JAČANJE EMOCIONALNE INTELIGENCIJE

Kako vam 'dramatuljci' mogu promijeniti ponašanje kod djeteta?

28.02.2016 u 08:12

Bionic
Reading

Osim što je smijeh lijek, ove radionice dokazuju da utječe na inteligenciju djece i ujedno im pomaže da neke svakodnevne situacije pogledaju iz drugačijih kuteva. Kroz dramske aktivnosti djeca imaju priliku staviti se u različite uloge i situacije, što utječe na razvijanje tolerancije i empatije. Na taj način djeci se omogućava da se izražavaju slobodno i spontano, naglašava dr. sc. Dragana Vučić Đekić, voditeljica dramskih radionica 'Dramatuljci'

Riječ je o projektu koji se počeo razvijati u rujnu prošle godine i u samom startu doživio veliki interes kako djece, tako i roditelja.

'Dramatuljci su počeli svoja vesela dramska druženja u rujnu prošle godine. Danas imamo tri grupe Dramatuljaka u dobi od 4 do 11 godina. Radionice imamo jednom tjedno. Proizašli su iz mojeg dugogodišnjega znanstvenog bavljenja teorijama humora i smijeha i pedagoškoga rada. Pomislila sam da bi bilo zgodno teorijska saznanja o važnosti humora i smijeha u praksi pretočiti u formu koja bi bila djeci zabavna i privlačna, a to su svakako dramske radionice. Uz dramske igre i improvizacije, radimo razne vježbe koje potiču i razvijaju smisao za humor kod djece', priča Vučić Đekić

Igrom do inteligencije

U sklopu 'Dramatuljaka' djeluju tri radionice za različite dobne skupine kroz koje se djecu priprema za igranje uloge u predstavama.

'Dakle, radionice su namijenjene predškolskoj djeci (4-6) i školarcima (7 do 11 godina) tako da su dramatuljci razvrstani u tri skupine. Djecu ne treba učiti glumiti iz jednostavnoga razloga, jer oni su rođeni glumci. Prirodni su, spontani i intuitivni. Od ranih mjeseci vode svoje maštovite monologe i dijaloge, pretvaraju se da su netko drugi. Gluma je zapravo iga, a njih ne treba učiti da se igraju, samo ih potaknuti. Dramske igre koje izvodimo na radionicama su dinamične i zabavne i djeca ih jako vole. Mi ih smatramo mentalnim i fizičkim 'zagrijavanjem' za ulogu u predstavi koju pripremamo u sklopu radionica', objašnjava autorica ovog projekta.

Osim što razvija inteligenciju i koncentraciju, djecu se kroz radionice uči strpljenju i toleranciji prema ljudima koji se na bilo koji način razlikuju od njih.

'Djeca koja imaju razvijan smisao za humor sposobna su promatrati svijet oko sebe iz više različitih kutova u odnosu na one svakodnevne i uobičajene. Nadalje, humor potiče djecu na jedan istraživački odnos prema stvarnosti, djeca koja nauče posredstvom humora kritički promišljati neće biti podložna raznim oblicima manipulacije i raznih nastojanja da se stvori sustav istomišljenika. Naprotiv, djeca koja imaju smisao za humor imat će izražene vlastite stavove koji nisu konvencionalni, imat će originalne i nove ideje. Sposobnost djeteta da izađe iz zadanih mentalnih okvira ili, kako se kaže, da razmišlja 'izvan kutije', znak je izrazite emocionalne inteligencije', smatra Vučić Đekić.

Komedija je najvažnija

Vučić Đekić se prisjetila nekoliko predstava u kojima su djeca mogla izmijeniti određene detalje likova, zbog čega su se osjećala posebno i korisno. Njihovi su prijedlozi bili usvojeni.

'U prvom ciklusu radionica radili smo komediju 'Careva nova frizura' (autor Justin McCory Martin), riječ je o preradi poznate bajke 'Carevo novo ruho'. U izvornoj priči svi su se caru divili kako ima krasnu odjeću iako je bio gol, u ovoj verziji svi se dive carevoj novoj frizuri iako je car zapravo ćelav. Na kraju je dijete jedinio reklo istinu vladaru. Humor se vezuje za iskrenost i spontanost, a tko je iskreniji i spontaniji od djece. U priču smo dodali još jedan novi lik, to je dvorska luda kojoj je uvijek kroz povijest bio zadatak zabavljati i i oraspoložiti cara. Dvorsku ludu glumi dječak koji inače voli pričati viceve pa je to bila savršena uloga za njega', kaže voditeljica radionica.

Svi zainteresirani roditelji svoju djecu mogu prijaviti na radionice putem e-maila info@dramatuljci.com i naći više informacija na web stranici Dramatuljaka