Utočište Hrabrih Online

Ponovo pokrenuta platforma protiv nasilja na internetu

19.05.2020 u 15:54

Bionic
Reading

Utočište Hrabrih Online, prva digitalna platforma u Hrvatskoj za borbu protiv cyberbullyinga, ponovo je pokrenuto kao podrška djeci i mladima protiv nasilja na internetu

'Epidemija koronavirusa unijela je brojne promjene u naše živote. Među ostalima, od osobne interpersonalne komunikacije prebacili smo se na virtualnu komunikaciju preko mobitela i računala. Pritom su djeca školske klupe zamijenila online nastavom. Sve navedeno dovelo je do toga da su djeca u protekla dva mjeseca uz internet provodila puno više vremena nego inače, čime su potencijalno bila izložena i većem broju slučajeva i oblika elektroničkog nasilja. Stoga je, možda i više nego ikad, važno podizati razinu svijesti čitave javnosti o ovom problemu s kojim se često susreću djeca već u nižim razredima osnovne škole', objašnjava razloge za ponovo pokretanje kampanje doc. dr. sc. Lana Ciboci iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK).

Osim stručnjaka iz DKMK-a i Hrabrog telefona, sudjeluju i omiljeni YouTuberi i influenceri, jer su upravo od njih djeca i mladi tražili savjete što učiniti u različitim neugodnim, ali i opasnim situacijama u kojima su se našli. Ovaj put to su Ema Luketin, Magic Leon, Nika Turković i PvtMole (Neno).

'Ovu kampanju smatram jako korisnom jer se o cyberbullyingu premalo priča, a vidim ga kao veliki problem koji je prisutan kod mladih ljudi. Dodatan razlog jest činjenica da sam i sama nekoliko godina bila žrtva cyberbullyinga te sudjelovanjem u projektu želim pomoći mladima da osvijeste ovaj problem te ih potaknuti da budu najbolja verzija sebe', rekla je Ema Luketin.

Magic Leon navodi kako se često susreće s negativnom stranom interneta koja ga često iznenadi svojom brutalnošću. 'Zato mi je drago što imam priliku biti dio ovog projekta jer ako pomognem makar jednoj osobi, znači da smo napravili dobar posao'.

Platforma UHO je #nohate zona gdje djeca i mladi mogu prijaviti problem te odabrati stručnjaka ili YouTubera čiji savjet žele čuti. Odgovor se može zatražiti putem e-maila i tada se neće nigdje objaviti, a može se zatražiti i u 'Zoni Savjeta' pri čemu će se poruka osobe objaviti pod odabranim nadimkom. YouTuberi odgovaraju osobama uz pomoć stručnjaka ili se stručnjaci direktno uključuju u komunikaciju, ovisno o ozbiljnosti problema.

Prva faza kampanje provedena je u studenom i prosincu 2019. godine te je u tom periodu pristiglo više od 500 upita. Najviše je upita pristiglo od djece u dobi od 12 do 14 godina, a 75 posto poruka poslale su osobe ženskog spola.

Rezultati su pokazali kako su najčešći oblici nasilja među djecom mlađe dobi isključivanje iz grupa za dopisivanje te vrijeđanje u različitim grupama, dok se starije generacije najčešće suočavaju sa sekstingom i posljedicama slanja intimnih fotografija osobama suprotnoga spola.

'Jako smo zadovoljni učinkom prve faze kampanje te smo i sada prepoznali potrebu da se obratimo djeci i mladima, uzimajući u obzir činjenicu da su u doba kućne izolacije puno više na internetu i izloženi komunikaciji na društvenim mrežama. Ono što ovu kampanju čini jedinstvenom jest činjenica da je okupila ključne dionike koji na ravnopravan, otvoren i stručan način mogu razgovarati s djecom i mladima o opasnostima nasilja na internetu, osigurati da ih djeca zaista čuju te da prepoznaju, prijave ili potraže savjete vezane uz cyberbulling', ističe direktorica marketinga i korporativnih komunikacija Wiener osiguranja Alina Radusin.