Novi automobili u RH

U ožujku porast čak 61,6 posto u odnosu na 2022., najprodavaniji Renault Clio

05.04.2023 u 16:56

Bionic
Reading

U Hrvatskoj je u trećem mjesecu novoregistrirano 6274 novih osobnih automobila, što je čak 2647 komada više nego u proteklom mjesecu veljači 2023. Volkswagen je kao marka na prvom mjestu, a Renault opasno blizu

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec ožujak, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za treći mjesec ove, 2023. godine. Generalno, ožujak nam je donio ekstremno bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za čak 2392 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u ožujku 6274 novih osobnih automobila, što je čak 2647 komada više nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec ožujak, to je porast od nevjerojatnih 61,6 posto u odnosu na prošlogodišnji ožujak.

Generalno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2022. donijela rast od 35,7 posto. Nadamo se samo da izvrsni rezultati iz ožujka nisu iznimka, već pravilo koje bi nam moglo donijeti sjajne rezultate i na kraju cijele godine 2023. Možda je ovo i odlična vijest, jer bi to značilo da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Čini se da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, no tako smo mislili i prošle godine, ali se na kraju to ipak nije ostvarilo. U svakom slučaju, vidjeti ćemo o čemu se radi u narednom periodu.

Volkswagen i dalje prvi, Renault je sada drugi, a Škoda treća na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca ožujka pripada Volkswagenu, koji s ukupno 1426 automobila drži 10,76 posto tržišta. Na drugom je mjestu sada Renault s 1418 vozila ili 10,7 posto tržišta. Ne sjećamo se kada je Renault bio toliko blizu prvom mjestu, jer je u prva tri mjeseca prodao ukupno samo 8 vozila manje od gotovo neprikosnovenog Volkswagena. Na trećem mjestu je Škoda s 1262 vozila ili 9,53 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 30,99 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.

Renault Clio na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Opel Corsa treća

Prvi na listi najprodavanijih modela nakon tri mjeseca ove godine je Renault Clio sa 670 komada (5,06 posto tržišta). Dacia Duster je drugi sa 410 komada (3,1 posto), a Opel Corsa je treća sa 380 komada (2,87 posto). Dacia Sandero je na četvrtom mjestu s 370 komada, a Škoda Octavia je peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. s 346 prodana primjerka.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, nakon prva tri mjeseca u prvih 30 prodanih marki Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži prvo mjesto s ukupno prodanih 3798 automobila ili 28,66 posto. Drugo mjesto drži Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 2399 automobila ili 18,11 posto. Dodamo li ovome i Nissan sa 178 automobila ili 1,34 posto, onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 2577 prodanih automobila ili 19,45 posto. Treće mjesto prema ovom kriteriju drži grupacija Hyundai i Kia s ukupno 1710 prodana vozila ili 12,91 posto. Veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth) drži četvrto mjesto s 1560 automobila ili 11,78 posto.

Gledamo li samo ožujak ove godine, onda vidimo da je Renault Clio završio na prvom mjestu s 410 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu ožujku je Opel Corsa s 245 komada, a na trećem mjestu slijedi Suzuki SX4 sa 188 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Opel Crossland sa 175 komada, a peto mjesto Škoda Octavia sa 172 komada isporučenih samo u ožujku.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon mjeseca ožujka ukupno 38 različitih marki.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prva tri mjeseca 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 6868 komada ili 51,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo također 51,8 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili s 2999 komada ili 22,6 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2021. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (688), Audi (334) i Toyota (330).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon ožujka sa 2424 komada (18,3 posto), Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Potpuno električni automobili su pretekli one na UNP pogon. Tako je novoregistrirano njih 556 ili 4,2 posto, no taj podatak su zapravo u najvećoj količini automobili koji su naručeni još prošle godine (za vrijeme državnih poticaja). Vidjeti ćemo hoće li se taj trend nastaviti i u nastavku ove godine.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1374 primjeraka (zanimljivo u prosincu je novoregistriran samo jedan potpuno električni automobil) i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro trostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Da podsjetimo, nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57.

Sada nakon ožujka 2023., listu predvodi Tesla sa 114 komada, Renault je drugi sa 112 komada, Dacia s modelom Spring sa 101 primjerkom je treća, slijedi Volkswagen s 51 električnim automobilom, a poredak od top 5 marki zatvara Škoda s 36 vozila. Ukupno je 26 proizvođača (od 38 marki u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 400 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 368 komada, a tu je još Renault s 25 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat sa 7 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon ožujka 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 5871 komada ili 44,32 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je sada Splitsko-dalmatinska županija s 1124 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,48 posto hrvatskog tržišta (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Primorsko-goranska županija je treća s 985 komada ili 7,44 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2022. su bili treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).

Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon ožujka 2023. je ova županija i dalje na posljednjem mjestu s 58 automobila ili 0,44 posto tržišta.