SASTANAK S KARAMARKOM

Reforma školstva ide dalje: Jokiću produljen mandat

Bionic
Reading

Dva puta odgađani sastanak voditelja radne skupine za reformu obrazovanja, Borisa Jokića s potpredsjednikom Vlade Tomislavom Karamarkom i ministrom znanosti, obrazovanja i sporta Predragom Šustarom konačno se dogodio. Najvažniji zaključak sastanka je da radna skupina koja je započela rad na reformi nastavlja sa svojim poslom, zasad do 15. lipnja, a kako je rekao ministar Šustar, 'po potrebi' i nakon toga

Na tiskovnoj konferenciji nakon sastanka Karamarko se zahvalio Jokiću na dosadašnjem angažmanu i trudu koji je s članovima tima uložio u ovaj projekt. 'Ovo je jedan okvir kojeg svi moramo podržavati, školstvo mora biti zaštićeno od politike i politikanstva', rekao je Karamarko.

'Važno je istaknuti da ovakvi projekti mogu dobiti podršku EU fondova što je nama jako, jako zanimljivo', rekao je istaknuvši da njegovu Vladu zanima školstvo koje će biti primjenjivo, koje će stvoriti sretnog građanina, ali i koje će biti korisno gospodarstvu.

Šustar je precizirao da Vlada poštuje kvalitetan rad do sada zabilježen na ovom projektu, i dodao da imaju puno povjerenje u kolege iz ekspertnih radnih skupina. Ministar znanosti napomenuo je da će za reformu školstva biti dovoljno novca, dok dio sredstava planiraju namaknuti iz europskih fondova.

Posebno je pozvao javnost, kako stručnjake tako i sve ostale, da se uključe u javnu raspravu koja će uslijediti.

'O tome ovisi koliko će nam konačni dokumenti biti dobro strukturirani. Oni su već sada naišli na jako pozitivan odjek na razini Europske unije. Nedavno sam bio u Bruxellessu i zaista su velika očekivanja', poručio je Šustar.

Jokić je još jednom pozvao sve političke subjekte da podrže kurikularnu reformu i da Hrvatska pokaže jedinstvo kako bi se reforma dovršila i implementirala.

'Danas objavljujemo još 32 kurikularna dokumenta čime se po prvi puta ustrojilo cjelokupno hrvatsko obrazovanje na dokumentnoj razini. No ukoliko to ostane samo na razini dokumenta, ovu bi reformu trebalo prekinuti odmah. Bez daljnjeg procesa, koji prije svega uključuje osposobljavanje odgojno obrazovnih djelatnika neće biti uspješne transformacije hrvatskog sustava odgoja i obrazovanja', upozorio je.

'Ovo je pomak prema jednom praktičnijem, funkcionalnijem obrazovanju. Obrazovanju koje nije za kviz, koje nije za križaljke nego je za život. Njime su po prvi puta od predškole do zadnjeg razreda srednje škole jasno iskazana očekivanja od djece i učenika. Ta jasno iskazana očekivanja važna su i za nastavnike jer sada po prvi puta znaju točno što treba poučavati. Važni su i za roditelje jer i oni također mogu jasno vidjeti što se očekuje od djece. Promjene iskazane u reformi ukazuju na jedno modernije obrazovanje koje poštuje mnoge dobre stvari u hrvatskom obrazovanju; poštuje i kontinuitet svih onih koji su radili slične promjene prije bez obzira na političko opredjeljenje. No daje i novu perspektivu modernog društva i boljeg obrazovanja', rekao je Jokić i zahvalio se Šustaru te posebno Karamarku na potpori i na činjenici da se s ovakve razine govori o obrazovanju.

Jokić je pozvao predstavnike svih drugih stranaka da, u zemlji u kojoj toliko nedostaje jedinstva, daju jedinstvenu potporu reformi.

Odgovarajući na novinarska pitanja kome je sve i koliko produžen mandat, Šustar je rekao:

'Ugovor je produljen za 47 djelatnika koji su radili po samim skupinama, a samoj ekspertnoj radnoj skupini na čijem čelu je kolega Jokić, mi ćemo produžiti mandat za vrijeme trajanja stručne i javne rasprave koja bi trebala trajati oko mjesec dana. S obzirom na zakonske odredbe, ako se ta javna rasprava produži, odlukom ministra produžit ćemo dodatno i mandat', rekao je Šustar.

Na novinarsko pitanje postoje li neka područja u novom kurikulumu s kojima je posebno zadovoljan ili neka s kojima nije te što misli o tome kako je pokrivena povijest, Karamarko je rekao da su očekivali da će biti pitanja o povijesti.

'Ja imam svoje primjedbe na ono kako djeca danas uče povijest, poglavito o domovinskom ratu, poglavito o odnosima prema nekim totalitarizmima u 20. stoljeću. Naravno da je to stvar o kojoj se može i mora pričati i to je podložno korekcijama. Važno je da naša djeca uče istinu, prije svega. Istina je u funkciji budućnosti. Ona je vječna', rekao je.

Jokić smatra da će, ako politika stvarno, a ne samo deklarativno podrži reformu, do jeseni biti dovoljno vremena da se ona počne eksperimentalno provoditi u šezdesetak škola.