BIROKRATSKI KAOS

Legalizacija najposjećenije marine na čekanju sedam godina

06.05.2012 u 07:00

Bionic
Reading

Marina Kaštela koja je već dvije godine, prema brojčanom pokazateljima, naposjećenija hrvatska marina, već gotovo puno desetljeće nije u mogućnosti potpuno legalizirati svoj status, mada uredno podmiruje sve svoje administrativne i financijske obaveze

Marina u Kaštel Sućurcu dobila je koncesiju prije sedam godina i vlasništvo je aktualnog gradonačelnika Kaštela Joška Berketa. Ta marina sa 400 vezova već dvije godine najposjećenija je naša marina i samo prošle godine zabilježeno je 180 tisuća dolazaka.

Tvrtka Marina Kaštela upošljava tijekom čitave godine 100 zaposlenika, a u 17 manjih tvrtki unutar marine radi još oko 200 zaposlenih, pa je ukupni broj zaposlenih oko 300. U sezoni taj broj raste na 500 zaposlenika, a tome još treba dodati veliki broj kooperanta čiji rad direktno ovisi o nautičkoj marini, primjerice, razne servisere za jedra, motore, elektroniku, ugostitelje i praone rublja. Kada se sve sabere, može se zaključiti da je gotovo tisuću zaposlenika posredno ili neposredno uključeno u posao s Marinom Kaštela.

S obzirom na prespektivnost lokacije i odlične rezultate, vlasnik marine Joško Berket, koji je već uložio više od 12 milijuna eura u projekt, planira dodatno ulaganje u iznosu 10 milijuna eura, no trenutačno to nije moguće zbog nedefiniranog statusa marine. Novo ulaganje bi rezultiralo sa 60 novih radnih mjesta.

Direktorica tvrtke Marija Bojić nas je informirala da se marina ne može još uvijek legalizirati zbog dugogodišnjeg odbijanja Splitsko-dalmatinske županije da utvrdi granicu pomorskog dobra, što je jedan od preduvjeta za legalizaciju. Resorno ministarstvo izdalo je pravovaljanu lokacijsku dozvolu i to je preduvjet za utvrđivanje granice pomorskog dobra. Marija Bojić napominje da je Marina Kaštela dobila prije sedam godina koncesiju na 12 godina, te da oni uredno svih ovih sedam godina podmiruju sve financijske obaveze za koncesiju, kao i ostale obaveze i davanja.

Pravomoćna lokacijska dozvola u skladu je s generalnim urbanističkim planom i u posjedu smo kopije tog dokumenta. Poslali smo upit na adresu Splitsko-dalmatinske županije na Upravni odjel za pomorstvo i turizam. U odgovoru oni tvrde da Povjerenstvo za granice pomorskog dobra nije odbilo zahtjev za utvrđivanje granice lučkog područja za luku posebne namjene - luku nautičkog turizma, Marinu Kaštela u Kaštel Gomilici, nego je konstatirano da lokacijska dozvola nije u skladu s Urbanističkim planom uređenja Giričić.

'Prema važećem Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama i podzakonskim aktima, uvjet za utvrđivanje granice lučkog područja je detaljni plan uređenja prostora ili lokacijska dozvola. Nakon što je na Povjerenstvu za granice Pomorskog dobra pregledana priložena dokumentacija, uključujući i lokacijsku dozvolu, konstatirano je da ona nije u skladu s Urbanističkim planom uređenja Giričić', stoji u odgovoru koji potpisuje Željko Mišić.

Tvrdnje iz županije demantira zaključak sastanka u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture koji se održao sredinom travnja ove godine. U zaključku Povjerenstva za granice izričito se navodi da je lokacijska dozvola Marine Kaštela u skladu s urbanističkim planom. Napominjemo da je lokacijska dozvola uvjet za utvrđivanje granice pomorskog dobra. Opet smo zatražili mišljenje iz Splitsko-dalmatinske županije, navodeći ove jasne argumente, no novi odgovor nismo dobili.

Zaključci navedenog sastanka u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture obavezuju potpisnike da u roku od 15 dana reagiraju. Marija Bojić nas je informirala da još nisu utvrđene granice pomorskog dobra. Na susjednoj lokaciji u Kaštel Gomilici za potrebe lokalnog Vatrogasnog društva, primjerice, to je napravljeno. Takva situacija, prema riječima direktorice Bojić, zapravo ograničava daljnji razvoj marine i ne može se kompletirati usluga i servis za nautičare.

Kada se u medijima prati što posljednjih mjesec dana priča, recimo, bivši gradonačelnik Kaštela, HDZ-ovac Ivan Udovičić, koji otvoreno optužuje aktualnog nezavisnog gradonačelnika i vlasnika marine Joška Berketa za loš rad na čelu grada, jasno je odakle vjetar puše. Ivan Udovičić je inače i pročelnik za gospodarstvo u Splitsko-dalmatinskoj županiji, u kojoj još uvijek glavnu riječ vodi drugi Kaštelanin, župan Ante Sanader. No nas taj dio priče zapravo toliko i ne zanima, važnija je činjenica da opet imamo slučaj da službe koje trebaju biti servis građana i omogućiti nesmetani gospodarski razvoj, upravo to nekažnjeno koče i otvoreno opstruiraju. Sedam godina čekanja na jedan administrativni akt više su nego jasan argument za takvu tvrdnju.