POZLAĆENE CIJEVI

HAC za bojenje tunela plaća 43,6 mil. kuna

Tunel Sveti Rok

Tunel Sveti Rok

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Jure Miskovic

Hrvatske autoceste ugovorile su prije nekoliko dana sa Skladgradnjom, tvrtkom u vlasništvu braće Žužul, dodatnih 8,1 milijun kuna za bojanje tunela Sveti rok i Mala kapela na autocesti Zagreb – Split, čime je ukupna vrijednost bojenja tih dvaju tunela dosegnula čak 43,6 milijuna kuna plus PDV

S druge strane, kako doznajemo od upućenih , HAC –ov trenutačni dug izvođačima radova iznosi čak milijardu kuna. Toliki je, naime iznos isporučenih računa toj tvrtki, a računi vrijedni još jednu milijardu kuna čekaju isporuku, piše Business.hr.

U takvoj besparici HAC klapa dodatak ugovoru s braćom Žužul za bojenje tunela po astronomskim cijenama. Skladgradnja je, naime, dobila posao bojenja Svetog Roka i Male Kapele početkom ove godine i to za 35, 5 milijuna kuna plus PDV.

Na javni natječaj za bojenje tih dvaju tunela javila se samo tvrtka braće Žužul jer je samo ona mogla ispuniti uvjete iz natječaja poput onog da izvođač mora imati najmanje 200 ljudi zaposlenih na antikorozivnoj zaštiti tunela s betonskom oblogom! A samo Skladgradnja ima bogato iskustvo rada na antikorozivnoj zaštiti u brodogradilištima.

Marin Tironi/Cropix

Marin Tironi/Cropix

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Marin Tironi

Tunel Mala Kapela

Kako je tada pisao Business.hr, ugovorena cijena bojenja tunela već tada je bila astronomska - 183 kune po četvornome metru, a realna tržišna cijena takvog posla, potvrdili su ljudi iz te branše, iznosi 30 kuna po četvornome metru.

S dodatnih 8,1 milijun kuna, odnosno 25 posto početnog ugovorenog iznosa, cijena bojenja tih dvaju tunela narasla je na astronomskih 223 kune po kvadratu!

Prema informacijama ljudi bliskih HAC-u , prvotno je bilo planirano raspisivanje natječaja za sve tunele na A1, za što je procijenjena vrijednost radova iznosila upravo 35,5 milijuna kuna. No, odustalo se od te namjere i raspisan je natječaj za bojenje samo tunela Sveti Rok i Mala Kapela.

I taj natječaj je je začudio ljude iz branše jer je to bilo prvi put da HAC raspisuje natječaj za bojenje tunela, što dosad bilo dio ugovora o opremanju određenog tunela.

Druge cijevi tunela Sveti Rok i Mala Kapela, koje su dovršene početkom lipnja, opremao je pak Dalekovod i za to dobio 380 milijuna kuna. Dovršetak tih dviju cijevi koštao je pak 300 milijuna kuna. U HAC-u dodatni višemilijunski ugovor sa Skladgradnjom objašnjavaju time da se prilikom sklapanja ugovora o gradnji ugovaraju procijenjene količine radova i fiksne jedinične cijene.

To znači da konačna vrijednost investicije ovisi o stvarnim količinama izvedenih radova. Priroda ugovora o građenju takva je da se ne mogu unaprijed točno odrediti količina i vrsta potrebnih radova', tvrde u HAC-u.

Dodaju da se za izvođenja radova na tunelima Mala Kapela i Sveti Rok morala obaviti dodatna zaštita pojedinih dijelova tunela zbog povećanja sigurnosti u njima.

'Zbog toga je trebalo potpisati dodatak osnovnom ugovoru , a sve sukladno Zakonu o javnoj nabavi', kažu u HAC-u.

Tvrde da je u ugovoru sa Skladgradnjom obuhvaćeno 11 drugih vrsta radova, od kojih se neki ubrajaju u poslove s posebnim uvjetima rada, primjerice, priprema površine pjeskarenjem i pranjem, popravak oštećenja, zaštita tunela u desnoj cijevi, impregnacija i završni premaz obloge, dodatna zaštita ulaznih i izlaznih zona tunela premazom otpornim na smrzavanje i sol.

'Svi radovi se izvode uz jamstveni rok od pet godina i tako osiguravaju smanjenja troškova održavanja', objašnjavaju u HAC-u dodavši da će bojenje tunela biti plaćeno sukladno financijskim mogućnostima.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi