info-zabavni sustav

Mercedes-Benz S-klasa; novi detalj interijera s MBUX sustavom

08.07.2020 u 14:23

Bionic
Reading

Druga generacija MBUX sustava sadrži manje tipki, proširenu stvarnost i senzorski aktivirane funkcije

Mercedes-Benz je objavio još detalja interijera nove S-klase, koja će biti predstavljena kasnije ove godine, a bit će to njihov prvi automobil s drugom generacijom Mercedes-Benz User Experience (MBUX ili M-B korisničko iskustvo) info-zabavnog sustava. Njemački proizvođač premium automobila kaže da ovaj sustav može 'učiti' i donosi poboljšane funkcije prepoznavanja govora, poboljšane prikaze i više mogućnosti personalizacije kako na prednjem, tako i u stražnjem dijelu automobila.

Njemački Mercedes-Benz ulaže mnogo u svoj MBUX infotainment sustav zbog potencijala za ostvarivanje prihoda od pružanja internetskih usluga, što bi u budućnosti moglo donijeti možda i veću dobit od prodaje samih automobila. Nedavno izvješće predviđalo je da će se tržište automobilskih AI sustava umjetne inteligencije (uključujući hardver, softver i usluge u automobilu) povećati sa 1,8 milijardi eura danas na 23 milijardi eura do 2025. godine. Potaknuti željom da iskoriste ovu činjenicu dovelo je do toga da je Mercedes uložio milijune u svoj zaseban sustav, umjesto da surađuje s pružateljima aplikacija za pametne telefone poput Applea ili Googlea, kao što to rade neki konkurentski proizvođači automobila.

Mercedes primjećuje da na primarnim tržištima S-klase, u SAD-u i Kini, vlasnik automobila obično sjedi straga, tako da je 'sustavno dizajnirao novo izdanje svog vodećeg modela, imajući na umu stražnji dio kabine'. Kao takav, putnici straga imaju pristup istim infozabavnim funkcijama kao i oni sprijeda, kontrolirani preko tri zaslona osjetljivim na dodir svaki od njih se može izvesti u OLED tehnologiji i brzim povratnim podacima.

Povećana upotreba senzora igra veliku ulogu u ažuriranju sustava. Funkcija upozorenja za izlaz može otkriti kada putnik želi napustiti automobil, ambijentalna svjetlost unutrašnjosti treperi crveno kad se drugo vozilo približi u mrtvom kutu, a suvozačevo sjedalo može otkriti je li dječja sjedalica pravilno osigurana.

S-klasa također može automatski prilagoditi sjedala i ogledala prema vozaču, podići i spustiti stražnju zavjesu kada vozač pogleda preko ramena i upravlja kliznim krovom u skladu s gestama ruku.

U novoj S-klasi se nalazi 27 tradicionalnih tipki i prekidača manje u odnosu na današnji model, s naglaskom na upravljanje kliznim pokretima, kontrolu glasa i geste. Nekim se funkcijama, poput prednjih svjetala i brisača stakla, može upravljati pomoću poznatih fizičkih kontrola.

Nadograđena je i zaštitna marka MBUX sustava 'Hej, Mercedes', prepoznavanje glasa. Sada se može koristiti za objašnjenje mjesta na kojem se nalazi prva pomoć u automobilu i povezivanje sa pametnim telefonom putem Bluetooth-a, kao i tradicionalne funkcije poput prihvaćanja telefonskog poziva ili prikazivanja sat-nav karte. Ako vozač kaže 'Umorio sam se', sustav će aktivirati 'energizirajući' program ili ako stražnji putnik izgovori istu frazu, program 'dobrobiti' (eng. wellbeing programme).

Jedan od najboljih automobila na svijetu ima malo više luksuza, gomilu nove tehnologije i blago hibridni električni sustav, ali isto tako i žestoku konkurenciju u BMW-u i Audiju.

Kao dio nadogradnji, Mercedes je također pooštrio sigurnost svog infotainment sustava. Osim što će PIN trebati za omogućavanje određenih funkcija, on će koristiti kombinaciju otiska prsta, prepoznavanja lica i glasa kako bi omogućio pristup individualiziranim postavkama ili provjeru procesa digitalnog plaćanja.

MBUX se može spojiti na Mercedesovu pametnu aplikaciju kako bi vlasnici mogli postaviti do sedam različitih profila, s preferiranim automatskim podešavanjima sjedala, radija i osvjetljenja, i aktivirati ih skeniranjem QR koda prilikom unosa. One se tada preko 'oblaka' mogu prenijeti na druge Mercedesove modele opremljene istim sustavom. Cloud softver također omogućuje kontrolu uređaja i kućnih sustava 'pametnog doma' iz automobila.

Značajke proširene stvarnosti također projiciraju trodimenzionalne strelice na cestu prema ispred kako bi umanjile potrebu da vozač u vožnji skrene pogled s ceste.

  • +15
Mercedes-Benz S-klasa i MBUX infotainment sustav druge generacije Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG