živahna rasprava

Kandidati za riječkog gradonačelnika u Otvorenom otkrili svoje adute - tko će naslijediti Vojka Obersnela?

31.03.2021 u 23:13

Bionic
Reading

Desetljećima su u Rijeci bile dosadne izborne utrke jer je ishode bilo lako predvidjeti. Bila su dva mandata Slavka Linića i šest Vojka Obersnela. Danas je situacija sasvim drugačija, jer su sve opcije otvorene, a za gradonačelničko mjesto je 13 kandidata. Što je potrebno Rijeci i tko ima najviše šanse ući u drugi krug izbora za gradonačelnika tema je večerašnje emisije "Otvoreno".

Marko Filipović (SDP) kazao je u Otvorenom da nije istina da je u Rijeci najskuplje grijanje u državi.

- Za razliku od zagrepčana kojima je isporučitelj toplinske energije HEP, koja iz cijene struje pokriva gubitak toplane u Zagrebu, to u Rijeci nije moguće. Tržište plina je tržišna djelatnost i cijenu plina ne određuje samo distributer. U ovome slučaju je to tvrtka u većinskom vlasništvu Rijeke, Energo, nego to čini Hrvatska regulatorna agencija. Na temelju toga se određuje cijena plina, kazao je. Napominje da sve zgrade imaju pravo odabrati distributera, a one koje su odabrale Energo, učinili su dobro, jer je ta cijena sada nešto niža nego kod drugih distributera.

Josip Ostrogović (HDZ) govorio je o autobusnom kolodvoru u Rijeci. Kaže da kolodvor izgleda tužno. Dodaje da se do sada u njega uložilo više od 50 milijuna kuna. - Od toga čak 13 milijuna kuna išlo je na projektnu dokumenataciju. Pred 10 mjeseci ministar Oleg Butković rekao je vlasti u Rijeci da pripreme dokumenatciju i da je ministarstvo spremno uložiti u kolodvor 100 postotni iznos, odnosno 85 posto preko EU fondova, a 15 posto ministarstvo. Kaže da se u 10 mjeseci ministarstvu nitko nije javio. Autobusni kolodvor stoji što dokazuje inertnost dosadašnje strukture koja vlada Rijekom, dodao je.

Filipović je kazao da je u autobusni kolodvor uloženo 40 milijuna kuna. Od toga je 30 milijuna uloženo u zemljište koje je kupljeno od Hrvatskih željeznica, a za projektnu dokumentacije otišlo je oko 12 milijuna kuna. - Kada uzmete u obzir da je procjena za izgradnju kolodvora negdje oko 50 milijuna eura, a to nije samo kolodvor nego cijeli kompleks, onda je to ulaganje u projektnu dokumentaciju negdje na razini 2-3 posto, kazao je.

Marin Miletić (Most) kaže da se treba podsjetiti Obersnelovih izjava od 2011. gdje "kaže da se počinje s izgradnjom autobusnom kolodovora od iduće godine". - Autobusni kolodvor je nama Riječanima kao neka nedosanjana žena o kojoj se stalno iznova priča. Kolega Ostrogović morat će se malo više potruditi jer preko autobusnog kolodvora sigurno neće ostvariti neki značajniji rezultat u Rijeci. Nakon dubinske revizije, kada uđem u cijelu strukturu grada, i kada sve to predstavim široj riječkoj javnosti, onda ćemo sve točno znati. Gdje struka kaže, ja ću tu kolodvor i napraviti, za razliku od drugih kolega, kazao je Miletić.

Davor Štimac (nezavisni kandidat) kaže da Rijeka ima veliku perspektivu, ali i problem što nije vođena na pravi način. - Autobusni kolodvor je megalomanski projekt koji se ne može napraviti kroz nekoliko mandata. Za niz projekata plaćat ćemo kredite narednih godina. Imate niz projekata koji se započinje, a nikada se ne realiziraju, kazao je.

Katarina Peović (Radnička fronta) kazala je da je "Zvijezda" Nemanje Cvijanovića, kandidata za dogradonačelnika u Rijeci, simbol koji označava kampanju Radničke fronte.

- Svi obećavaju iste stvari. Svi su bolji, pametniji, manje korumpirani, imaju bolje ideje. Toga ćemo se još naslušati. Ali nitko ne spominje korijenite promjene. Kada pitate za projekte u Rijeci nitko nije spreman niti misli da treba mijenjati smjer u kojem ide grad. Radnička fronta je 2016. godine protiv skupog Energa organizirala jedan od najvećih prosvjeda u novijoj povijesti Rijeke i cijena grijanja je snižena za 30 posto. Privatizacija javnih komunalnih usluga nešto je što se prije par godina navodilo kao nešto što je jako dobra praksa, koja snižava cijenu i koja daje kvalitetne komunalne usluge. Danas imamo ljevicu koja stoji s tom zvijezdom na tom neboderu i kaže - to je problem. Mi trebamo u svoje ruke uzeti komunalne usluge, imati grad koji mijenja privrednu strukturu koji se temelji na velikim privrednim subjektima, dodaje.

Nikola Ivaniš (PGS) kaže da njegova stranka nije radila ankete ni s kim, a ponajmanje sa SDP-om. Zna se da velike stranke puno anketiraju, a male malo jer imaju i malo novaca te da se male stranke više pouzdaju u kampanju na terenu, kazao je. Govoreći o svome planu za Rijeku, kazao je da "Rijeka mora bolje nego unazad 20 godina iskoristiti svoje prednosti".