JU DONT NOU ŠIT!

Kojima: Ameri su ovisni o shaderima

14.10.2010 u 17:00

Bionic
Reading

U nedavno objavljenom tweetu, Hideo Kojima objasnio je razliku između američkih i japanskih dizajnera igara

Prema riječima legendarnog dizajnera Hidea Kojime, postoje neke temeljne razlike među zapadnjačkim i istočnjačkim dizajnima igara. Napisao je, naime, da se njihovi dizajni temelje sasvim drukčijim temeljima.

 

Dok japanski dizajneri igara dizajnu pristupaju vrlo 'umjetnički', Amerikanci koriste svu tehnološku silu za postizanje svog cilja. Tako će, recimo, Japanac prije sate i sate provesti poboljšavajući sam svijet stvoren kroz umjetničku viziju, a Amer sjesti za stol i iskoristiti najžešće shadere i vizualne efekte da ispriča priču.

 

Ah taj sofisticirani japanski dizajn...

 

Oba pristupa dizajnu na više su načina opravdana. Međutim, sasvim se jasno da naslutiti to da Hideo očito navija za 'prave umjetnike gaminga'. Ako nas pitate, pristup dizajnu kod obiju je 'grupa' specifičan, iako se ne slažemo u potpunosti da manjak talenta zapadnjaci kompenziraju hrpom poligona i specijalnim efektima. Postoje, jasno, tvrtke koje to jako često koriste (Epic i id prije svih ostalih), no poanta je upravo u tome da nisu svi dizajneri na zapadu stacionirani u ta dva studija.

 

Također bismo istaknuli kako je, recimo, francuski game dizajn najčešće vrhunski 'fusion' istočnjačkog i zapadnjačkog – što opet slama navedenu teoriju. Ma znate što, sve je to stvar ukusa.

 

Američki game design – sami efekti i teksture, majku im ga spalim...