10 godina i 10 milijuna

Mercedes-Benz vozila od 2012. godine sa sustavom kočenja u nuždi za pješake

16.11.2023 u 13:35

Bionic
Reading

Pješaci se smatraju nezaštićenim sudionicima u prometu jer nisu opremljeni zračnim jastucima, sigurnosnim pojasevima ili zaštitnom odjećom. Statistika nesreća pokazuje: prema analizi Europske komisije, pješaci su činili gotovo jednu petinu svih smrtno stradalih na cestama u Europskoj uniji 2020.

S više od 40 trenutno dostupnih sustava aktivne pomoći, Mercedes-Benz daje odlučujući doprinos povećanju sigurnosti svih sudionika u prometu. Konkretno, Active Brake Assist s detekcijom pješaka godinama pomaže u smanjenju nesreća u kojima su sudjelovali pješaci i biciklisti. Ovo se odnosi na tipične brzine vožnje u gradu i izvan njega.

Sustav može vizualno i zvučno upozoriti na prijeteći sudar ispred vozila, bilo od vozila koja se križaju ili dolaze u susret. Ako vozač preslabo koči, sustav može pružiti pomoć i povećati silu kočenja u skladu sa situacijom. Ako vozač uopće ne reagira, Active Brake Assist pokreće hitno kočenje. U trenutnoj generaciji vozila, Active Brake Assist koristi kameru i/ili tehnologiju senzora temeljenu na radaru za otkrivanje pješaka i biciklista ispred vozila u smjeru vožnje. Ako se otkrije neposredna opasnost od sudara s tim takozvanim ranjivim sudionicima u prometu, izračunava se potrebna sila kočenja kako bi se izbjegao mogući sudar ili smanjila njegova ozbiljnost.

Sada je Mercedes-Benz postigao još jednu prekretnicu aktivne sigurnosti: od 2012. godine više od 10 milijuna svih Mercedes-Benz osobnih automobila prodanih diljem svijeta bilo je opremljeno sustavom kočenja u nuždi za pješake. Pješaci se smatraju nezaštićenim sudionicima u prometu jer nisu opremljeni zračnim jastucima, sigurnosnim pojasevima ili zaštitnom odjećom.

Njihov poseban rizik također se odražava u statistici nesreća: prema analizi Europske komisije, pješaci su činili gotovo jednu petinu svih smrtno stradalih na cestama u Europskoj uniji 2020. godine. U SAD-u je njihov udio u ukupnom broju smrtno stradalih u prometu 2021. bio 17 posto prema Nacionalnoj upravi za sigurnost prometa na cestama. U međuvremenu, studija Američkog osiguravajućeg instituta za sigurnost na cestama iz 2022. zaključila je da vozila opremljena sustavom kočenja u nuždi za pješake imaju 27 posto nižu stopu nesreća u kojima sudjeluju pješaci od vozila bez takve tehnologije.

Mercedes-Benz: Insight Safety Driving Assistance Systems Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Upozorenje i podrška u slučaju akutnog rizika od nezgode

Mercedes-Benz je predstavio prvi Brake Assist System (BAS) još 1996. Godine 2005. radarska tehnologija korištena je za poboljšanje sustava pomoći pri kočenju tako što ga je učinila anticipirajućim. Samo godinu dana kasnije, stručnjaci su kombinirali dodatno razvijeni sustav kontrole udaljenosti DISTRONIC PLUS i BAS PLUS Brake Assist kako bi stvorili PRE-SAFE® Brake s autonomnim djelomičnim kočenjem. Važna značajka detekcije pješaka dodana je 2013. i prvi put predstavljena u E-klasi (W212).

Godine 2016. sustav za kočenje u nuždi za pješake tada je prvi put ugrađen kao standardna oprema u sklopu lansiranja nove E-klase (W213). Od 2021. Active Brake Assist je standardna oprema na svim novim modelima Mercedes-Benz automobila. To znači da su visoki interni sigurnosni zahtjevi premašili zakonske zahtjeve: takozvani gradski sustavi pomoći pri kočenju u nuždi za vožnju malom brzinom obvezni su za sve tipove novoodobrenih osobnih automobila u EU od srpnja 2022. Od 2024. oni će biti obvezni za svaki novoregistrirani automobil.

Budući sustavi pomoći bit će još moćniji zahvaljujući sve naprednijim senzorima i pomoći umjetne inteligencije. Već danas je vidljivo da aktivni sustavi pomoći daju važan doprinos zaštiti posebno pješaka i biciklista – takozvanih ranjivih sudionika u prometu.

Inovacija kroz analizu stvarnih prometnih nesreća – filozofija sigurnosti u stvarnom životu

'Real-Life Safety' je sigurnosna filozofija Mercedes-Benz grupe. Tvrtka provodi sustavno istraživanje nesreća više od 50 godina: cilj joj je izgraditi vozila koja nisu uvjerljiva samo u definiranim scenarijima testova sudara, već i u stvarnim prometnim nesrećama. Osim zaštite putnika u vozilu, fokus je i na sigurnosti svih sudionika u prometu izvan vozila. Cilj je jasan: Vision Zero. To znači da do 2050. više ne bi trebalo biti nesreća u kojima su sudjelovala Mercedes-Benz vozila.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'