vrijedan 2.1 milijarde dolara

Mađarska i Kina potpisale ugovor o kreditu za prugu Budimpešta-Beograd

24.04.2020 u 15:25

Bionic
Reading

Mađarska i Kina potpisale su ugovor o kreditu za financiranje gradnje željeznice između Budimpešte i Beograda, objavio je u petak mađarski ministar financija Mihalij Varga o tom projektu koji je godinama stajao na mjestu

Pruga, dio šireg kineskog projekta "Jedan pojas, jedan put" koji bi trebao otvoriti nove trgovačke pravce za kineske tvrtke, prvi je veliki kineski infrastrukturni projekt na teritoriju Europske unije.

Cilj mu je transportirati kinesku robu iz Grčke u zapadnu Europu, no nedostaju ključni dijelovi na Balkanu. Neki promatrači zabrinuti su zbog širenja političkog utjecaja Kine kroz infrastrukturne projekte diljem svijeta.

Varga je u video oporuci na Facebooku rekao da je kamata na kineski kredit fiksna i da postoji opcija ranije otplate, no druge pojedinosti nije naveo.

Mađarska je ranije ovoga mjeseca predložila zakon kojim bi se kao tajni klasificirali svi podaci iz ugovora za taj projekt vrijedan 2.1 milijarde dolara i s rokom dovršetka od deset godina. U zakonu piše da je to potrebno kako bi se osigurao kredit Kineske uvozno-izvozne banke.

Projekt, najvrijedniji u Mađarskoj nakon nuklearke Paks koju će graditi ruska tvrtka Rosatom, trebao bi pomoći mađarskom gospodarstvu pogođenom epidemijom koronavirusa.

'Imamo ugovor o kreditu koji je povoljan i siguran za Mađarsku', rekao je Varga, dodajući da su uvjeti 'relativno povoljni u odnosu na dostupne uvjete financiranja'.

Mađarsku dionicu dugu 150 kilometara gradit će konzorcij CRE koji uključuje tvrtku Opus Global, koju nadzire Lorinc Meszaros, blizak premijeru Viktoru Orbanu.

Projekt je do sada trpio znatna kašnjenja. Kina, Srbija i Mađarska su 2014. potpisale memorandum o izgradnji tog željezničkog pravca, izgradnja u Srbii počela je 2018. nakon što je ta zemlja od Kine posudila 297,6 milijuna dolara.

'Trebamo gledati kako gradnja napreduje prema jugu jer projekt nema smisla dok cijeli pravac nije izgrađen sve do Pireja', rekao je mađarski stručnjak za odnose s Kinom koji je želio ostati neimenovan.

'Kina ima političke motive' u ostvarenju projekta iako financijski to nije veliki poslovni projekt za tu zemlju, rekao je.

Nakon deset godina suradnje Kine i istočnoeuropskih država u okviru inicijative nazvane 17+1, to će biti prvi veći infrastrukturni projekt te inicijative u regiji i unutar EU-a, rekao je mađarski stručnjak.