NOVA STRATEGIJA

Zagreb ide u veliku modernizaciju javnog prijevoza: Nova mreža linija, semafora, nadstrešnica...

12.11.2025 u 07:56

Bionic
Reading

Grad Zagreb pokreće izradu sveobuhvatne studije kojom će se temeljito analizirati i restrukturirati sustav javnog autobusnog prijevoza. Projekt, vrijedan milijun eura, trebao bi trajati deset mjeseci, a cilj mu je optimizirati postojeću mrežu, unaprijediti učinkovitost te povećati broj korisnika

U prvoj fazi, koja bi trebala potrajati oko četiri mjeseca, stručnjaci će detaljno pregledati stanje javnog prijevoza u Zagrebu - od broja i rasporeda stajališta, brzine vožnje i kilometraže do troškova održavanja i prosječnog broja putnika. Posebno će se pratiti dostupnost javnih ustanova, škola i vrtića u radijusu od 700 metara oko svake trase, piše Večernji.

'Potrebno je analizirati vozni park, odnosno broj, marku, starost i kapacitet putnika po vozilu, podatke o kvarovima po garaži te koeficijent tehničke ispravnosti. Važno je uzeti u obzir i koridore na kojima su odstupanja od voznih redova najveća kako bi se adekvatno planirali novi', stoji u projektnom zadatku.

Zastarjele trase i nova potražnja

Trase i vozni redovi većine linija nisu se bitnije mijenjali desetljećima, osim uvođenja prema novim naseljima poput Pobrežja i Kozari boka. Studija bi trebala pokazati gdje su potrebne nove linije te koje bi postojeće trebalo prilagoditi budućem razvoju grada i novim prometnicama.

U drugom dijelu projekta Zagreb će biti podijeljen u prometno-analitičke zone da bi se procijenio potencijal novih korisnika. Predviđena su tri scenarija, pesimistični, realni i optimistični, a ti će se rezultati prikazati kartografski i u tablicama. Na temelju tih podataka izradit će se više verzija mreže autobusnih linija, od kojih će se odabrati najfunkcionalnija za daljnje modeliranje i testiranje.

Operativni i financijski plan

Završni rezultat projekta bit će dokument koji grafički i tekstualno prikazuje novu mrežu autobusnih linija, njihove trase i vozne redove te procjenjuje kako se predložene promjene uklapaju u širi prometni sustav Zagreba.

Posljednja faza predviđa prijedloge infrastrukturnih zahvata nužnih za provedbu novog modela; od postavljanja novih autobusnih stajališta i nadstrešnica do uvođenja žutih traka i prilagodbi semafora. Na taj bi način Zagreb, prvi put nakon više desetljeća, trebao dobiti cjelovitu strategiju modernizacije javnog prijevoza, objavio je Večernji.