Continental, Goodyear, Michelin – ove etablirane marke guma vjerojatno su poznate većini vozača. Ali što je s Landsailom, Petlasom i Radarom? Malo tko je čuo za ove marke guma, no jesu li one za preporučiti?
ADAC, najveći njemački autoklub s preko 21 milijun članova, je testirao 31 model zimskih guma dimenzije 225/40 R18 H/V. Na testiranju su bile gume od početnih modela do guma srednjeg cjenovnog ranga i premium klase - na snijegu, ledu, mokrim i suhim cestama.
ADAC je nakon provedenih testova zaključio kako je 6 dobrih, 10 zadovoljavajućih, 4 adekvatnih i 11 nezadovoljavajućih. Više deatlja o ADAC-ovom testiranju možete pročitati na ovoj poveznici.
Jesu li gume 'bez imena' u porastu?
Continental, Goodyear, Michelin – ove etablirane marke guma vjerojatno su poznate većini vozača. Ali što je s Landsailom, Petlasom i Radarom? Malo tko je čuo za ove marke guma.
Ali nailazak na takve bez imena postao je znatno vjerojatniji otkako je postala dostupna mogućnost kupnje guma putem interneta. Online trgovine nude brojne nepoznate proizvođače guma uz etablirane proizvode. Međutim, postoje i fizičke trgovine koje nude takve marke. Ove potonje, koje obično dolaze s Dalekog istoka, u pravilu se nude po znatno nižim cijenama od guma poznatijih marki.
Ako se Star Performer Stratos UHP nudi za 95 eura po komadu, a trenutni Michelin Pilot Alpin 5 za 177 eura, možete uštedjeti čak 328 eura na setu guma. ADAC sugerira kako ipak treba biti oprezan s jeftinim gumama!
Rezultati testa 225/40 R18 H/V (2025)
11 guma se pokazalo loše - i svih jedanaest je iz početnog segmenta. Njihova ukupna kvaliteta, pa čak i njihove zimske performanse, često su loše: CST Medallion Winter WCP1, kao i Petlas SnowMaster 2 Sport i Nankang Winter Activa 4, jednostavno nemaju prianjanje, što uzrokuje vrlo brzo proklizavanje testnog vozila na snijegu. Landsail Winter Lander jedva se zaustavlja na snijegom prekrivenim cestama, dok Evergreen EW66 jedva zaustavlja vozilo pri kočenju na ledu.
To je tim više zabrinjavajuće jer su sve gume sa pahuljicom ('alpski simbol') na bočnoj strani službeno zimske.
No čak i na mokrim cestama, neki kandidati ne uspijevaju postići zadovoljavajući put kočenja. Primjerice, razlika između najbolje i najgore gume na testu bila je preko 15 metara tijekom naglog kočenja s 80 km/h. Kada je testni automobil bio opremljen gumom Goodyear UltraGrip Performance 3 (najbolja u kočenju), automobil opremljen gumom Syron Everest 2 i dalje se kretao nešto manje od 46 km/h. Grafikon koji prikazuje put kočenja s 80 km/h na mokrim cestama pokazuje koliko značajne mogu biti razlike između guma.
Međutim, postoje iznimke među 'budget gumama'. ADAC-ovi testeri ocijenili su sigurnost vožnje dva modela kao zadovoljavajuću: Matador MP93 Nordicca i Momo W-20 North Pole su gume s malim slabostima, ali i dalje mogu biti prihvatljiva alternativa za one koji ne voze puno.
Kvalitetne gume uglavnom u srednjem rasponu
To se odnosi i na većinu 'kvalitetnih guma', tj. guma u srednjem cjenovnom segmentu. Osam od jedanaest testiranih predstavnika u ovoj kategoriji postiglo je ocjene 'zadovoljavajuće', tako da bi ih svakako mogli dodati na vaš popis za kupnju ako se udubite u detalje i pažljivo razmotrite koje su snage i slabosti važne za vaš osobni vozački profil.
Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres Snowproof P, Ceat WinterDrive, Uniroyal WinterExpert, Fulda Kristall Control HP2, Semperit Speed-Grip 5, GT Radial WinterPro 2 Sport i Giti GitiWinter W2 nisu loši proizvodi.
Međutim, ADAC ne može baš preporučiti tri gume u srednjem cjenovnom segmentu: Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter. Iako je Firestone sama po sebi dobra zimska guma: izvrsno se nosi s ledom i snijegom, čemu to služi ako se na suhim cestama osjeća spužvasto i pokazuje nesigurno upravljanje, posebno tijekom naglih manevara? Maxxis i Apollo su slično neuravnoteženi.
Premium je najbolji
Uravnoteženost je ono što premium gume dovodi na vrh ljestvice. Ukupno šest guma postiglo je ocjenu 'dobro' - sve su to premium gume: Goodyear UltraGrip Performance 3, Michelin Pilot Alpin 5, Bridgestone Blizzak 6 i Dunlop Winter Sport 5 nisu zadovoljile nijedan od kriterija testa, dok su Hankook Winter i*cept evo3 W330 i Continental WinterContact TS 870 P pretrpjele samo manje nedostatke u sigurnosti vožnje.
Postoji ogromna razlika između modela na vrhu i onih na dnu tablice.
Naravno, i ovdje postoje razlike: Na primjer, Michelin Pilot Alpin 5 se na zimskim cestama ponaša nešto bolje od Hankook gume (ocjena zimske ceste 2,1 u usporedbi s 2,6). A kada je riječ o ekološkim performansama, Goodyear UltraGrip Performance 3, s velikom kilometražom (76.000 km!) i niskim trošenjem guma, nenadmašan je u polju, što ga čini ukupnim pobjednikom u testu. Ali ne možete pogriješiti ni s jednom od šest najboljih guma.
Zaključak
ADAC zaključuje kako oni koji troše više novca dobivaju bolju kvalitetu, a to se odnosi na šest testiranih premium guma.
U srednjem cjenovnom segmentu ('segment kvalitete') postoji samo prosječna kvaliteta - ali i kvaliteta s kojom možete živjeti ako znate slabosti.
A oni koji previše štede, nažalost, štede i na sigurnosti, kao što pokazuje jedanaest proizvoda iz niskog cjenovnog segmenta ('budget gume'), s izuzetkom dva bolja modela.
Kojim automobilima odgovara dimenzija guma 225/40 R18
Testirana veličina gume 225/40 R18 H/V odgovara raznim modelima automobila niže srednje i srednje klase. Raspon se proteže od Audija A3 do BMW-a serije 1, Mercedesa A-klase, Opela Astre i Škode Octavije do Toyote Camry, VW Golfa (testno vozilo) i mnogih drugih automobila.
Nordijske gume: Preporučuju li se?
Ima li smisla kupiti zimske gume dizajnirane za nordijska tržišta umjesto 'standardnih' zimskih guma? Ove nordijske gume označene su simbolom leda pored simbola pahuljice na naljepnici gume i ponekad se mogu pronaći na online portalima.
ADAC-ova studija pokazala je da one nisu održiva alternativa srednjoeuropskim zimskim gumama za te regije. Iako nude bolje prianjanje na snijegu i ledu od srednjoeuropskih guma, znatno su manje pouzdane u svim ostalim kriterijima na suhim i mokrim cestama, jer jednostavno nisu razvijene za njemačke temperature.
Za razliku od skandinavskih zemalja, Njemačka nema trajni snježni pokrivač koji traje mjesecima. Prevladavaju blaži uvjeti, što znači da biste morali prihvatiti značajne nedostatke veći dio vremena vožnje. Stoga je bolje koristiti 'normalne' zimske gume koje je odobrio ADAC.
Ponderiranje, kriteriji ispitivanja, metodologija
ADAC-ovi testovi guma ne uzimaju u obzir samo sigurnost vožnje i ekonomičnost; Aspekti održivosti također se uzimaju u obzir. Utjecaj na okoliš čini 30 posto rezultata ispitivanja. Pojedinosti sheme evaluacije objašnjene su u integralnom ADAC testu na ovoj poveznici.