Radovi na uklanjanju namještaja iz putničkih kabina na talijanskom brodu Moby Drea, koji je prije nekoliko dana dotegljen u škversku luku gdje će se uklanjati 350 tona azbestnih panela, počeli su u srijedu, doznaje se od glasnogovornika Brodosplita Josipa Jurišića
Kako je Jurišić rekao za Hinu, trenutno se uklanja namještaj iz putničkih kabina, kojih je ukupno 400, a još se ne zna koliko će im točno vremena trebati za sve isprazniti. Nakon toga se očekuju radovi na uklanjanju pregradnih panela u kojima se nalazi azbest koji je posljednjih dana izazvao revolt Splićana, ali i ljudi iz susjednih gradova i općina zbog čega su već u dva navrata prosvjedovali.
"Točno je, počelo je uklanjanje namještaja iz kabina", kratko je potvrdio Jurišić.
Prvi prosvjed bio je ispred Brodosplita, a drugi ispred zgrade gradske uprave na kojem se okupilo nekoliko stotina ljudi. Stanovnici okupljeni oko Građanske inicijative Zdravi Split, koja je pozvala građane na pobunu, traže od odgovornih da nalože da brod čim prije isplovi iz Splita smatrajući da nije ni trebao biti dotegljen. Na njihov drugi prosvjed građane je pozvao i gradonačelnik Tomislav Šuta koji je tada zatražio od ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića da čim prije reagira u tom slučaju.
Gradonačelnik Tomislav Šuta Hini je rekao da je "čuo kako su u tijeku pripremne radnje, a ne da su radovi počeli, te da od nadležnih tijela očekuje informaciju jer je krajnji trenutak".
Sindikalist Brodosplita Pavle Matošić upozorava kako splitski škver raspolaže s 530.000 kvadratnih metara mora i kopna, da je luka posebne namjene - brodogradilište, a sve je u vlasništvu Republike Hrvatske. Kaže da je činjenica da Brodosplit trenutno ima oko 150 zaposlenih, iako nitko ne zna pouzdano koliko ih je, da koristi veliki teren i trenutno se bavi "skupljanjem otpada". U rujnu se očekuje da će Brodosplit u stečaj.
"Koliko se ja sjećam predsjednik uprave Brodosplita Tomislav Debeljak je, da mu račun ne bude blokiran, sam pokrenuo predstečajnu nagodbu. U škveru ima dosta slobodnih hala, a vezano uz panele s azbestom najvjerojatnije će otpad koji uklone s broda zamotati u najilonske folije i uskladištiti ga u neku od hala. Ako budu išli u stečaj, onda će država morati rješavati taj azbest", tvrdi Matošić i upozorava da je to jedan od mogućih scenarija.