TEST AUTOMOBILA

Isprobali smo Citroën Berlingo Feel M BlueHDi 100 XTR: Svi iz vaše obitelji moći će na put ponijeti sve što požele

06.05.2019 u 10:40

Bionic
Reading

Sveobuhvatan test vozila potpuno drugačije namjene od običnog osobnog automobila

Nakon što smo se krajem veljače ove godine upoznali s novom generacijom Citroën Berlinga za komercijalnu upotrebu, i to s modelom Bussines sa zatvorenim utovarnim prostorom i mjestom za dvije osobe, sada smo na pravom testu imali putničku verziju Berlinga treće generacije, koja je predstavljena još prošle godine. Radi se o modelu Feel M BlueHDi 100 BVM, izgrađenom na EMP2 platformi. Uz ovaj naziv modela treba reći da se radi o opremi XTR, koji sugerira da se radi o modelu 'go-anywhere'.

Citroen Berlingo XTR Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Prvi dojam kada ulazite u ovaj putnički model je da ulazite u prilično prostrano vozilo, kojem i uz stražnji red sjedala za tri odrasle osobe, ostaje i onaj za prijevoz prtljage. A on je prilično velik; 775 litara ispod pokretnog pokrivača prtljage, odnosno police, a kada se ona makne od poda do krova ostaje prostora za 1355 litara. Ako vam nije dovoljan niti taj volumen, onda možete preklopiti jedno, dva ili sva tri stražnja sjedala i dobiti čak 3000 litara korisnog prostora. Odmah vam padne na pamet njegova polivalentnost i njegova glavna osobina; sposobnost prijevoza cijele obitelji s prtljagom na godišnji odmor, i to na barem nekoliko tjedana.

Nitko od članova vaše obitelji se neće morati odreći zbog manjka prostora u automobilu neke svoje omiljene igračke, kako je to već uobičajena pojava u takvim slučajevima. Po tome kriteriju svaka pohvala ovom modelu, a što je još važnije ovaj testni model je kraća verzija, ona M, koja je po duljini za 350 mm kraća od dulje verzije XL. Osim toga, ovaj model može doći i u verziji sa sedam sjedala. Dimenzije će i u ovom našem modelu biti impresivne; dužina 4403 mm, širina 1848 mm (bez bočnih retrovizora) te visina od 1844 mm (s krovnim nosačima, a u XL verziji ona je još viša za 5 mm). Međuosovinski razmak je 2785 mm (u XL verziji je 190 mm dulji). Težina samog vozila s pet sjedala je 1398 kg, a korisna nosivost 692 kg.

O opremljenosti sigurnosnom i drugom opremom te uređenju samo kabine mogli bismo pisati unedogled, ali recimo da je unutrašnjost u ovoj testnoj verziji prilično vesela, uz sivo-narančaste tonove. Jednostavno i efektno, tkanina sjedala naizgled se čini krhkom, ali sigurni smo da je ona prilično izdržljiva. Ulazak za putnike u stražnjem redu sjedala je lagan i praktičan zbog kliznih vrata s obje strane. Uz obilje polica i skrivenih pretinaca i zatvorenih prostora, njih čak 28, u koje možete pospremiti jako puno sitnica, pa i više od toga (186 litara ukupno), sve dobija još jednu veću razinu praktičnosti. Posebno je zanimljiva središnja uzdužna krovna polica, ispod panoramskog krova. Što u serijskoj, što u dodatnoj opremi su 6 zračnih jastuka, ABS/REF/AFU/ESP/ASR, cofee break alert, prepoznavanje prometnih znakova za ograničenje brzine, sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake (LKA), električna parkirna kočnica, sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti (Active Safety Brake), pomoć pri parkiranju straga s kamerom Top Rear Vision, automatski klima uređaj, CITROËN Connect Nav na 8-inčnom tabletu (navigacija 3D), vrlo praktični Head up displej, ...

Rekli smo već da je u našem testnom modelu motor BlueHDi 100, a radi se o četverocilindičnom turbodizelskom motoru obujma 1499 cm³, s direktnim ubrizgavanjem goriva. Snaga mu je 102 KS (75 kW), a najveći okretni moment 250 Nm pri 1750 o/min. Mjenjač je ručni petbrzinski, pa iako će vas možda začuditi zašto nije onaj sa 6 brzina, treba reći da se izostanak šeste brzine u praktičnoj vožnji ne osjeća, jer su prijenosni omjeri dobro određeni. Krajnja brzina mu je 171 km/h, a ubrzanje 12,3 sekundi. To mu nije forte, ali niti nedostatak, jer radi se o vozilu potpuno drugačije namjene od nekog običnog osobnog automobila. Što se ovjesa tiče prednji je neovisan pseudo McPherson tipa, sa spiralnim oprugama i hidrauličkim amortizerima. Straga je uzdužni list opruge s teleskopskim hidrauličkim amortizerima. Inače ovaj tip ovjesa s lisnatim oprugama je uobičajen kod radnih vozila poput pickupova, on nam omogućuje povećanu nosivost, ali smanjene vozne osobine. Kod našeg testnog Berlinga, to nije slučaj, pa se u vožnji i takav stražnji ovjes dobro ponaša, čak i pri malo većim brzinama ili zavojitim regionalnim cestama. Dimenzije guma su mu 205/55R17, i one se u nekom određenom trenutku možda čine malo premekanima unatoč relativno niskom presjeku, ali ne treba zaboraviti opet da se radi o praktičnom vozilu, a ne o nekoj jurilici. Povišene dimenzije svakako utječu i na njegovo ponašanje u vožnji, ali ništa strašno. Brzo ćete se naviknuti na to gdje su vam granice. Ovjes je ukupno gledajući, veoma mekan i udoban, baš tipično citroenovski.

  • +15
Citroën Berlingo XTR Izvor: Ostale fotografije / Autor: ZM

Za kraj, cijena modela Berlingo Feel M BlueHDi 100 BVM je 164.764 kn, a cijena do registracije (s uključenim Posebnim porezom na motorna vozila (PPMV)) ovog modela s dodatnim opcijama ukupno 205.655 kn.

Tehničke specifikacije

Najveća snaga u kW CEE/KS DIN:  75 / 102  pri  3500 okr/min

Najveći okretni moment u Nm CEE: 250 pri 1750 okr/min

Mjenjač: Ručni, 5 brzina

Gume: 205/55 R17

 Kapacitet spremnika za gorivo: 53 + 17 AdBlue

Potrošnja (mješovita vožnja) - NEDC:   4,3 l / 100km

Emisija CO2 g/km - NEDC: 112

Maksimalna brzina km/h: 171

Ubrzanje (0-100 km/h): 12,3 s

 Dužina / širina / visina (mm): 4403 / 1848 / 1844