velike novosti

Stižu promjene, evo kako će se polagati vozački ispit

10.01.2020 u 14:04

Bionic
Reading

Mijenja se Pravilnik o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita, a u njemu su dvije važne. Prva se odnosi na vozila koja bi trebala biti opremljena kamerom koja će snimati tijek vozačkog ispita, a druga da tijekom ispita ispitivač sjedi na prednjem sjedištu, a instruktor na stražnjem

Ispitivač bi tijekom provedbe ispita, kako se predlaže, trebao biti obvezan koristiti sustav audio-video snimanja koji je povezan s odgovarajućim tehničko-tehnološkim rješenjem satelitskog praćenja vozila (GPS) te podatke pohraniti na server, piše Srednja.hr. Vozački ispit bi se trebao snimati radi mogućnosti kvalitetnijeg praćenja njegove provedbe, nadzora rada ovlaštenog ispitivača, ali i analize te evaluacije procesa polaganja ovoga ispita te utvrđivanja objektivnih činjenica koje su prethodile rezultatu.

'Nismo protiv snimanja ispita. Razvoj tehnologije je vrlo brz i treba ići ukorak s vremenom. Nadam se da će snimanje ispita omogućiti točno i objektivno utvrđivanje relevantnih činjenica u postupku polaganja vozačkog ispita. Također, snimanje ispita treba povećati transparentnost kod procesa polaganja vozačkog ispita i pridonijeti ujednačavanju provedbe vozačkog ispita', rekao je za srednju.hr Denis Ožegović, predsjednik Udruženja autoškola Hrvatske gospodarske komore.

Tijekom ispita na javnoj cesti, u vozilu osim kandidata koji polaže ispit i ovlaštenog ispitivača može biti nazočan instruktor vožnje. Prilikom provedbe ispita za B i BE kategoriju vozila ovlašteni ispitivač umjesto na stražnjem kako je do sada bilo, trebao bi sjediti na prednjem sjedalu kako bi mu bile dostupne udvojene komande.

'Stav Udruženja autoškola, ali brojnih instruktora i dijela ovlaštenih ispitivača jest da je ovakav prijedlog neopravdan i neutemeljen. Budimo pošteni i priznajmo da ovlaštenog ispitivača stavljamo u zahtjevan položaj: mora provoditi ispit, praktično i na devet različitih vozila i njihovih osobina dnevno, upisivati na tablet uređaj počinjene pogreške kandidata, a za to vrijeme mora imati punu pozornost usmjerenu na odvijanje prometa, kako bi mogao na vrijeme reagirati u opasnoj situaciji', govori Ožegović napominjući kako 'jedan od zadataka možda neće stići obavljati na optimalan način'.

'Kandidate u autoškolama učimo da je dovoljna jedna sekunda nepažnje da se dogodi prometna nesreća. Ovakva odredba može proizvesti problem smanjenog interesa za obavljanje poslova ovlaštenog ispitivača u budućnosti, kojih ionako nedostaje', ističe Ožegović.