IAA Mobility 2021 München

[FOTO] Tko na kraju dolazi na najvažniji salon automobila ove godine?

17.08.2021 u 16:03

Bionic
Reading

Prema organizatoru, u Münchenu bi sve trebalo biti novo i drugačije, ali uz brojne važne premijere kojih će ipak biti izostat će brojni proizvođači automobila

Oči automobilskog svijeta uskoro će se okrenuti prema Münchenu: IAA Mobility će tamo otvoriti svoja vrata od 7. do 12. rujna, pripremajući se za novi početak. Autosalon se nije samo fizički preselio iz Frankfurta u München, već se želi postaviti više u smjeru sajma mobilnosti.

Logistički koncept također je nov, jer se IAA više ne održava u izložbenim dvoranama, već je rasprostranjen po cijelom gradu. Za ljubitelje automobila i kupce novih automobila sajam će i dalje biti ponajprije premijerna platforma na kojoj izlagači predstavljaju najvažnije inovacije sljedećih mjeseci. Pogledajmo analizu salona automobila IAA Mobility 2021 München, koju donosi uvijek dobro obaviješteni Automobilwoche.

Predstavljajanje električnih automobila

Jedna stvar nije iznenađenje, a to je da će novi modeli biti uglavnom električni. Ako zbrojite službene najave proizvođača i uobičajene indiskrecije u autoindustriji, više će se desetaka novih električnih automobila natjecati za kupce u Münchenu.

BMW koristi domaći teren za premijeru konvencionalnijeg i4 i futurističkog iX, jer Bavarci se žele natjecati s Teslom.

Mercedes prvi put pred brojnom publikom prikazuje vodeći električni EQS i kompaktni EQB. Osim toga, s modelom EQE, proizvođač predstavlja električnu alternativu E-klasi i daje prvi uvid u prvi električni SUV na novoj baterijskoj platformi, koja će također postati prvo električno vozilo luksuznog brenda Maybach.

U Volkswagenu, uz već službeno najavljeni ID.5 GTX kao električni SUV coupé srednje klase, očekuje se studija za novi, pristupačni električni model s kojim VW želi elektromobilnost učiniti potpuno pristupačnom za dvije godine.

Hyundai i Kia dolaze s tehnički blisko povezanim, ali vizualno bitno različitim modelima Ioniq 5 i EV6. Oba vozila temelje se na prvoj namjenskoj e-platformi korejskog proizvođača.

I Renault priprema takvu arhitekturu. I koristi München kao pozornicu za premijeru Megane EVisiona, s kojim će električni građevinski komplet u iduću godinu krenuti u serijsku proizvodnju.

Uzbudljivi koncepti budućnosti

Studije su također na dnevnom redu u Seatu i Audiju: Španjolci potiču nagađanja o malom, ali sportskom električnom modelu za njihovu tvrtku Cupru. Audi obećava drugog člana linije modela Sphere: nakon luksuznog Skysphere roadstera, Grandsphere će pokazati kako se unutrašnjost zatvorenog luksuznog modela može pretvoriti u prostor doživljaja.

Studija za sljedeći Smart neće vjerojatno biti ništa manje uzbudljiva. 'Budući da smo ponovno izumili marku', kaže šef dizajna Mercedesa Gorden Wagener, a iz suradnje s Geelyjem u Kini obećava električni SUV koji značajno raste i usmjeren je na kompaktnu klasu.

Švicarska tvrtka želi zatvoriti jaz koji otvara Microlino. Ovim se slavi povratak Isette kao malog električnog automobila. Nekoliko ključnih podataka o ovom minimalističkom automobilu: samo je 2,50 metara dug i 1,50 metara širok, najveća mu je brzina 90 km/h, domet do 200 kilometara i početna cijena od oko 12.500 eura.

Inovacije izvan elektromobilnosti

Uz sve e-automobile, u Münchenu će biti i nekoliko konvencionalnih automobila. Primjerice, BMW predstavlja novi model serije 2 Coupé sa stražnjim pogonom. S 911 GTS Porsche zatvara jaz između početnih modela i turbo motora.

VW također prikazuje dva nova modela s klasičnim pogonom; mali Taigo Coupé i novu verziju Multivana. Obiteljski automobil sada je više nego ikada orijentiran na osobni automobil.

Iz tog razloga VW prvi put koristi tehnologije modularne poprečne matrice MQB. To znači više prostora u unutrašnjosti, više povezivanja i više pomoći, kao i utičnicu ispod poklopca spremnika goriva. Prvi put, Bulli će biti ponuđen i kao plug-in hibrid, obećava proizvođač iz Wolfsburga.

Tko neće biti zastupljen na IAA

Njemačko industrijsko udruženje VDA se nada da će sajam modernizirati novim konceptom i lokacijom te da će tako i opstati. No, ne dolaze svi proizvođači. Nisu samo luksuzni i nišni brendovi poput Ferrarija i Maseratija ove godine otkazali svoj dolazak, već i redoviti frankfurtski izlagatelji poput Toyote, Peugeota ili Fiata, a ove godine čak ni Opela nema.

Nedolazak mnogih proizvođača automobila ne leži u neodstatku njihovih novih modela. Popis premijera u jesen je dugačak, čak i među onima koji su odbili prisustvovati na IAA. Grupa Stellantis mogla je, na primjer, na sajmu pokazati novu Opel Astru, Peugeot 308 i DS4.

Toyota ove jeseni donosi Yaris kao kompaktni SUV s nadimkom Cross. Nissan želi koristiti Ariyu na baterije kako bi privukao kupce. Od Ferrarija cijeli svijet očekuje premijeru prvog terenca iz Maranella.

Ti su proizvođači očito razmišljali o svom nastupu na IAA s obzirom na pad posjećenosti posljednjih godina i nakon iskustva s digitalnim premijerama tijekom pandemije.

'Zašto bismo pozornost u Münchenu dijelili s mnogim drugim markama, pita se odlazeći šef Opela Michael Lohscheller. Zato radije otkriva novu Astru kod kuće u Rüsselsheimu, točno tjedan dana prije otvaranja sajma.