ZAKLJUČIO OECD

'Nutella' je istinski simbol globalizacije

18.12.2013 u 11:17

Bionic
Reading

Talijanski namaz Nutella istinski je simbol globalizacije - proizvodi se na čak pet kontinenata, od sastojaka iz cijelog svijeta, rezultat je to OECD-ove studije o industrijskim robnim markama, piše portal b92.net

U OECD-ovom istraživanju se navodi da se godišnje oko 250.000 tona ovog namaza proizvodi u devet tvronica širom svijeta: pet u Europi (Francuska, Njemačka, Poljska i dvije u Italiji), jedna u Rusiji, jedna u Kanadi, dvije u Južnoj Americi (Brazil i Argentina) i jedna u Australiji.

Svi proizvodni centri 'nutelle' koriste sirovine iz različitih dijelova svijeta: lješnjak iz Turske, palmino ulje iz Malezije, kakao iz Nigerije, šećer iz Brazila i Francuske, vaniliju iz Kine i Francuske, a koristi se mlijeko iz zemlje u kojoj se nalazi pojedina tvornica.

Distribucija se obavlja putem 75 prodajnih objekata širom svijeta, a glavni centri distribucije su u Europi, Sjevernoj i Južnoj Americi i Oceaniji.

Jedini dio svijeta u kojem 'nutella' nije popularna je Azija.