INVESTICIJA OD 34 MILIJUNA EURA

HŽ-ova sramota: Od osam nagibnih vlakova vozi samo jedan!

nagibni vlak

nagibni vlak

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Nikola Vilic

Od osam nagibnih vlakova koje je HŽ 2003. godine kupio za 34 milijuna eura, danas vozi samo jedan, no i on se ne može nazvati nagibnim jer mu je isključena nagibna tehnika pa vozi kao običan vlak na relaciji Zagreb-Split

Sadašnje stanje flote nagibnih vlakova, kupljenih izravnom pogodbom od njemačkog proizvođača Bombardier Transportationa, i bez studije opravdanosti, tužna je slika stanja domaćeg željezničkog prometa, piše Slobodna Dalmacija

Od popravka karamboliranog vlaka iz nesreće u Rudinama u HŽ-u su odustali. Upitan je i popravak vlaka koji je 2006. kod Knina naletio na kamion. Pet preostalih vlakova koji nisu imali nesreće već mjesecima ne prometuju zbog potrošenosti kotača i kontrolnog pregleda potrebnog svakih pet godina.

U HŽ-u kažu da planiraju popravak vlakova, no kada, ne mogu reći. 'Jedini sada ispravan vlak s ugrađenom nagibnom tehnikom vozi na relaciji Zagreb-Split. HŽ Putnički prijevoz planira ulaganje novca u popravak šest nagibnih vlakova, osim vlaka iz nesreće u Rudinama, čiji je popravak neisplativ. Riječ je o značajnim financijskim sredstvima', kažu u HŽ-u i dodaju da su rokovi isporuke dijelova i do šest mjeseci, a do svibnja sljedeće godine planiraju osposobiti četiri nagibna vlaka.


Glavni cilj kupnje osam nagibnih vlakova bilo je to da se njima te nikada obavljenom modernizacijom infrastrukture na ličkoj pruzi putovanje od Zagreba do Splita skrati na četiri sata.

Ugovor o kupnji potpisao je tadašnji predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić. Ti su vlakovi bili i zadnje serije proizvodnje koja je ugašena pa sada postoji problem nabave rezervnih dijelova za njih.

Aktualni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić najavljuje kupnju 40 novih vlakova, no ne postavlja pitanje odgovornih u HŽ-u za bačenih 34 milijuna eura za nagibne vlakove koji ne voze. Uz to, HŽ je definitivno odustao od nagibne tehnike, jer u planiranoj nabavi vlakova za regionalni i prigradski promet nijedan je vlak neće imati.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi