sporni kurikulum

Ministrica: Uvažit ću kritike i pitati učitelje; Glavašević: Pitanje lektire ne rješava se anketama

14.02.2019 u 09:39

Bionic
Reading

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak uvažit će kritike upućene na nedavno doneseni kurikulum hrvatskog jezika te je u četvrtak najavila da će učiteljima biti upućen anketni listić, a iz njihovih će odgovora biti kreiran popis suvremenih lektirnih djela, čime se, ističe, promovira autonomija i stručnost učitelja. Nezavisni saborski zastupnik Bojan Glavašević izjavio je pak kako se pitanje lektire rješava jasno artikuliranom političkom voljom, a ne anketama

'Nakon jučerašnjeg dana jasno je da postoje snažni dugogodišnji prijepori u struci, ali i javnosti po pitanju lektire. I ja sam kao ministrica shvatila jasnu poruku i uvažit ću kritike', objavila je ministrica Divjak na svojem facebook profilu.

Kurikulum hrvatskog jezika izazvao je burnu javnu raspravu, a otkako je donesen stručnjaci i javnost najviše kritika upućuju na popis lektirnih naslova, posebno na izostavljanje suvremenih pisaca iz lektire.

'Zamolila sam kolege da hitno sastave anketni upitnik za sve učitelje hrvatskog jezika u osnovnim i srednjim školama i upravo će oni svojim odgovorima kreirati preporučeni popis suvremenih lektirnih djela', najavljuje Divjak.

To možda i nije uobičajena metoda, dodaje, ali misli da ovako snažne prijepore, oko kojih očito nema suglasja unutar struke, mogu riješiti samo ljudi iz učionica.

'Oni svaki dan provode s učenicima i najbolje mogu autonomno procijeniti kojim lektirnim djelima će najbolje ostvariti ishode učenja koji su predviđeni kurikulumom Hrvatskog jezika. Zaključno, najvažnije je da ovim pristupom promoviramo i podržavamo autonomiju i stručnost učitelja', poručila je ministrica Divjak, koja od 11. do 15. veljače boravi u posjetu Južnoj Koreji.

Siniša Glavašević, koji je u srijedu u Saboru kritizirao izbacivanja iz lektire 'Dnevnika Anne Frank', uz poruku da odnos prema toj knjizi pokazuje odnos Vlade prema holokaustu, smatra kako ministrica obrazovanja ništa nije shvatila.

'Prije svega trebala bi shvatiti da je ona ministrica obrazovanja, a ne zavod za statistiku. Dakle, problem koji se pojavio rješava se jasno artikuliranom političkom voljom. To je pitanje politike, a ne anketa. Što je iduća stvar - hoćemo li tražiti izjašnjavanje o drugim kurikulumima jer postoje dugogodišnji prijepori oko lektire', upitao je Gavašević, prenosi N1.

'Šta ćemo s poviješću? Postoje prijepori oko toga kako zagovornici ustaškog pokreta smatraju da su prikazani i da ih treba prikazivati u tom kurikulumu pa hoćemo li onda provoditi anketu o tome da li im se sviđa kako su prikazani ili ne', ističe Glavašević koji smatra kako ministrica Divjak uporno izbjegava donošenje odluka. 'To pitanje treba prerezati, treba politička volja i odluka, a iz nekog razloga ministrica Divjak silno izbjegava donošenje odluke. Iza nečega treba jednostavno stati', izjavio je Glavašević, dodavši kako je jedina dosljedna stvar koju vidi kod Ministarstva i ministrice princip 'brigo moja prijeđi na drugoga'.

'Ministrica je dobila mandat u Hrvatskom saboru za izvršnu vlast. Ta izvršnost je nešto nad čime se ona treba zamisliti. Ona podrazumijeva sposobnost i obvezu donošenja određenih političkih odluka. Ne razumijem zašto to uporno ne čini. Mogu shvatiti savjetodavno informiranje, provođenje anketa, ali postoje situacije kada treba donijeti političku odluku, to je nešto u čemu je ministrica grozomorno neuspješna cijelo ovo vrijeme', kazao je Glavašević, prenosi N1.

  • +11
Ministrica Divjak posjetila OŠ Jabukovac Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic/PIXSELL

Posljednjih dana prijepore su izazvale i izmijene u popisu lektire u odnosu na onaj koji je predložila Ekspertna radna skupina. Naime, s obzirom na to da je predmetni kurikulum Ministarstvu dostavljen s izdvojenim mišljenjima, zatražene su konzultacije s Hrvatskom akademijom znanosti i umjetnosti i Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu te je na temelju njih izrađen popis lektire.