'PRALJE' I 'NAVIJAČI'

I Sud časti HURA-e zaključio da se Saponia nije blistavo ponijela

  • Autor: Andreja Žapčić
  • Zadnja izmjena 16.06.2016 10:26
  • Objavljeno 16.06.2016 u 10:00
Saponia

Saponia

Izvor: Screenshot / Autor: Screenshot/YouTubeSaponia

Nakon što je Saponijina reklama 'Za blistavu Hrvatsku' izazvala brojne negativne komentare u javnosti zbog spolnih stereotipa i seksizma te reakcije pravobraniteljice za ravnopravnost spolova, i Sud časti HURA-e jednoglasno je zaključio da poruka iz spomenute reklame nije u skladu s najboljom praksom, etičkim standardima te odredbama Kodeksa oglašavanja i tržišnog komuniciranja

'Nedvojbeno su sloboda i pravo svakog poduzeća da oblikuje i prezentira poruke u suglasju sa svojim resursima i ciljevima, pri čemu pozornost mora posvetiti odredbama zakona - poruke ne smiju biti protivne odredbama pripadajućih zakona u Republici Hrvatskoj te samoregulacijskim standardima (kodeksima industrije oglašavanja)', zaključio je Sud časti Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA) predvođen Nevenom Jacmenovićem na jučerašnjoj sjednici nakon, kako doznajemo, brojnih upita potrošača za ocjenom prihvatljivosti Saponijine oglasne kampanje 'Za blistavu Hrvatsku'

'Promatrajući standarde struke kao najbolju praksu, napose etičke standarde utvrđene Kodeksom HURA-e te valorizirajući značenje društvene odgovornosti oglašavanja i njegovu ulogu u zajednici, poruka sadržava činjenice koje upućuju na prikazivanje stereotipa (tradicionalne uloge žene), što nije u suglasju s najboljom praksom, etičkim standardima ni odredbama Kodeksa', jasan je Sud časti HURA-e, kojemu smo uputili upit odmah nakon što je reklama 'Za blistavu Hrvatsku' prošle nedjelje izazvala brojne negativne komentare u javnosti zbog spolnih stereotipa i seksizma. 

Upozoravanje na seksizam nije marginalan problem, a pogađa oba spola

Dokaz je to da se polako pomičemo naprijed, smatra feministkinja i novinarka Libele Ana Brakus, a za tportal je ipak podsjetila da je 'upozoravanje na seksizam u medijima, politici, reklamama i, u konačnici, društvu općenito prečesto shvaćeno kao upozoravanje na marginalan problem bez razumijevanja koliko direktne štete čini za sve članove i članice našeg društva'. Uzima se kao izolirani problem, uz standardno obrtanje teza kojima nam se poručuje da 'nemamo smisla za humor' ili 'u svemu vidimo problem'. Međutim, nakon što shvatite što seksizam točno jest i koliko je štetan, zaista počnete primjećivati koliko je sveprisutan i koliko je često isplativo igranje na predrasude i stereotipe'.

Saponia pak, nakon što je ignorirala brojne komentare na društvenim mrežama te ih potom dobar dio na Faceboooku i izbrisala, osim pokušaja 'isprike', zasad se nije oglasila, a i tportal još uvijek čeka odgovore na poslana joj pitanja, doduše, sinoć su gledatelji na javnoj televiziji mogli vidjeti reklamni spot u kojem nije bilo spornoga dijea. Naime, jasna je, podsjetimo, bila pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić objasnivši da se 'putem reklamnih kampanja ne reklamira samo proizvode i usluge, već i određene vrijednosti, koncepte i ideje vezane uz to što se odobrava, veliča i podržava kao uloga namijenjena muškarcima i uloga namijenjena ženama' te je oglašivače i medije pozvala da ne objavljuju reklame temeljene na spolnim stereotipima i seksizmu jer u suprotnom nanose dugoročnu štetu cijelom društvu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!