POP UP

Sve Hitchcockove plavuše

05.07.2010 u 10:54

Bionic
Reading

Profinjene, ženstvene plavuše morale su biti dame i kurve istovremeno - jedan od najvećih redatelja svih vremena bio je vrlo dosljedan u odabiru svojih glumica

'Zašto preferiram sofisticirane plavuše u svojim filmovima? Zato što me zanimaju prave dame koje u spavaćoj sobi postaju kurve. Intrigantan mi je paradoks između hladne vanjštine i unutarnje vatre.'

Na taj je način objasnio veliki Alfred Hitchcock svoju opčinjenost 'hladnim' plavokosim glumicama koje su u njegovim filmovima redovito glumile distancirane i zavodljive žene. Kad se pogleda popis glumica s kojima je radio, nije teško razumjeti što je to Hitcha privlačilo upravo takvom tipu žena.

Ingrid Bergman

Atraktivna Šveđanka bila je jedna od najvećih filmskih diva 40-ih godina prošlog stoljeća zahvaljujući jednom od najomiljenijih filmova svih vremena –
Ingrid Bergman
legendarnoj 'Casablanci'. U karijeri je sedam puta nominirana za Oscara od čega je tri puta i potvrdila nominaciju, a s Hitchom je surađivala na tri filma: 'Začaran' (1944), 'Ozloglašena' (1945) i 'Pod znakom jarca' (1949). U 'Začaranom' je Hitch koristio psihoanalizu (scenu sna je odradio Salvador Dali), a Bergmanova tumači psihijatricu što se zaljubljuje u svog pacijenta osumnjičenog za ubojstvo (Gregory Peck). 'Ozloglašenu' često ističu kao jedan od najboljih Hitchcockovih uradaka, a u njemu špijunka Ingrid zavodi Carya Granta, dok je neuspjeh 'Pod znakom jarca' doveo do propasti redateljevu producentsku kuću Transatlantic pictures.

Grace Kelly

Otmjena Grace Kelly također je sa slavnim redateljem snimila tri filma ('Nazovi M za ubojstvo', 'Prozor u dvorište' (oba 
Grace Kelly
1954) i 'Drž'te lopova' iz 1955), da bi se tijekom snimanja posljednjeg od njih zaljubila u monegaškog princa Rainierija te zbog njega i titule princeze zauvijek napustila filmsku karijeru. Bila je toliko profinjena da joj je uloga princeze savršeno odgovarala, a u svega nekoliko godina karijere uspjela je osvojiti Oscara (za 'The Country Girl' 1955) te postati jednom od najvećih filmskih diva svih vremena. Poginula je u prometnoj nesreći 1982. godine.

Kim Novak

Glumica germansko-slavenskog porijekla, Kim Novak, s Hitchcockom je
Kim Novak
snimila samo jedan film (klasik 'Vrtoglavica' iz 1958) i u njemu je glumila brinetu što se maskira u plavu femme fatale kojom je opsjednut detektiv kojeg glumi James Stewart. Nastavak karijere nije bio toliko blistav, pa je ta suradnja ujedno označila i vrhunac njene karijere, koju je gospođa Novak završila početkom devedesetih kada se povukla na ranč sa suprugom veterinarom gdje uživa u društvu životinja i bavi se slikarstvom.

Eva Marie Saint

Poput Novakove, i Eva Marie Saint je s
Eva Marie Saint
velikim redateljem surađivala samo jednom, ali radilo se o genijalno zabavnom trileru 'Sjever-sjeverozapad' (1959) s Caryjem Grantom. No Eve je i prije toga bila zapažena kao izvrsna glumica te je četiri godine ranije osvojila Oscara za sporednu ulogu u 'Na dokovima New Yorka'. Međutim, Saint je bila neobična zvijezda te je nakon ta dva slavna filma na vrhuncu popularnosti usporila ritam: zbog obiteljskog života nastavila je snimati laganim tempom i pomno birajući nerijetko zahtjevne projekte. Pored Hitcha i Kazana surađivala je i s velikanima poput Premingera, Minnellija i Frankenhaimera.

Janet Leigh

Iako je u karijeri snimila sjajne naslove poput 'Mandžurijskog kandidata' i 'Dodira zla' ipak je, poput većine njezinih
Janet Leigh
kolegica koje su imale čast surađivati s Hitchcockom, zapamćena po suradnji s majstorom suspensa na njegovom možda i najpoznatijem filmu 'Psiho' (1960). Uloga tajnice koja se u bijegu skriva u Bates motel i slavna scena tuširanja zauvijek su joj osigurali mjesto u filmskoj povijesti (a mi je volimo i zbog kćeri Jamie Lee Curtis s kojom je nastupila u dva filma).

Tippi Hedren

Majka Mellanie Griffith još je jedna Hitchova plavuša skandinavskih korijena
Tippi Hedren
koja se može pohvaliti krajnje neobičnom karijerom - od suradnje s redateljem poput Eda Wooda na jednoj strani do Chaplina i Hitcha na drugoj. Hitchcock ju je otkrio u nekakvoj reklami, nakon čega je dobila ulogu u kultnim 'Pticama' (1963), a godinu dana kasnije i u vjerojatno najpodcjenjenijem redateljevu filmu 'Marnie'. Mediji su je prozvali 'novom Hitchcockovom Grace Kelly', što ovu baš i nije veselilo, a danas se smatra da je od svih plavuša Hitch upravo s njom imao 'najzanimljiviji' odnos.