Njemački mediji pišu kako, usprkos koketiranju Marka Perkovića Thompsona s neonacističkim ličnostima u Njemačkoj i brojnim otkazanim koncertima, upravo njemačka tvrtka sudjeluje u organizaciji njegova koncerta na Hipodromu
Njemački mediji su se uoči megakoncerta Marka Perkovića Thompsona na zagrebačkom Hipodromu raspisali o tome kako je riječ o, čini se, najvećem koncertu u Europi, ali i 'jednom od najspornijih glazbenika' na ovim prostorima.
Povod za ovakvo pisanje Jeana Petersa s portala Correctiv je pjesma Bojna Čavoglave koja počinje ustaškim pozdravom. Peters nadugo i naširoko objašnjava što su radile ustaške vlasti tijekom Drugog svjetskog rata te njihovu povezanost s nacističkom Njemačkom.
Njemačke veze
Iako se takva okupljanja, ocijenio je, mogu tumačiti kao 'identitetski rituali', dobro upućeni izvori tvrde da 'za jedan takav mega-događaj postoji tek nekoliko poduzeća koja ga uopće mogu organizirati'. Novinari Correctiva, čiji je tekst djelomično prenio i Deutsche Welle, pišu kako je za organizaciju Thompsonova koncerta zadužena njemačka tvrtka Mojo Rental.
'Prema sudskom registru, oko tri četvrtine te firme pripada Evago Holdingu sa sjedištem u Bavarskoj. Evago ima i njemačke i hrvatske podružnice koje nose naziv Mojo Rental. Nijedna od tih njemačkih firmi ni njihovi direktori – Goran Marinčić (Evago Holding) i Patrick Bauer (Mojo Rental GmbH) – nisu odgovorili na upite Correctiva vezane uz ovaj angažman', stoji u Petersovom tekstu, a on nadodaje i kako mu je jasno zbog čega vlada 'silenzio stampa' na spomen Thompsona.
'Silenzio stampa'
'Prema medijskim navodima, menadžer pjevača bivši je djelatnik tajne službe i bivši ravnatelj Policijske akademije u Hrvatskoj, Zdravko Barišić. Kad je 2014. koncert Thompsona u berlinskoj dvorani Columbiahalle otkazan zbog prosvjeda, on je za to optužio novinare i javno im zaprijetio riječima da ‘borba protiv njih još nije završena", dodaje njemački novinar, podsjećajući i na dugu listu zabranjenih Thompsonovih koncerata po Njemačkoj i Švicarskoj.
Otkazivanje koncerata je, pak, doveo u vezu s mogućim Thompsonovim vezama s njemačkim neonacistima. 'Šlagvort' mu je, osim snimke susreta Thompsona s odvjetnikom Davorinom Karačićem i Markusom Frntićem, ključnom figurom neonacističke scene u Baden-Württembergu, dao i Zoran Pusić.
'Ono što Thompsona čini opasnim nije samo njegova glazba – već to što ona normalizira mržnju i nasilje kao domoljubni osjećaj. Prihvaćanjem Thompsona i njegovih pjesama, zločini ustaša postupno postaju društveno i politički prihvatljivi – rasizam, antisemitizam, mržnja prema Romima i Srbima', rekao je Pusić dodajući da se to uklapa u širi europski trend normalizacije radikalne desnice.
Njemački mediji prenosi i riječi zagrebačkog gradonačelnika Tomislava Tomaševića koji tvrdi da nije pobornik Thompsona u glazbenom i političkom smislu, ali ne podržava ni zabranu koncerata. 'Tko pjeva ustaške pjesme i nosi takve simbole, neprihvatljiv je i to je stvar za policiju', poručio je Tomašević.