STIGLA POTVRDA

Renault ima novog izvršnog direktora: Luca de Meo, bivši šef Seata, sada je njihov prvi čovjek

29.01.2020 u 06:47

Bionic
Reading

Kako se i očekivalo, ovaj 52-godišnji Talijan će 1. srpnja zasjesti na čelno mjesto Renaulta, a zadatak mu neće biti nimalo lagan

Renault je imenovao Lucu de Mea, donedavnog šefa marke Seat iz Volkswagen Groupe, za predsjednika uprave dok francuski proizvođač automobila nastoji izaći iz ere kompromitiranog Carlosa Ghosna. Točan opis njegove funkcije je izvršni direktor Renaulta i predsjednik Renaulta (Chief Executive Officer of Renault S.A., and Chairman of Renault s.a.s.).

De Meo je mjesecima slovio kao zamjena svrgnutog generalnog direktora Thierryja Bollorea, ali njegovo je imenovanje kasnilo jer je s VW Group-om imao klauzulu o zabrani natjecanja, odnosno prelaska u konkurentsku tvrtku. De Meo će preuzeti upravljanje u Renaultu u kritičnom trenutku zbog pada dobiti i smanjene prodaje te ozbiljnim pitanjima o budućnosti 20-godišnjeg saveza s Nissanom.

De Meo će preuzeti ovu funkciju 1. srpnja, rečeno je u utorak u izjavi Renaulta. Renaultov predsjednik Jean-Dominique Senard nazvao ga je 'velikim strategom i vizionarom automobilskog svijeta koji je u fazi potpune promjene'.

De Meo zamjenjuje Clotilde Delbos, koja je preuzela funkciju privremenog predsjednika Renaulta nakon što je Bollore odstupio u listopadu. Delbos će ostati privremena izvršna direktorica sve dok Luca de Meo ne preuzme dužnost, rekao je Renault. Odbor bi želio da nakon toga postane zamjenica izvršnog direktora, navodi se u izjavi.

De Meu će biti zabranjeno objavljivanje podataka o konkurenciji pet mjeseci i to vrijeme mora provesti kod kuće prije nego što 1. srpnja službeno nastupi u Renaultu.

Njegovo zapošljavanje na mjestu izvršnog direktora trebati će još biti odobreno na Renaultovoj glavnoj skupštini dioničara u travnju.

De Meo je bio CEO marke Seat u VW Group-i pet godina dok nije odstupio ovog mjeseca. Vodio je Seat do rekordne prodaje, uključujući 517.600 komada automobila u 2018., što je rast od 11 posto u odnosu na 2017., te je brandu dao sportskiji imidž, stvorivši zasebnu marku Cupra namijenjenu mlađim kupcima.