nove mjere

Ugostitelji bjesne, u zraku visi mnogo pitanja: Tko su covid-redari, što bi trebali raditi i kako će to izgledati u praksi?

14.10.2020 u 15:39

Bionic
Reading

Nove mjere Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo vezane za suzbijanje širenja koronavirusa, kojima se osjetno postrožuju uvjeti okupljanja, pogotovo u ugostiteljskim objektima, naišle su na žestoke kritike ugostitelja, a jedna od najžešće kritiziranih mjera uvođenje je 'covid-redara'. Donosimo kratki pregled kada se trebaju angažirati i tko može biti covid-redar te što bi on trebao raditi

Covid-redar je novost uvedena Preporukama za sprječavanje infekcije u ugostiteljskim objektima s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima, a koje je 11. listopada izdao Hrvatski zavod za javno zdravstvo.

Što je covid-redar?

Covid-redar je osoba čija je zadaća provoditi epidemiološke mjere HZJZ-a, upoznati sve sudionike s mjerama prevencije za pojedini događaj te kontrolirati pridržavaju li se gosti propisanih mjera.

Tko može raditi taj posao?

Za obavljanje tog posla ne treba posebna stručna sprema i može ga obavljati bilo koja osoba koju za to odredi, educira i opremi organizator okupljanja ili vlasnik ugostiteljskog objekta.

Kada je obavezno angažirati covid-redara?

Prema preporukama HZJZ-a objavljenim na njihovim službenim stranicama, okupljanja bilo koje vrste i sadržaja, koja uključuju više od 50 sudionika, moraju imati covid-redara na svakih 50 okupljenih osoba. Znači, ako je na okupljanju predviđeno da bude manje od 50 sudionika, covid-redar nije potreban. Ako sudionika ima više od 50, potreban je jedan redar, ako ih je više od 100, dva redara, ako ih je 150, onda tri itd.

Tko angažira redara?

Za organizaciju okupljanja u skladu s mjerama, kao i ishođenje svih potrebnih odobrenja, odgovoran je organizator, a za provedbu uputa zaduženi su covid-redari koje je dužan educirati i opremiti organizator skupa, navode iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Drugim riječima, obaveza angažiranja i plaćanja covid-redara je na vlasnicima ugostiteljskih objekata koji se bave organizacijom nekih većih događaja kao što su svadbe, krizme i slično, naravno ako je na određenom događaju predviđeno više od 50 sudionika.

Kako su na tu mjeru reagirali ugostitelji?

Ugostitelji su, prema istupima vodećih ljudi njihovih udruga, ogorčeni i smatraju kako im sve nove mjere znatno otežavaju, pa čak i onemogućavaju nastavak poslovanja, a posebno im je sporan dio o covid-redarima. 'Ne znam, stvarno ne znam gdje ću nabaviti tog redara. Na čiji to trošak ide, moj, na trošak gosta, države?' rekao je Žarko Ivanković, vlasnik restorana, za RTL. Predsjednik nacionalne udruge ugostitelja Marin Medak kaže da je to teško napraviti. ‘Zašto bih ja svojim konobarima to naredio i s druge strane zašto bi moj konobar prihvatio to raditi? Pa on je tu došao prodavati iskustvo, govoriti o vinima, kontinentu, namirnici. On nije tu došao vršiti teror i legitimirati ljude jer da je to htio, išao bi na policijsku akademiju. Na plesnom podiju isključivo će mladenka i kumovi otplesati prvi ples i tu priča počinje i završava. U tom dijelu bi jedan covid-redar vjerojatno bambusovim štapom trebao ići od jednog do drugog i ne dati ikome da krši epidemiološke mjere', dodao je Medak.