SVE NA BAR KOD

U Karlovcu krenulo skeniranje kanti za odvoz otpada

09.04.2018 u 17:07

Bionic
Reading

Karlovačka Čistoća počela je u ponedjeljak uvoditi elektronički sustav evidencije odvoženja miješanoga komunalnog otpada pa bi 21.000 korisnika za nekoliko mjeseci trebala dobiti bar-kodove i čipove na spremnike kako bi se odvoz smeća mogao naplaćivati po broju odvoženja i obujmu spremnika

Smisao je, kako je rekla novinarima direktorica Čistoće Josipa Škrtić-Pucarević, da se tvrtka u skladu sa Zakonom o održivom gospodarenju otpadom u sljedećih šest mjeseci pripremi za nove kriterije obračuna usluge kako bi u spremnicima završilo što manje mješovitoga komunalnog otpada, to jest da se u njih što je manje moguće baca biorazgradivi i reciklabilni otpad - papir, plastika i staklo, što bi se trebalo skupljati odvojeno.

Pokazujući novinarima u krugu Čistoće kako će to raditi, Josip Rade je najprije laserski "skenirao bar-kod na stražnjem djelu kante", a zatim preko posebne aplikacije "ukucao i čip s prednje strane", te je preko posebnog softvera na kamionima za smeće prilikom odvoza evidentirao ime vlasnika, datum i obujam spremnika.

 Direktorica Škrtić-Pucarević rekla je kako nije poznato kad će biti gotovi cjenici, što ovisi o više natječaja na nacionalnoj razini i sufinanciranju odvojenog prikupljanja otpada od Ministarstva zaštite okoliša i energetike.

 Danas su na teren krenule tri ekipe u prvo čipiranje spremnika - jedna u Bansku Selnicu na desnoj obali Kupe i dvije u gradsku četvrt Dubovac, a dalje će se taj posao obavljati u dane odvoza smeća dok se u sljedećiih nekoliko mjeseci ne obilježe spremnici svih korisnika Čistoće.

U Karlovcu skeniraju kante Izvor: Pixsell / Autor: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

 Zasad je za softverski model evidentiranja odvoza otpada opremljen samo jedan od 14 planiranih kamiona. On je uspješno probno očitao vlasnika spremnika, datum odvoza smeća i obujam spremnika, a naplata po novom modelu očekuje se s početkom 2019. godine, što tek treba odobriti, priopćilo je Gradsko vijeće.

  Do tada se trebaju urediti opći uvjeti poslovanja i obračun za stanare višestambenih zgrada, vikendaše i staračka kućanstva te nekim korisnicima omogućiti da svoje spremnike obujma 120 i 240 litara zamijene za manje od 60 ili 80 litara, čime bi im se  cijena odvoza otpada trebala smanjiti.