PRIZNANJE PILOTA HELIKOPTERA NA SUĐENJU SLAVICI

'Mogli smo spasiti ranjene vatrogasce na Kornatu'

Kornat kORNATSKA TRAGEDIJA

Kornat kORNATSKA TRAGEDIJA

Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Svjedočenjem pilota helikoptera i zrakoplovne tehničarke na Županijskome sudu u Zadru danas je nastavljeno suđenje bivšem šibensko-kninskom vatrogasnom zapovjedniku Draženu Slavici za propuste u organizaciji gašenja požara i spašavanju vatrogasaca na otoku Kornatu u kolovozu 2007. godine

Pilot helikoptera Denis Buranji kazao je kako je prvotno u helikopter ušlo previše vatrogasaca, odnosno 25, pa su dva morala izići. Vatrogasce su iskrcali na Kornatu te su poletjeli prema Divuljama ostaviti helikopter jer mu je bila oštećena guma.

Dok se popravljao njihov helikopter, sa splitskom su letjelicom ponovno poletjeli prema Kornatima, ali izvlačiti vatrogasce. Nisu znali ima li ranjenih i mrtvih, a pronašli su ih stotinjak metara dalje od mjesta gdje su ih bili iskrcali. Nisu im mogli pomoći jer su bili bez opreme za spašavanje, pa su dobili zapovijed da prevezu vojne vatrogasce s Lošinja, kazao je Buranji.

Kako piše Jutarnji list, obitelji stradalih vatrogasaca i odvjetnik Dražena Slavice Čedo Prodanović ostali su šokirani nakon što je Buranji prvi put priznao da je helikopter mogao sletjeti na Kornat i pomoći vatrogascima koji su tada već dva sata izgoreni čekali pomoć.

Buranji je, naime, naknadno priznao da su u helikopteru imali dvoja nosila, a žestoka je reakcija prisutnih uslijedila i kada su čuli da je isti taj helikopter ekipu za spašavanje NOS-a iskrcao u udaljenoj uvali Kravljačica, a ne u blizini mjesta gdje su bili stradali vatrogasci.

'Mislim da je zapovjednik te grupe rekao gdje da ih ostavim. Ja sam samo član posade i ne odlučujem ni o čemu.
Zapovijedi smo dobivali iz Operativnog središta Divulje', kazao je Buranji, dodavši da mu nije poznato tko je davao zapovijedi koje su dobivali preko kontrole leta.

U međuvremenu, rekao je, ranjene je vatrogasce izvlačila splitska ekipa s popravljenim zagrebačkim helikopterom, kojemu je, međutim, bila pokvarena LPG dizalica za izvlačenje ljudi, a također je helikopter imao tehničkih problema s miješanjem ulja i goriva.

'Let je odobrio zapovjednik eskadrile', kazao je Buranji koji nije znao odgovoriti tko je nakon završetka akcije zamijenio 'crnu kutiju' iz helikoptera, a kazao je da je - ako je zamijenjena, to bila odgovornost tehničarke Gabrijele Novak. No kako se kasnije doznalo, ona uopće nije na popisu svjedoka, a Buranji je također ispričao da su se vatrogasci ponašali prilično 'nehajno' i da su neoprezno odlagali stvari.

'Vatrogasce smo iskrcali u dvije grupe. Neki su se ponašali neoprezno, a iz kanistra im je curilo gorivo, na što smo ih upozorili. Dok smo nadlijetali otok bili su dobro raspoloženi i govorili da će tu ostati tri do četiri dana. Kada smo se vratili po njih samo dvoje su imali košulju i hlače dok su drugi bili potpuno bez odjeće. Nije nam bilo jasno što se dogodilo', rekao je Buranji.

Zrakoplovna tehničarka Renata Mičić-Lucić izjavila je kako je na dan kornatske tragedije bila dežurna u zrakoplovnoj bazi u Divuljama. Helikopter je stigao iz Zagreba te sam čula da ima problema s gumom, posvjedočila je, dodavši da je za tragediju čula od kćeri koja joj je javila te je nakon toga otišla u Tisno.

Suđenje se nastavlja 4. listopada, a 5. listopada trebao bi svjedočiti jedini preživjeli vatrogasac u kornatskoj tragediji Frane Lučić

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi