HELEN GURLEY BROWN

Umrla žena koja je stvorila Cosmopolitan

14.08.2012 u 13:09

Bionic
Reading

Helen Gurley Brown, dugogodišnja urednica ženskog magazina Cosmopolitan, preminula je u ponedjeljak u 90. godini života

Helen Gurley Brown stvorila je Cosmopolitan, učinila ga planetarno popularnim i ostala na njegovu čelu od 1965. pa pune 32 godine. Preminula je u New Yorku, aktivna sve do svoje smrti kao glavna urednica međunarodnih izdanja Cosmopolitana.

U priopćenju koje je za medije dala njezina obitelj stoji: 'Helen je bila svjetski poznata urednica i spisateljica, istinska pionirka ženskog novinarstva.' Helen Gurley Brown je pisala i knjige, a najpoznatija je ostala 'Sex and The Single Girl', kojom je još davne 1962. pozvala sve žene na seksualnu revoluciju.

'Prije nego li je postojao 'Seks and the city', postojao je 'Sex and The Single Girl', a prije nego li postojala Carrie Bradshaw, bila je tu Helen Gurley Brown', piše Huffington Post nakon što je medije obišla vijest o smrti dugogodišnje urednice ženskog magazina Cosmopolitan

Kako navode, upravo je Helen, urednica Cosmopolitana te autorica knjige 'Sex and The Single Girl', bila začetnica cijele nove kulture življenja, upravo kakvu je popularizirala Carrie i 'Seks i grad'. 'Helen je bila prva žena koja je rekla da možemo imati sve – a pod tim je podrazumijevala karijeru, muškaraca i bogat seksualni život. Bila je vizionarka te je stvorila modernu ženu', kaže Bonnie Fuller koja je na uredničkoj poziciji Cosmopolitana 1997. godine naslijedila Helen.

Moto kojim se Helen Gurley Brown povodila bio je: 'Dobre djevojke odlaze u raj, a loše gdje god požele'

'Ženama je slala poruku da mogu biti slobodne i imati ono što zaista žele. Sve je pitanje izbora – izabiranje života koji želite bez zapitkivanja što drugi misle o tome', dodaje Kate White, aktualna urednica Cosmopolitana.

Sažeti moto kojim se Helen Gurley Brown povodila tijekom života nalazio se na jastuku u njezinom uredu, a na njemu je pisalo: 'Dobre djevojke odlaze u raj, a loše gdje god požele.'

No nisu samo žene bile te koje su je nazivale vizionarkom. Naime, gradonačelnik New Yorka Michael Bloomberg nazvao ju je osobom koja ne samo da je promijenila cijelu medijsku industriju, već i cijelu nacionalnu kulturu. Bila je uzor milijunima žena čije je želje, razmišljanja i snove briljantno znala prikazati u tisku.

Sam Hugh Hefner nazvao ju je 'vrlo važnom i neovisnom osobom čiji je glas mijenjao ženinu ulogu u društvu'.

Helen Gurley Brown rođena je 18. veljače 1922. godine, a kao mlada djevojka prvi novac je zarađivala održavajući satove plesa. Nakon srednje škole zaposlila se kao tajnica, a ubrzo nakon pružene joj prilike u marketinškoj agenciji Foote, Cone & Belding dokazala se te osvojila nagrade. Nakon što ju je angažirao Kenyon & Eckhardt, postala je najbolje plaćena žena u marketingu na Zapadnoj obali SAD-a.

U dobi od 37 godina udala se za Davida Browna, nekadašnjeg urednika Cosmopolitana koji je već imao jedan brak iza sebe. Djecu nisu imali, a Helen je isticala da je život bez djece bio njihov izbor. Helen nikada ništa nije predstavljalo tabu temu, tako je u javnosti otvoreno progovarala o svojim brojnim estetskim operacijama, uključujući operaciju nosa, zatezanje lica te injekcije silikona.

Upravo ju je njezin suprug David potaknuo na pisanje legendarne knjige 'Sex and The Single Girl', koja je ubrzo postala jedna od najprodavanijih. Nakon preseljenja u New York knjiga je ubrzo dobila i svoju ekranizaciju s Natalie Wood u naslovnoj ulozi.

Ubrzo se Helen izborila za mjesto glavne urednice Cosmopolitana te na toj poziciji ostala pune 32 godine. U to vrijeme sama Helen je rekla da je njezin cilj otkriti čitateljicama kako od života dobiti doslovce sve – novac, priznanje, uspjeh, muškarca, ugled, dostojanstvo i autoritet.

'To je bio sjajan magazin', rekla je Helen 1997. godine, nakon odlaska s uredničke pozicije, te dodala: 'Željela bih da moja ostavština bude to da se nakon mene govori: 'Ona je stvorila nešto što je pomoglo ljudima.''

Iako se nakon uvođenja sasvim nove uređivačke politike kao glavna urednica Cosmopolitana našla na tapeti raznih kritika, Helenin uspjeh je nepobitan, pa čak i kroz prizmu brojki. Osim pojačane potražnje među oglašivačima, prodaja magazina je lagano rasla svake godine, da bi 1983. dosegla tri milijuna prodanih primjeraka. Nakon nekoliko godina broj prodanih primjeraka spustio se na 2,5 milijuna te se na toj brojci zadržao sve do Heleninog odlaska 1997. godine.