NIZOZEMSKO ISTRAŽIVANJE

Znate li koji grad ima najgore prometne gužve?

12.04.2013 u 09:03

Bionic
Reading

Ako ste ikad proklinjali 'život u velikom gradu' shrvani navodno nevjerojatnim prometnim gužvama u Zagrebu, možda neku utjehu pruži činjenica da je hrvatska metropolica gotovo pa prometni zen u usporedbi s najzagušenijim gradovima Europe i Sjeverne Amerike

Zagreb se, doduše, ni ne spominje u ovom istraživanju, ali razmjeri njegovih uličnih krkljanaca mogu djelovati kao problemi liliputanaca u usporedbi s, recimo, ruskom metropolom Moskvom.

Prema opsežnoj analizi nizozemskog TomToma, kompanije koja nudi navigacijsku tehnologiju i usluge za vozače i putnike širom svijeta, najveće prometne gužve među proučavanim gradovima nudi Moskva. Prosječna vožnja u tom 15-milijunskom velegradu traje 66 posto dulje od norme u onom dijelu dana i noći kada promet teče 'bez većih zastoja'. No u popodnevnim i večernjim satima, kad se ljudi vraćaju s posla, ista vožnja može trajati i do 138 posto dulje od norme. Prema Ruskom vjesniku, prosječan vozač provede u prometnom zastoju 156 sati godišnje. Prije nekoliko godina čak se pisalo da su poduzetniji pojedinci u Rusiji počeli nuditi usluge taksi psihijatra - mušterija sjedne u auto, prepusti se vremenu i odradi seansu sa stručnjakom...

Prometni čepovi u Moskvi znaju biti toliko strašni da vam se, ako u kritičnom razdoblju dana kao pješak ili vozač kasnite na neko mjesto, nipošto ne preporučuje uzeti taksi ili autobus – tek tada se pred putnikom otvaraju ralje prave noćne more... Metroom i pješice tada možete stići nekoliko puta brže.

Mega gužve u ruskoj metropoli toliko su masivne da sve više ljudi tvrdi kako je za put do 650 kilometara udaljenog Sankt Peterburga praktičnije sjesti u superbrzi vlak, nego u avion. Takav vlak vas iz središta 'Pitera' do centra Moskve dobaci za tri i pol sata, dok vožnja iz određene moskovske četvrti do podmoskovskih aerodroma Šeremetjevo ili Domodjedovo može trajati nekoliko sati.

Za bližu budućnost razmatra se gradnja još jedne, paralelne pruge za superbrze vlakove koji bi na trasi između dva najveća ruska grada mogli razviti brzinu do 400 km/h.

TomTomovo istraživanje provedeno je u 161 svjetskom gradu s više od 800.000 stanovnika i valja ga shvatiti vrlo relativno jer nisu obuhvaćeni gradovi Latinske Amerike, Azije, ali ni mnogi veći gradovi istočne Europe.

Prvih deset na TomTomovoj listi prometno najzačepljenijih gradova izgleda ovako:

1. Moskva – 66 %
2. Istanbul – 55 %
3. Varšava – 42 %
4. Marseille – 40 %
5. Palermo – 39%
6. Los Angeles – 33%
7. Sydney – 33%
8. Stuttgart – 33%
9. Pariz – 33 %
10. Rim – 33 %