JATO Dynamics

Analiza pokazuje: Europska potražnja za hibridima i električnim autima u ožujku prestigla dizelaše

02.05.2022 u 08:09

Bionic
Reading

Zbog Ukrajine su brojke za prvo tromjesečje 2022. gore od onih prije dvije godine kada je Europu pogodila pandemija, budući da se obujam smanjio za 10 posto tijekom prva tri mjeseca ove godine na 2,73 milijuna jedinica – najnižu razinu od 1985.

Prema podacima za 27 europskih tržišta, ukupni volumen smanjen je za 19 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, s 1.116.419 registriranih novih osobnih automobila. Dok su registracije porasle za 33 posto u odnosu na ožujak 2020., tržište tek treba vidjeti povratak na razine prije pandemije, što je za 37 posto manje od ožujka 2019.

Zbog stalne neizvjesnosti oko dostupnosti novih automobila i utjecaja invazije na Ukrajinu, potrošači u Europi ne kupuju automobile na prethodnoj razini. Felipe Munoz, globalni analitičar u JATO Dynamicsu, je komentirao: 'Iako Ukrajina nije veliko tržište za europski izvoz automobila, s malim tržištem u odnosu na broj stanovnika, ona ostaje važan izvor dijelova za vozila za glavne europske proizvođače (OEM)'. Prošle godine ukrajinsko tržište novih automobila iznosilo je 103.300 jedinica, što ga čini 20. najvećim u Europi, uključujući Rusiju.

Kao rezultat toga, brojke za prvo tromjesečje 2022. bile su gore od onih koje smo vidjeli prije dvije godine kada je Europu pogodila pandemija, budući da se obujam smanjio za 10 posto tijekom prva tri mjeseca ove godine na 2,73 milijuna jedinica – najnižu razinu od 1985.

Vozila s niskim emisijama nadmašuju dizelaše

Prošlog mjeseca, popularnost vozila s niskim emisijama štetnih plinova nastavila je rasti. Plug-in hibridni i čisti električni automobili (PHEV i BEV) nadmašili su dizelaše s 244.801 novom registracijom, u usporedbi s 202.113 jedinica za potonje. Za BEV i PHEV vozila, to je jednako povećanju volumena od 10 posto, dok je za dizelaše obujam pao za 39 posto.

Munoz je dodao: 'Nastavljamo gledati sve više i više novih električnih vozila koji ulaze na tržište. A uz podršku dobrih ponuda, poticaja i kraćeg vremena čekanja u usporedbi s ICE vozilima (Internal Combustion Engine ili vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem), potrošačima je postalo lakše uskočiti na EV val.' Pomak u korist vozila s niskim emisijama posebno je prevladao u zemljama kao što su Švicarska (koja je imala 28 posto EV tržišnog udjela naspram 14 posto tržišnog udjela dizela), Ujedinjeno Kraljevstvo (23 posto prema 10 posto), Francuska (21 posto prema 16 posto) i Belgiji (24 posto prema 19 posto), uz dobro utvrđene trendove u Norveškoj, Švedskoj, Nizozemskoj i Danskoj.

BEV su činili gotovo 62 posto svih registracija vozila s niskim emisijama u ožujku, uz povećanje količine od 46 posto. Nasuprot tome, plug-in hibridi zabilježili su pad od 22 posto tijekom mjeseca s 93.100 registriranih jedinica. Munoz je nastavio: 'Budući da se ova vozila oslanjaju na ICE pogonski sklop, PHEV-ovi nemaju koristi od državnih poticaja dodijeljenih BEV-ima. Istodobno, razvoj i proizvodnja baterija je skup proces, stoga su bez poticaja ova ionako skupa vozila razumljivo manje privlačna potrošačima.'

Tesla Model 3 vodi na tržištu

Još jednom, Teslin Model 3 je bio najprodavaniji novi automobil u Europi s 23.013 novih registracija, što je pad za 3 posto u odnosu na 23.758 jedinica registriranih u ožujku 2021. Ovaj pad je bio relativno beznačajan u usporedbi s onima koje su zabilježili modeli drugih velikih igrača uključujući Peugeot 208 (-17 posto), Volkswagen Golf (-36 posto), Toyota Yaris (-31 posto) i Opel Corsa (-36 posto).

Negativan rast koji je objavio Model 3 dijelom se objašnjava sve većom popularnošću modela Y, njegovog SUV blizanca. Ovaj srednji SUV osigurao je rekordnu treću poziciju u ukupnom poretku. Zahvaljujući ova dva modela, Tesla je prošlog mjeseca uspio nadmašiti mainstream brendove poput Dacie, Citroëna, Fiata i Nissana. U prvom tromjesečju 2022. Tesla je zauzeo 18. mjesto na ljestvici po marki, smanjivši jaz za Seatom i premjestivši se ispred Nissana. Američki proizvođač također je bio među prvih 10 najregistriranih robnih marki u 9 europskih zemalja.

Protagonisti prošlog mjeseca

Najnovija generacija Dacie Sandera i dalje je bila omiljena među europskim potrošačima, dok je Kia zabilježila snažne rezultate nakon što je predstavila potpuno novi Sportage. Toyota je registrirala gotovo 11.400 jedinica Yaris Crossa, postavši 6. najprodavaniji B-SUV u Europi. Opel/Vauxhall Mokka je slijedio pomno, udvostručivši svoj volumen u usporedbi s ožujkom 2021.

Cupra je nastavila dobivati ​​tržišni udio zahvaljujući Formentoru, 4. po popularnosti PHEV-a u Europi tijekom mjeseca. Renault Arkana (Mégane Conquest kod nas) je bio treći najregistriraniji model u Renaultovoj liniji, iza Captura i Clia, dok je Kia Xceed zabilježila povećanje količine od 56 posto. Volkswagen je registrirao više od 5500 jedinica Taiga, a MG je gotovo udvostručio registraciju ZS-a na gotovo 5400 jedinica; MG HS je porastao za 188 posto na 4229 jedinica. Zahvaljujući svojoj posljednjoj generaciji, BMW serije 4 povećao je broj registracija za 72 posto na 5181 jedinicu.

Među potpuno električnim modelima, Fiat 500 zauzeo je treće mjesto na BEV ljestvici, čineći 41 posto ukupnog volumena modela. Dacia je registrirala gotovo 4000 jedinica Springa, od kojih je 53 posto bilo u Francuskoj. Hyundai i Kia registrirali su 3243 odnosno 2941 jedinicu IONIQ 5 i EV6. Volumen Polestar 2 skočio je s 1343 jedinice u ožujku 2021. na 3003 jedinice prošlog mjeseca.