DRŽAVNA BICIKLISTIČKA STAZA BR. 2

Poništen dio natječaja za projekt vrijedan oko 16 milijuna eura

28.11.2017 u 20:49

Bionic
Reading

Državna komisija za kontrolu javne nabave (DKOM) poništila je dio dokumentacije za nabavu u projektu Greenway – Državna glavna biciklistička ruta br. 2, za koji je procijenjeno da vrijedi 5,38 milijuna kuna

Naime početkom listopada Grad Zagreb je raspisao natječaj za izradu projektne dokumentacije za spomenuti projekt, što uključuje: izradu idejnog i glavnog projekta s procjenom troškova, ishođenje lokacijskih i građevinskih dozvola, kao i izradu tehničkih podloga za dokumentaciju o nabavi za izvođenje radova.

Međutim i prije nego je izabran najpovoljniji ponuđač žalbu na dokumentaciju podnijela je tvrtka Trames Consultants iz Dubrovnika, koju je DKOM u konačnici djelomično usvojio. Zbog toga će ova faza projekta Greenway biti prolongirana jer će se sada morati izmijeniti natječajna dokumentacija u dijelu za koji je DKOM utvrdio da je nezakonit i sve pokrenuti ispočetka.

Projekt Greenway Izvor: Licencirane fotografije / Autor: zagreb.hr

Dubrovčani su se žalili, a komisija usvojila,  na dio koji se odnosi na kriterij za odabir ponuda u odnosu na stručnjaka; voditelj tima i glavni projektant. Naime, natječaj je propisivao ekstra bodovanje za broj izrađenih idejnih i glavnih biciklističkih staza što je dubrovačka tvrtka smatrala diskriminatornom odredbom jer se u natječaju nije uvažavalo projektiranje sličnih građevina kao što su; šetnice, staze za trčanje ili kolnici za vozila manjih opterećenja.

Komisija im je dala za pravo i dodatno ustvrdila da je pojam biciklističke rute puno širi pojam od biciklističke staze te da stručnjaci koji imaju iskustvo na izradi idejnih i glavnih projekta biciklističko-pješačkih staza, biciklističke ceste, biciklističkog puta, biciklističke trake ili ceste za mješoviti promet, što su sve pojmovi koji potpadaju pod biciklističku rutu, uopće ne bi mogli ostvariti bodove na natječaju. Stoga je DKOM ustvrdio da je natječaj bio nezakonit i diskriminatoran zbog čega će se u tom dijelu morati i mijenjati.

Greenway je projekt kojim bi se omogućila vožnja biciklom od Bregane do Lijevog Dubrovčaka nasipom uz Savu. Planirana je izgradnja staze kroz Grad Zagreb s obje strane rijeke Save dok je kroz Zagrebačku županiju planirana staza samo s jedne strane rijeke.

Ukupna duljina biciklističke rute kroz Zagrebačku županiju bez prilaza mostovima iznosi 56,8 kilometara dok za Grad Zagreb iznosi 50,7 kilometara. Cijela staza s prilazima mostovima na kraju bi bila duga 121 kilometar.

Početna točka južnog traka je na Bregani dok je posljednja stanica u Oborovu. Sjeverni trak započinje na Podsusedskom mostu i završava u Lijevom Dubrovčaku. Kada je rađena studija izvodivosti 2015. godine, grube procjene govorile su da bi cijena završene staze, a predviđalo se da bi to bilo krajem 2017. godine, sa svim troškovima iznosila 16 milijuna eura (oko 123 milijuna kuna), od čega bi se 85 posto povuklo iz Europskog fonda za regionalni razvoj dok bi ostatak osigurali Grad Zagreb i Zagrebačka županija.

No sada je već jasno da od tog roka neće biti ništa jer ni idejni ni glavni projekt još nisu izrađeni.  

Zamišljeno je da se na kruni nasipa izrade biciklističke staze ugradnjom ekoasfalta kao vozne podloge, a na dijelovima na kojima je makadamska ili asfaltirana cesta obnovila bi se podloga klasičnom asfaltnom konstrukcijom.

Između Jadranskog mosta i Mosta mladosti uz dvosmjernu biciklističku stazu gradila bi se pješačka staza, riješili bi se pristupi mostovima građenjem rampi, a na ruti bi bila i tri odmorišta, na kojima trebaju biti punionice za e-bicikle. Predviđeno je da se u Hruščici gradi pješačko-biciklistički most, kao i priključci na postojeće staze u Gradu Zagrebu te savsku rutu – Jalševec Nartski i Lijevi Dubrovčak.

Uz spomenuto, predviđena je izrada priključka na županijsku stazu: Samobor, Medsave, Drnek i Lijevi Dubrovčak te pristupi skelama Medsave i Oborovo.