KRIZA POMELA GURMANE

Restorani prazni, gosti se hrane u supermarketima

19.08.2013 u 16:39

Bionic
Reading

Turisti ništa ne troše, katastrofa su, samo spavaju i kupaju se... Svake godine takve izjave vrište sa svih strana i njima se želi ukazati da su gosti ovakvi, onakvi, ukratko loši. Da ni onima koji prodaju jednostavnija jela poput pizza i hamburgera na Slatini nije sezona iz bajke, potvrdio je Ivica Ivšić, voditelj opatijskog buffeta Batana.

'Sezona je slaba. Dobro je bilo tek posljednja četiri dana, prije toga loše. I sada će opet biti pad, a da pravog skoka nije ni bilo. I ne troši se, najveća gužva je tu gore iznad u marketu. Sedamnaest godina radim ovaj posao, ali da je bilo ovako teško, doista se ne sjećam. Prije smo bili u Njivicama gdje je promet padao, ali od jedne Opatije smo kolege i ja puno više očekivali. Osobito na ovakvoj lokaciji bi trebali biti znatno puniji', ispričao je za Novi list ovaj ugostitelj ukazujući kako su tek ovih dana talijanski gosti stigli u većem broju. No, i ovi gosti, koji su bili poznati kao veliki potrošači, osobito što se gastronomije tiče, nemaju novca. Domaćih gostiju gotovo da i nema, a Slovenaca uopće.

U Lovranu također se žale na jako slabu sezonu i slabu potrošnju. Tako je Igor Štanger, vlasnik restorana Štanger i predsjednik Ceha ugostitelja Primorsko-goranske županije, situaciju lijepo ilustrirao riječima – 'uvijek smo imali ljudi iz kampa u Medveji na ručku ili večeri, a sada od tih gostiju nema nikog'.


'U kampu su smanjili ili ukinuli stacionar što je promijenilo strukturu gostiju. Također gosti se ne vraćaju zbog pretraživanja vrećica i torbi na plaži od prije nekoliko godina. Toga više, istina, nema, ali je ostalo u percepciji ljudi. Upravo jučer sam bio na plaži i ovdašnji ugostiteljski objekti su bili zatvoreni ili napola prazni. To sve govori. Tu su i akcije koje daju hotelijeri preko portala za skupnu prodaju, a koji ruše cijenu i dovode goste koji nemaju novca i ne troše van smještaja. Potrošnja gostiju u vanpansionu je odraz i nositelja ponude, a to je hotelska kuća, u našem slučaju najvećeg LRH. U Mošćeničkoj Dragi, primjerice, hotel Marinu pretvorili su u all inclusive hotel i samim time smanjili promet i potrošnju ostalima u destinaciji. Dugoročno je to loše jer svi gube, ali vlasnik gleda jedino trenutni profit, kaže je Štanger. Na pitanje ima li gostiju koji su spremni potrošiti u restoranu, kazao je kako se uglavnom radi o gostima koji su kupili kuće ili stanove na ovom podučju ili gostima nekih manjih hotela u lovranskim vilama.

'Potrošnja pada u svakom slučaju. Mi smo tome pokušali prilagoditi i kartu. Činjenica je da u špici sezone ide najbolje jeftinija hrana, pizze, pašte, rižoti. Problem je što se ne radi samo o jednoj lošoj godini, već je to postao trend i ne vidim da će se nešto promijeniti nabolje', kazao je Štanger zaključivši kako se najveće gužve mogu vidjeti u supermarketima.

Više pročitajte ovdje