SREDNJOROČNI PLANOVI 2020.-2022.

Mitsubishi 'zamrzava' predstavljanje novih modela za Europu; europski trgovci nastavljaju sa svojim prodajnim aktivnostima

28.07.2020 u 20:53

Bionic
Reading

Tvrtka Mitsubishi Motors se usmjerava na profitabilniju jugoistočnu Aziju, što ukazuje na postupno povlačenje iz Europe

Mitsubishi je zaustavio lansiranje novih modela u Europi kao dio remonta svojih globalnih operacija radi smanjenja troškova, što će, kako se očekuje, označiti početak povlačenja marke s europskog tržišta.

Pod sloganom 'Mali, ali lijepi', japanski proizvođač planira smanjiti fiksne troškove za 20 posto u naredne dvije godine. Prebacit će se na poslovnu strukturu usredotočenu na Aziju i 'poboljšati operativnu dobit smanjenjem poslovanja s manjim profitom'.

Tvrtka će svoje resurse usmjeriti na tržište Jugoistočne Azije, gdje trenutno ima 6,4 posto tržišnog udjela, u usporedbi sa samo 1,0 posto u Europi i 0,9 posto u Sjevernoj Americi. Njihova operativna dobit u azijskoj regiji prošle je godine iznosila 63,6 milijardi jena (516,6 milijuna eura), u usporedbi sa samo 12,8 milijardi jena (103,95 milijuna funti) na svim ostalim svjetskim tržištima.

Planirano 'zamrzavanje uvođenja novih proizvoda u Europu' znači da se ovdje vjerojatno neće prodavati novi dolazeći modeli poput pickupa L200, SUV-a Outlandera i malenog Space Stara.

Mitsubishi planira postići 'održivi rast' od kraja 2022. konsolidacijom ulaganja u osnovne regije i proizvode. Promjene na domaćem tržištu uključuju premještanje proizvodnje svog SUV-a Mitsubishi Pajero iz Sakahogija u Okazaki, zatvaranje neproduktivnih zastupnika i promociju poslovanja s dijeljenjem i pretplatom.

Ipak, očekuje se da europski zastupnici i dalje nastave s prodajom automobila u doglednoj budućnosti, a planira se i nastavak korisničke podrške s prodajom rezervnih dijelova te servisnim uslugama.

Međutim, 'zamrzavanje' predstavljanja novih modela zamrzavanja znači da se trenutni modeli neće zamijeniti kada postanu neusklađeni s EU propisima o emisijama, sugerirajući da se Mitsubishi postupno povlači s europskog tržišta.

Takao Kato, izvršni direktor i izvršni direktor korporacije Mitsubishi Motors, rekao je: 'Našu ćemo strategiju preusmjeriti iz svestrane ekspanzije na odabir i koncentraciju. Prije svega, dovršit ćemo naše strukturne reforme i dodatno ojačati naša konkurentna područja - u konačnici izgraditi korporativnu strukturu koja sigurno može stvoriti profit tijekom ovog srednjoročnog razdoblja.' Daljnje pojedinosti o tome što to znači za trenutna nastojanja Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse nisu poznati, ali Mitsubishi je potvrdio planove za nastavak uvođenja 'vrhunskih modela koji će utjecati na tehnologije partnera u Alijansi'. Kao uvod u dio budućih modela, firma je navela električni kei automobil koji razvija zajedno s Nissanom za pokretanje nakon 2022.

Nedavno najavljeni planovi za tri brenda Alijanse za povećanje dijeljenja tehnologije i proizvodnje otkrivaju kako se radi smanjenju troškova razvoja modela do 40 posto. Kao dio revidirane strukture, Renault je proglašen vodećom markom u Europi, a Nissan je preuzeo vodeću ulogu u Japanu, Sjevernoj Americi i Kini, a Mitsubishi će se fokusirati na Jugoistočnu Aziju i Oceaniju.