NEOČEKIVANI NALAZ

Pronađena očuvana krv dinosaura

10.06.2015 u 10:04

Britanski znanstvenici objavili su da su u fosilima dinosaura pronašli neočekivano dobro očuvane ostatke mekog tkiva koje ima brojne sličnosti s crvenim krvnim stanicama i vlaknima kolagena

Tim s Imperial Collegea u Londonu tkivo je otkrio u fragmentima fosila starima oko 75 milijuna godina koji nisu naročito dobro očuvani. Slični nalazi ranije su pronađeni samo u iznimno dobro očuvanim ostacima kakvi su vrlo rijetki.

Autori smatraju da bi njihovi nalazi, predstavljeni u časopisu Nature Communications, mogli navesti paleontologe da redefiniraju svoja shvaćanja procesa u kojima se formiraju fosili te da bi to mogao biti prvi korak prema boljem razumijevanju biologije dinosaura i odnosa među različitim vrstama.

U novoj studiji tim je analizirao fosilizirane ostatke pandži i u njima otkrio malene ovalne strukture s gušćim jezgrama koje bi mogle biti crvene krvne stanice. Podrijetlo ovog tkiva još će trebati potvrditi, međutim znanstvenici se nadaju da bi otkrića krvnih stanica u drugim ostacima dinosaura mogla biti važna za identificiranje trenutka u evoluciji u kojem su veliki gmazovi postali toplokrvne životinje poput ptica.

Otkriće struktura nalik na kolagen također je važno jer se to tkivo u biologiji obično koristi za utvrđivanje veza među različitim vrstama životinja.

'Morat ćemo provesti još istraživanja kako bismo točno utvrdili što je to što snimamo u kostima dinosaura, međutim strukture drevnih tkiva koje smo analizirali pokazuju određene sličnosti s krvnim stanicama i vlaknima kolagena. Ako potvrdimo izvorne opservacije, ovo bi nam trebalo omogućiti nove uvide u život i evoluciju tih stvorenja', rekao je autor studije dr. Sergio Bertazzo s Department of Materials na Imperial Collegeu u Londonu.

Autori ističu da bi njihovo otkriće također moglo biti znak da su očuvana meka tkiva mnogo češća nego što se do sada mislilo.

U istraživanju su korištene različite tehnike. Prije svega sastav i lokacija mekog tkiva utvrđeni su elektronskim mikroskopom. Potom je tim ionskim zrakama narezao ostatke u uzorke kako bi istražio unutrašnju strukturu fosila. U analizi vlaknastih tkiva konačno je korišten i elektronski mikroskop.

Budući da su ptice daleki rođaci dinosaura, znanstvenici su uzorke dinosaurovih stanica i tkiva usporedili s uzorcima uzetim od emua. Usporedba je otkrila brojne sličnosti.