auti i jedrenje

Ferrari najavio svoju jedrilicu Hypersail: Legendarni 'Propeti konjić' će juriti i otvorenim morima

26.06.2025 u 16:08

Bionic
Reading

Prvi svjetski jednotrupac od 30 metara s profilom na kobilici, dizajniran za letenje na tri točke kontakta. Jahta, izgrađena u Italiji, će biti energetski samodostatna, pokretana obnovljivim izvorima energije. Porinuće i početna morska ispitivanja planirani su za 2026. godinu

Ferrari i jedrenje? Da, i to je moguće jer je legendarni talijanksi proizvođač supersportskih automobila redstavio svoj novi projekt Ferrari Hypersail, neviđeni sportski izazov u svijetu jedrenja koji spaja trkaću tradiciju s tehnološkim inovacijama. Naziv Hypersail odaje počast Ferrarijevoj trkaćoj baštini i njegovim hiperautomobilima, vrhunskom izrazu performansi u području izdržljivosti.

Predvođen šefom tima Giovannijem Soldinijem, Hypersail ima za cilj uspostaviti izvanrednu platformu za istraživanje i razvoj usmjerenu na jedrenje na otvorenom moru. Kako bi istražio nove granice u tehnologiji i inovacijama, projekt se oslanja na stručnost Ferrarijevog tima, koji je, u bliskoj suradnji sa specijaliziranim nautičkim stručnjacima, izravno uključen u cijeli ciklus koncepcije, inženjeringa i testiranja.

Ferrari Hypersail Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Jahta, koju je dizajnirao francuski brodski arhitekt Guillaume Verdier, također predstavlja veliko nautičko postignuće: revolucionarni prototip letećeg oceanskog natjecateljskog jednotrupca od 30 metara koji će stabilizirati svoj 'let' na tri točke kontakta. Verdierova najznačajnija inovacija je korištenje nagnute kobilice kao nosača za jedno od profila, dok su druge dvije kontaktne točke profil na kormilu i, naizmjenično, dva bočna profila.

Jahta duga 30 metara bit će ujedno i prva te veličine na svijetu koja će biti u potpunosti energetski samodostatna. Trenutno se gradi u Italiji, a porinuće jahte planirano je za 2026. godinu, nakon čega će proći prva morska ispitivanja.

'Hypersail je novi izazov koji nas potiče da idemo dalje od svojih granica i proširimo svoje tehnološke horizonte. Istovremeno, savršeno se usklađuje s Ferrarijevom tradicijom, crpeći inspiraciju iz našeg hiperautomobila, trostrukog pobjednika 24 sata Le Mansa. Dizajniranje jahte za offshore utrke možda je ultimativni izraz izdržljivosti', rekao je predsjednik Ferrarija John Elkann.

'Giovanni Soldini ključni je stup ovog projekta, ne samo zbog svojih postignuća kao jedriličara, već i zbog neusporedivog iskustva u razvoju i izgradnji jahti. Izvrstan timski rad Ferrarija i Guillaumea Verdiera stvara jedinstveni brod koji će letjeti preko oceana, što predstavlja pravu priliku za inovacije i u nautičkom i u automobilskom svijetu.'

Giovanni Soldini - 30 godina jedrenja Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

'Sretan sam i počašćen što sam dio ove avanture', rekao je Giovanni Soldini, voditelj tima Hypersail. 'Uzbudljiv izazov, iza kojeg stoji zaista jedinstven tim koji spaja Ferrarijevu izvrsnost i stručnost stručnjaka za dizajn oceanskih jedrilica. Susret različitih kultura i naprednih tehnologija omogućuje nam izgradnju jahte koja je revolucionarna u mnogim aspektima. Iz nautičke perspektive, inovativna je i u svojoj strukturi i u načinu na koji će letjeti; na fronti sustava, Ferrarijev doprinos potiče razvoj tehnologije upravljanja na brodu koja nikada prije nije viđena. Kako bismo se što bolje pripremili za varijabilnost i snagu pojava i uvjeta s kojima se susrećemo na moru, naš je glavni prioritet postići pravu ravnotežu između težnje za ekstremnim performansama i maksimalnom pouzdanošću.'

Ferrari Hypersail
  • Ferrari Hypersail
  • Ferrari Hypersail
  • Ferrari Hypersail
  • Ferrari Hypersail
  • Ferrari Hypersail
    +4
Ferrari Hypersail jedrilica Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Otvorene inovacije i prijenos tehnologije

Kako bi se potaknule inovacije i stvorila vrijednost, projekt Hypersail temelji se na otvorenim inovacijama, s ciljem bliske suradnje i razmjene ideja i vanjske stručnosti između Ferrarija, njegovih partnera i dobavljača. Ovaj pristup koristi se za razvoj sustava u područjima aerodinamike, energetske učinkovitosti, upravljanja snagom i kinetičke energije.

Prijenos tehnologije iz područja Ferrarijevih sportskih automobila također je ključan: jahta će ploviti sa sustavom upravljanja letom razvijenim na temelju stručnosti stečene u automobilskom sektoru – koristeći aerodinamičke i strukturne proračunske procese osmišljene kako bi se osigurale performanse i sigurnost za jednotrupac koji će ploviti oceanom dulje vrijeme – bez zaustavljanja, zaustavljanja u boksu i bez ikakve vanjske podrške.

Potraga za potpuno originalnim rješenjima primijenjenim u nautičkom svijetu dovela je do podnošenja devet patenata, a još šest je trenutno u izradi. Doprinos koji težnja za maksimalnim performansama na moru daje evoluciji sportskih automobila 'Propetog konjića' jednako je značajan.

Energetska autonomija

Jednorupac je dizajniran za rad isključivo korištenjem obnovljivih izvora energije, uključujući solarnu, vjetroelektranu i kinetičku energiju. Na brodu nema motora s unutarnjim izgaranjem, a sva snaga potrebna za pokretanje sustava upravljanja i kretanja za krilca, kobilicu i kormilo, kao i cijeli niz računala i instrumenata na brodu, mora se generirati autonomno tijekom jedrenja.

Usklađivanje potpune energetske autonomije s izvrsnim performansama koje se očekuju od jahte ove veličine, u promjenjivim i često ekstremnim uvjetima s kojima će se susresti, zahtijeva pažljivu energetsku ravnotežu i rigorozno upravljanje resursima. To je uključivalo optimizaciju učinkovitosti svake pojedinačne komponente i sustava za proizvodnju energije.

Izazov je to koji su mnogi prije smatrali nemogućim.