Ponovno u europi

Isprobali smo Toyotu Camry hibrid, veliku luksuznu limuzinu izvrsnog dizajna i izuzetne ekonomičnosti

21.08.2019 u 07:37

Bionic
Reading

Izvana je Camry već na prvi pogled upečatljiva limuzina koja bi mogla pomrsiti račune njemačkim proizvođačima premium automobila poput Audija, Mercedesa i BMW-a, a prema maloj potrošnji nema joj premca

Kada je japanski proizvođač automobila ponovno uveo svoj globalni model Camry u travnju ove godine na europsko tržište, mnogi su bili ugodno iznenađeni tom odlukom. Pogotovo ako znamo da je model pod tim imenom predstavljen još daleke 1982. godine, a najnoviju osmu generaciju, kodnog naziva XV70, prvi put je javnost imala priliku upoznati na sajmu automobila u Detroitu u siječnju 2017.

Toyota Camry Hybrid Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota Global

Puno je to godina za neki model koji se kontinuirano proizvodi, a to ujedno znači da za to postoje i opravdani razlozi. Prodajni rezultati svakako su prvo mjerilo, a od prve generacije pa sve do danas u svijetu je prodano čak 19 milijuna primjeraka modela Camry. Prema tim podacima, ovo je drugi najprodavaniji model Toyote u povijesti iza Corolle (do kraja 2018. preko 46 milijuna primjeraka, iako tijekom godina od 1966. u različitim verzijama). Sam model Camry, osim u kratkom razdoblju od 1979. do 1982., kada je nosio ime Celica Camry, započeo je svoju dugu karijeru kao model kodnog imena V10. Inače, Camry je zamijenio mnogima u Europi poznatiji model Avensis, a koji se nakon 21 godine prestao proizvoditi.

Toyota Camry je u Europi prije 14 godina imala samo 3-litreni benzinski motor V6 snage 186 KS, a kupci su tada još uvijek masovno kupovali modele s dizelskim motorima i mnogi se nisu dobro nosili s tom činjenicom. Danas to više nije tako, pa Toyota sada nudi Camry samo kao hibrid s benzinskim četverocilindričnim motorom.

Izvana je Camry već na prvi pogled upečatljiva limuzina koja bi mogla pomrsiti račune njemačkim proizvođačima premium automobila poput Audija, Mercedesa i BMW-a. Camry koristi istu, novu globalnu Toyotinu platformu TNGA (Toyota New Global Architecture), kao i posljednja generacija Priusa, ali i model C-HR.

Niska silueta četverovratnog sedana djeluje vrlo moderno, a uska prednja maska i veliki, odvojeni donji dio s rebrastom trapezoidnom rešetkom, kao i profilirani branik jako lijepo koristi sve pozitivne dizajnerske karakteristike Toyotine premium marke Lexus. Bi-LED prednja svjetla s automatskim podešavanjem visine i LED dnevna svjetla u našem testnom modelu posebno su dojmljiva i funkcionalna. Prednja hauba, bočne stranice i posebno stražnji kraj daju Toyoti Camry sportsku eleganciju pretočenu u impresivne dimenzije, a dodatno profilirane sve plohe na automobilu i priličnu dozu dinamičnosti. Duljina Camryja je 4885 mm, širina 1840 (bez retrovizora), visina samo 1445 mm, a međuosovinski razmak izdašnih 2825 mm.

  • +17
Toyota Camry Hybrid Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Unutar kabine Camry nudi ugođaj i izgled visoke kvalitete, što je odlika više za automobil u ovom cjenovnom rangu. Čim sjednete na svoje mjesto, osjećat ćete se vrlo ugodno, a sve kontrole su ergonomski točno na onom mjestu gdje bi i trebale biti. Kožom obloženo kolo volana dobre je veličine i potpuno podesivo, dok udobna, grijana kožna sjedala nude i udobnost i podršku. Dva su okrugla glavna pokazivača na instrumentnoj ploči (jedan za prikaz snage hibridnog sustava, jedan za brzinomjer), a u našem testnom modelu tu je i HUD (Head Up Display) informacijski zaslon s 10 inča u boji te s projekcijom na vjetrobransko staklo. Središnja konzola je luksuzno oblikovana, a tu je integriran i središnji navigacijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir veličine osam inča, uključujući brzo biranje za telefon i multimediju. Izvrstan je i opcijski trozonski klimatizacijski sustav s nanotehnologijom (oplemenjivanje zraka, deodoriranje, čišćenje od čestica i alergena...) u našem testnom modelu.

Toyota Safety Sense standardan je u svim razinama opreme modela Camry i donosi standardni sustav prije sudara s detekcijom pješaka, prilagodljivi tempomat punog raspona, upozorenje o nenamjernom napuštanju vozne trake uz korekciju upravljača, čitanje prometnih znakova i automatska duga svjetla. Opcijska sigurnosna obilježja uključuju sustav prepoznavanja vozila u mrtvom kutu, sustav prepoznavanja vozila u mrtvom kutu prilikom vožnje unatrag s funkcijom kočenja te prednje i stražnje parkirne senzore sa sustavom kočenja.

Straga je prostor za noge dovoljno velik za odrasle i više nego prostran za djecu, a stražnja sjedala su u konfiguraciji 60/40. Prtljažnik je velikodušan i iznosi 524 litre, zahvaljujući pametnom smještaju baterije elektromotora. Postavljanjem ispod stražnjih sjedala ne ugrožava prostor za prtljagu i ima dodatnu prednost spuštanja težišta cijelog vozila.

Što se motora tiče, Toyota je ugradila novorazvijeni četverocilindrični benzinski motor 2,5-l-VVT-i HSD obujma 2487 cm³ i snage 178 KS (131 kW) u kombinaciji s hibridnim sustavom i ukupna snaga cijelog sustava je 218 KS (160 kW). Najveći okretni moment je 221 Nm pri 3600-5200 okr./min. Nikal-metal hibridna baterija smještena je, rekli smo već, ispod stražnjeg sjedala, ima 204 ćelije, kapacitet 6,5 ampera i 244,8 volti. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,3 sekunde, a najveća brzina 180 km/h i ona je regulirana hibridnim sustavom. Potrošnja goriva je, prema Toyotinim podacima, 4,3 litre na 100 km, a emisija CO2 u kombiniranim uvjetima 98 g/km.

U vožnji se Camry odlično snalazi u gradu i onaj tko doista želi uživati u svim prednostima hibrida Camry odlučit će se prije svega za ovo okruženje. Kretanje na semaforu na električni pogon, lagano ubrzanje, kočenje, punjenje baterije i rezultat je doista mala potrošnja goriva i udobnost velike limuzine. Izvan grada, a otputili smo se na autocestu i ugodno klizili pri stabilnoj brzini bez pretjeranih ubrzavanja, Camry se također izvrsno snalazi, a ovjes mu je primjereno tvrd, pogotovo na velikim dimenzijama guma 235/45 R 18. No kako hibridni sustav ima CVT mjenjač, osjeti se ipak malo oklijevanja kada treba naglije ubrzati, a i glasnoća motora je u tom slučaju ipak malo veća. Kada se ne bi radilo o hibridnom pogonu s kombinacijom benzinskog motora i elektromotora, nego samo o ovom prvom, primjereniji bi bio automatski mjenjač s dvije spojke i onda bi nemala snaga motora ove veličine i gotovo 180 KS došla više do izražaja. No to je kompromis koji je učinjen baš zbog ekonomičnosti i brige za ekologiju, pa se nitko doista i ne bi trebao žaliti. Camry je na kraju ipak obiteljska, ali i velika poslovna limuzina s kojom ćete više htjeti udobno i sigurno stići na svoje zacrtano odredište.

Za kraj, početna cijena Camryja je 266.900 kuna s opremom Style, a naš testni model s najvišom Premium opremom stoji 316.900 kuna, uz doplatu za bisernu boju od 6400 kuna te navigaciju od 7000 kuna.