skup sport

Zagreb mijenja žičaru oštećenu u oluji, cijena je paprena

06.06.2024 u 12:21

Bionic
Reading

Skoro godinu dana nakon što je trosjedna žičara na Crvenom spustu na zagrebačkoj Medvednici uništena u nevremenu, Grad Zagreb je pustio u savjetovanje izradu projektno-tehničke dokumentacije i izvođenje radova na novoj četverosjednoj žičari. Nakon toga raspisat će se i javna nabava za taj posao procijenjen na 10 milijuna eura bez PDV-a

Tvrtka koja ga dobije morat će osmisliti projekt za zamjenu postojeće žičare novom četverosjednom s odvojivim hvataljkama te odmah izvršiti radove, za koje će imati 12 mjeseci.

Nova vučnica, jednom kad bude u funkciji, moći će prevesti dvije tisuće putnika u sat vremena - pješake i bicikliste vozit će brzinom od tri metra na sat ljeti, a zimi skijaše i snowboardere brzinom od pet metara na sat.

'Planiranim zahvatom potrebno je u potpunosti demontirati postojeću trosjednu žičaru, nosive stupove sa svim drugim dijelovima koji je čine, uključujući armirano-betonske temelje postaja i stupova te ostale dijelove žičare, poput reduktora, pomoćnog pogona, elektromotora i pokretne trake za ukrcaj skijaša', stoji u dokumentaciji.

Nadalje se navodi da je potrebno izgraditi novu viseću četverosjednu žičaru s odvojivim stezaljkama te donjom okretnom i gornjom pogonskom stanicom. Međustanice neće biti. Donja stanica bit će na nadmorskoj visini od 730 metara, a gornja na 1028 metara. Na obje će izvođač radova morati osigurati i 'sustav naplate karata s kontrolom za putnike, koji je kompatibilan s postojećim sustavom naplate karata na skijalištu'.

Osim starih stanica, rušit će se HEP-ova trafostanica te će se graditi nova, a u sklopu gornje stanice bit će i skladišni prostori.

Bude li sve po planu, očekuje se da bi u funkciji mogla biti u sezoni 2025./2026.

Oštećena žičara na Crvenom spustu Izvor: Pixsell / Autor: Slavko Midzor/PIXSELL

Podsjetimo, nakon što je teško oštećena u srpanjskom nevremenu prošloga ljeta, stručnjaci iz austrijske tvrtke Doppelmayr, prema riječima Gradske uprave, obavili su monitoring i ekspertizu te utvrdili da je opseg oštećenja prevelik za popravak, odnosno vraćanje postojeće trosjedne žičare u funkciju.

Zbog toga je Grad odlučio krenuti u nabavku nove, modernije i s većim kapacitetom.