EKO-INOVACIJA S PEČATOM EU-A

Imamo hrvatski deterdžent koji ne treba omekšivač, ne izaziva alergije i ne šteti okolišu!

  • Autor: Ivica Kruhoberec
  • Zadnja izmjena 18.09.2016 11:50
  • Objavljeno 18.09.2016 u 11:50
Ecolabel

Ecolabel

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Ministarstvo zaštite okoliša i prirode

Uspjeli smo napraviti prvi hrvatski ekološki deterdžent koji pere kao i klasični, štoviše, daleko bolje nego mnogi od njih na našem tržištu te bez potrebe za omekšivačem, a istovremeno zadovoljava najstrože ekološke kriterije koje je propisala Europska komisija za nositelje znaka EU Ecolabel, objašnjava Željko Belec, direktor tvrtke Ecology 108, kojem je ministar zaštite okoliša i prirode Slaven Dobrović u četvrtak uručio potvrdu o dodjeli znaka zaštite okoliša Europske unije Ecolabel deterdžentu za pranje rublja EcoBianco

Kako je naglasio ministar, to je prvi znak EU Ecolabel koji je dodijeljen u Hrvatskoj nekom proizvodu ili usluzi koji zadovoljavaju visoke standarde zaštite okoliša, a s druge strane, daje informaciju potrošačima i trgovcima da među proizvodima i uslugama na tržištu odaberu one koji manje opterećuju okoliš. Budući da su deterdženti među većim zagađivačima, posebna je vrijednost što je prvi znak EU Ecolabel dobio deterdžent za strojno pranje rublja EcoBianco koji je uspio u sebi objediniti visoku učinkovitost pranja i brigu za zdravlje ljudi uz minimalan utjecaj na okoliš.

'To je jedan kompletan ekološki proizvod od osnovnog dijela do ambalaže. Razvoj deterdženta rađen je u laboratorijima u Italiji, pri čemu smo se vodili kriterijima EK, tako da unutar zadanih ekoloških granica postignemo maksimalnu učinkovitost pranja. Ukupno je 14 osoba sudjelovalo u razvoju našeg prvog proizvoda EcoBianco. To su uglavnom naši prijatelji iz Italije, ljudi iz struke, koji su nam pomogli pri realizaciji našeg projekta', veli nam Belec, trenutno jedini zaposlenik Ecology 108, pulskog poduzeća koje je osnovano s osnovnom idejom da se bavi proizvodnjom sredstava za čišćenje za domaćinstvo i industriju, a na ekološkoj bazi.

Razvoj deterdženta EcoBianco financijski su pomogli svi koji su sudjelovali u njegovom razvoju koji je bio, osim tehnološki, i financijski zahtjevan. Najveći dio sredstava utrošen je na vanjske specijalizirane i ovlaštene laboratorije, kao i samu analizu kvalitete proizvoda tijekom postupka prikupljanja potrebne dokumentacije u postupku odobrenja znaka.

Bez obzira na jamstva koja smo bili spremni pružiti, radi krute procedure u našim kreditnim institucijama, nismo uspjeli pobuditi interes u mjeri koja bi dovela do realizacije kredita za naš projekt. Na kraju smo se okrenuli vlastitim sredstvima', žali se Belec, napominjući da se nisu javili potpornim institucijama radi komplicirane i dugotrajne procedure te stoga što su proizvodni pogon i strojeve za proizvodnju već imali.

Deterdžent EcoBianco proizvodi se i u Hrvatskoj i u Italiji.

'Naš proizvodni pogon je smješten u Puli, a prva količina deterdženta, za potrebe procesa postupka dodjele znaka, je proizvedena u Italiji. Nakon što je završena certifikacija proizvod, stvorili su se uvjeti za nastavak proizvodnje u našem pogonu, u Hrvatskoj. Radi financijske opravdanosti, sirovine uvozimo direktnom kupnjom od proizvođača iz EU-a. U svakom slučaju, EcoBianco je hrvatski proizvod, a u kojim će se količinama proizvoditi teško je sada procijeniti i to ovisi jedino o reakcijama samih potrošača na tržištu, kako domaćem, tako i inozemnom. U ovom trenutku smo već osigurali pristup vanjskom tržištu, prvenstveno Italiji, Švicarskoj i Njemačkoj, a očekujemo i značajan interes domaćih trgovaca i potrošača. Iako smo tek dobili znak i na početku smo, u Italiji već imamo pripremljene dvije trgovine, u Rimu i Torinu, te u Švicarskoj u Baselu, u kojima ćemo kupcima ponuditi naš ekološki proizvod. Iako se i kod nas puno govori o ekologiji, još su uvijek jake predrasude među potrošačima prema kojima je ekološki deterdžent skup i manje učinkoviti u odnosu na klasične deterdžente. Na nama je da ih u to razuvjerimo jer pružamo ekološku kvalitetu uz vrhunsku učinkovitost pranja gdje je cijena jednog pranja u razredu cijene klasičnih deterdženata na našem tržištu', naglašava Belec.


Svaki od proizvoda za čišćenje tvrtke Ecology 108 koji su u planu, kako dodaje Belec, imat će znak EU Eclolabel koji je jedina potvrda da se radi uistinu ekološkom sredstvu koje zadovoljava uvjete EK.
U Hrvatskoj se trenutno prodaje zanemariv broj certificiranih ekoloških deterdženta, tako da je jedina potvrda ekološke kvalitete ekološki certifikat. Među njima istaknuto mjesto zauzima upravo EU Ecolabel znak. Doduše, određeni proizvođači znaju izbaciti neki od toksičnih sastojaka, ali to ne znači da je deterdžent ekološki prihvatljiv prema prihvaćenim kriterijima. EcoBianco dobio najveći mogući broj bodova u postupku ocjene ukupne kvalitete proizvoda radi dobivanja prava na EU Ecolabel znak.

Na pitanje kakva je u stvari razlika između klasičnog i ekološkog deterdženta, kaže nam da svaki deterdžent u svojoj osnovi ima kemikalije koje se vode kao štetne tvari.

'No, klasični deterdženti imaju daleko veći udio toksičnih sastojaka i samim time su veći zagađivači okoliša. Međutim, kod našeg deterdženta izbačeni su glavni zagađivači i tvari koje štete ljudskom zdravlju. Recimo nema optičkog izbjeljivača koji je mogući veliki alergen, a zamijenili smo ga izbjeljivačem na bazi kisika, određene tenzide smo potpuno izbacili iako su dozvoljeni u određenoj mjeri, zatim parfem, kao veliki alergen, smo zamijenili onim na biljnoj bazi, udio nikla smo smanjili do količine u tragovima tako da ga je manje nego u kremi za lice. Nadalje, na našem deterdžentu stoji da ne sadrži tvari koje uzrokuju alergije tako da ga mogu koristiti osobe koje su osjetljive, odnosno pate zbog alergija. U tom pogledu je EK striktna. Mogu se, doduše, mnoge tvari izbaciti, ali na uštrb učinkovitosti i kvalitete pranja, a mi smo upravo smo napravili veliki kvalitativni pomak; napravili smo deterdžent visoke učinkovitosti pranja uz minimalan utjecaj na ljudsko zdravlje i okoliš', naglašava Belec.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!