NOVI AUTOMOBILI U RH

U svibnju rast od čak 70 posto u odnosu na isti mjesec 2022., Renault Clio najprodavaniji

05.06.2023 u 13:18

Bionic
Reading

U svibnju je u Hrvatskoj novoregistrirano 7097 novih osobnih automobila, što je čak 823 komada više nego u rekordnom mjesecu ožujku 2023. Renault zadržao prvo mjesto ispred Volkswagena, a Renault Clio ove godine ukupno najprodavaniji model s 1405 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec svibanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za peti mjesec ove, 2023. godine. Generalno, svibanj nam je donio gotovo duplo bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za čak 2911 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u svibnju 7097 novih osobnih automobila, što je čak 823 komada više nego u rekordnom mjesecu ožujku. Uzmemo li u obzir samo mjesec svibanj, to je porast od ogromnih 69,5 posto u odnosu na prošlogodišnji svibanj.

Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2022. donijela rast od 44,3 posto. Nadamo se samo da izvrsni rezultati posljednja tri mjeseca nisu iznimka, već pravilo koje bi nam moglo donijeti sjajne rezultate i na kraju cijele godine 2023. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Čini se da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, no tako smo mislili i prošle godine, ali se na kraju to ipak nije ostvarilo. U svakom slučaju, nastaviti ćemo pratiti kako se razvija situacija u narednom periodu.

Renault drži vrh, Volkswagen drugi, a Škoda treća na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca svibnja i dalje pripada Renaultu, koji s ukupno 3012 automobila drži 11,33 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen s 2890 vozila ili 10,87 posto tržišta. Situacija s Renaultom na prvom mjestu više nije novost; u prvih pet mjeseci je prodao ukupno 122 vozila više od donedavno gotovo neprikosnovenog Volkswagena. Na trećem mjestu je i dalje Škoda s 2699 vozila ili 10,15 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 32,35 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.

Renault Clio na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a Dacia Duster treći

Prvi na listi najprodavanijih modela nakon pet mjeseci ove godine je Renault Clio s 1045 komada (5,29 posto tržišta). Škoda Octavia je druga s 1053 komada (3,96 posto), a Dacia Duster je treći sa 896 komada (3,37 posto). Opel Corsa je na četvrtom mjestu sa 782 komada, a Renault Captur je peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. sa 734 prodana primjerka.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, nakon prvih pet mjeseci u prvih 30 prodanih marki Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži prvo mjesto s ukupno prodanih 7848 automobila ili 30,55 posto (u prva četiri mjeseca 29,3 posto). Drugo mjesto drži Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 4921 automobila ili 18,51 posto (u prva četiri mjeseca 17,94 posto). Dodamo li ovome i Nissan s 284 automobila ili 1,07 posto, kao i Mitsubishi s 10 vozila ili 0,04 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 5215 prodanih automobila ili 19,62 posto. Treće mjesto prema ovom kriteriju drži veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 3693 automobila ili 13,79 posto. Dodamo li još marke iz Stellantisa koje nisu u prvih 30 prodanih (Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) onda imaju 3699 prodanih automobila ili 13,81 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 2905 prodana vozila ili 10,93 posto.

Gledamo li samo svibanj ove godine, onda vidimo da je Renault Clio na prvom mjestu s 467 prodana primjerka. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu svibnju je Škoda Octavia s 391 komadom, a na trećem mjestu slijedi Dacia Duster s 292 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Renault Captur s 275 komada, a peto mjesto Suzuki Vitara sa 222 komada isporučenih samo u svibnju.

Prodaja marki automobila prema tipu goriva

U gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon mjeseca svibnja ukupno 41 različita marka.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih pet mjeseci 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 13.758 komada ili 51,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo također 51,8 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili, sada nakon svibnja s 6217 komada ili 23,4 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2021. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (1560), Toyota (763) i Audi (653).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon svibnja s 5059 komada (19,0 posto), Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Potpuno električni automobili su ispred onih na UNP pogon. Tako je novoregistrirano u prvih pet mjeseci ove gdine njih 799 ili 3,0 posto, no taj podatak su zapravo u najvećoj količini automobili koji su naručeni još prošle godine (za vrijeme državnih poticaja). Vidjeti ćemo hoće li se taj trend nastaviti i u nastavku ove godine.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1374 primjeraka (zanimljivo u prosincu 2022. je novoregistriran samo jedan potpuno električni automobil) i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro trostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Da podsjetimo, nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57.

Sada nakon svibnja 2023., listu predvodi Tesla sa 154 komada, Renault je drugi sa 134 komada, Dacia s modelom Spring sa 107 primjeraka je treća, slijedi Volkswagen sa 76 električnih automobila, a poredak od top 5 marki zatvara Škoda s 56 vozila. Ukupno je 27 proizvođača (od 41 marke u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 751 komadom ili 2,8 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 638 komada, a tu je još Renault sa 101 komadom (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 12 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon svibnja 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 11.422 komada ili 42,97 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 2203 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,29 posto hrvatskog tržišta (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Istarska županija je na trećem mjestu s 2176 komada ili 8,19 posto (u cijeloj 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto). Primorsko-goranska županija je i dalje četvrta sa 1726 komada ili 6,49 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2022. su bili treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).

Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon svibnja 2023. je ova županija i dalje na posljednjem mjestu sa 105 automobila ili 0,39 posto tržišta.