PROŽDRLJIVI DIVOVI

Pogledajte kako golema galaksija guta patuljaste

• Autor: NJD
  • Zadnja izmjena 08.09.2010 10:39
  • Objavljeno 08.09.2010 u 09:46
Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Astronomi su snimili tragove patuljastih galaksija koje je progutala golema spiralna galaksija

Poznato je da spiralne galaksije rastu zahvaljujući proždiranju malenih susjeda, a kada se to događa patuljci se jako izobliče. Međunarodni tim stručnjaka uspio je zabilježiti karakteristične znakove tog procesa u

udaljenoj galaksiji, a izvješće je predstavljeno u časopisu Astronomical Journal.

Kada spiralne galaksije gutaju patuljaste, ove potonje oblikuju strukture poznate kao zvjezdane struje – duge razvučene nizove zvijezda.

Astronomi već dulje od desetljeća promatraju takva zbivanja u našem susjedstvu, tzv. Lokalnoj skupini galaksija. Međutim, Lokalna je skupina sa svoje tri spiralne galaksije previše mali uzorak da bi se prema njoj moglo odrediti koliko je taj proces uobičajen u ostalim dijelovima svemira.

David Martinez-Delgado iz Astronomskog instituta Max Planck u Njemačkoj i njegovi kolege stoga su proveli istraživanja galaksija udaljenih oko 50 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje, u kojima su korišteni teleskopi astronoma amatera – jedan u privatnoj promatračnici u SAD-u, a drugi u Australiji. Oba su robotski kontrolirana i opremljena kamerama. U studiji su prvi put otkrili znakove da spiralne galaksije gutaju patuljaste i izvan Lokalne skupine.

Rezultati bi mogli dati odgovore na neka od pitanja o evoluciji svemira i galaksija.

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi