorenje na poprečni promet straga); Side Assist (sustav nadzire i obavještava vozača o potencijalnim opasnostima u slučaju promjene vozne trake te daje vizualno upozorenje); Exit Assist (upozorenje na bočni promet pri izlasku iz vozila; sustav upozorava na nadolazeći promet, bicikliste i pješake i daje zvučni signal ako bi otvaranje vrata vozila moglo prouzročiti nezgodu); Top View ( sa sustavom kamera za prednji i stražnji pogled i dvije bočne kamere).

Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW
  • Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW
  • Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW
  • Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW
  • Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW
  • Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW
    +53
Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Plug-in hibridni pogonski sklop 1.5 e-Hybrid 150 kW

Rekli smo već na početku teksta, Terramar ima na izbor pet različitih pogonskih sklopova, koji kroz tri različite tehnologije. To su sljedeći motori: benzinski 1,5-litreni TSI sa 150 KS (110 kW), 2,0-litreni blagi hibrid eTSI sa 204 KS (150 kW) ili 265 KS (195 kW) i nova generacija plug-in hibridnih (eHybrid) motora snage 204 KS (150 kW) ili 272 KS (200 kW). Ova zadnja opcija je i najsnažnija i namijenjena sportskom Terramar VZ modelu.

Mi smo imali ovu slabiju PHEV verziju ukupne snage sustava 204 KS (150 kW). Motor 1.5 TSI povezan je s električnim motorom u kombinaciji s velikim paketom baterija koji nudi kapacitet od 19,7 kWh (neto). To znači da novi Terramar može prijeći više od 100 km s jednim punjenjem – savršena ravnoteža za ekološki osviještena putovanja. Baterija je kompatibilna s brzim punjenjem do 50 kW (DC punjenje) dok ste na putu ili kod kuće pomoću zidne kutije od 11 kW.

Sam plug-in hibridni sustav se sastoji od 4-cilindričnog turbobenzinskog motora 1.5 TSI (obujam 1498 cm³) snage 150 KS (110 kW) koji, zajedno s električnim motorom od 85 kW (116 KS) s 330 Nm okretnog momenta, daje snagu sustava od 204 KS (150 kW) uz najveći okretni moment od 350 Nm, koja se prenosi na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG mjenjača. Okretni moment samo benzinskog motora je 250 Nm pri 1500-4000 okr./min. Norma ispušnih plinova je EURO 6 EA. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,3 s, a krajnja brzina 215 km/h.

O prednostima plug-in hibridnih pogonski sustava ne treba trošiti suviše riječi. Ali recimo da je u kombinaciji ICE motora i elektromotora uz poznavanje PHEV sustava potrošnja izrazito ekonomična. Dok se u vožnji urbanim sredinama može dosegnuti veliki domet u čisto električnoj vožnji, čime se vrlo malo ili gotovo nikako ne utječe na okoliš. S druge strane, kombinacija dvaju tipova pogonskih motora omogućuje i ukupan domet, koji u određenim okolnostima može dosegnuti s jednim punjenjem spremnika goriva i baterije i do 1000 km. Mi smo tako s punim spremnikom goriva od 45 l i punom baterijom odvozili gotovo 900 km i to uglavnom autocestom.

Potrošnja goriva našeg PHEV modela u kombiniranim uvjetima samo s benzinskim motorom (ICE) je 5,8 – 6,3 l/100 km, a emisije CO2 u kombiniranim uvjetima 10 g/km (WLTP). Potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima s benzinskim i elektromotorom je 0,4 - 05 l/100 km. Spremnik benzinskog goriva je 45 litara.

Baterija i punjenje

Nova visokonaponska litij-ionska baterija kapaciteta 25,7 kWh (NMC tipa) nazivnog napona od 353 V omogućuje čisto električni domet u kombiniranim uvjetima do 113 do 123 km po WLTP ciklusu. U gradu u vožnji na električni pogon je moguće dosegnuti i više. Inače, proizvođač deklarira potrošnju električne energije u kombiniranim uvjetima 17,6 – 19,0 kWh/100 km (WLTP).

Punjenje do 11 kW na zidnim kutijama i AC punjačima, kao i 50 kW na DC punjačima za brzo punjenje osigurava brzo punjenje baterije kod kuće ili na putu. Što se vremena punjenja tiče, na DS 50 kW punjaču za punjenje od 10 do 80 posto treba 26 minuta, a na AC punjaču od 11 kW od 0 do 100 posto treba 2 sata i 30 minuta. Inače, energija se također rekuperira u vožnji tijekom kočenja.

Karakter Terramara se može prilagoditi različitim načinima vožnje: Comfort, Performance te Individual. Neke verzije Terramara imaju i dodatne profile CUPRA (za verzije VZ), Offroad (za verzije s pogonom na sva četiri kotača). ESC se može podesiti na Sport za sve pogonske sklopove, a u slučaju VZ verzija (2.0 TSI 265 KS i eHybrid 272 KS), ESC se čak može isključiti (ESC OFF).

Što se kočnica tiče naš model ima dijagonalno podijeljeni hidraulički dvostruki kočioni sustav s pojačivačem sile kočenja. Prednji diskovi našeg testnog modela su ventilirani (340×30 mm), dok su stražnji diskovi puni (300×12 mm).

Treba reći i kako infotainment sustav uključuje brojne funkcije specifične za plug-in hibridnu verziju kako bi, na primjer, pretraživanje stanica za punjenje bilo posebno jednostavno.

Što se ovjesa tiče, sprijeda je MacPherson s donjim trokutastim polugama i torzijskim stabilizatorom, a stražnja osovina je s više elemenata, s jednom uzdužnom i tri poprečne poluge, s torzijskim stabilizatorom.

Za kraj, naš je testni model Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW u trenutku testiranja stajao 51.680,69 eura.

Treba reći i kako je Cupra vozilo pokriveno doživotnim Cupra Mobilnim jamstvom - bez dodatnih troškova. Važenje mobilnog jamstva produžava se redovitim održavanjem u ovlaštenom Cupra servisu® prema propisanom planu održavanja Vašeg vozila. Cupra Mobilno jamstvo nudi servisnu pomoć na cesti te najbolje rješenje u svakoj situaciji – nastavak putovanja ili boravak u hotelu.

Cupra 6-godišnje jamstvo = 6 godina bez brige, vrijedi 6 godina ili do prijeđenih 150.000 km, ovisno što prvo nastupi, s time da nema ograničenja kilometraže za prve dvije godine. U Cupra 6-godišnje jamstvo uključena su sva Cupra osobna vozila isporučena od 1. rujna 2022. godine preko ovlaštene Cupra mreže u Republici Hrvatskoj. Za više informacija posjetite ovu poveznicu ili Cupra ovlaštenog trgovca/servis da biste se upoznali s cjelokupnim rasponom servisa.